Dag meiden, Vandaag las ik in de nieuwsbrief van het kinderdagverblijf dat het vriendje van mijn zoontje afscheid neemt (of al heeft genomen) van het kdv. Ik ken zijn ouders verder niet maar op de creche waren ze echt onafscheidelijk. Op de dagen dat J. ging, was zijn vriendje er ook altijd. Is het raar om het email adres van de ouders te vragen om ze eens een email te sturen of de kindjes misschien zo nu en dan nog eens samen kunnen spelen? Ik weet niet of ze het op prijs zullen stellen. Ik weet natuurlijk ook niet of het kdv zomaar het email adres mag geven. Mijn zoontje is nu een paar weken niet geweest vanwege de vakantie dus ik weet niet of hij hem echt gaat missen. Ik hoop dat hij het nu nog net zo leuk vind op de creche. Liefs, Wup
Nee hoor, is helemaal niet raar. Ik zou het juist leuk vinden als ik die vraag zou krijgen. Je zou ook je eigen e-mailadres/telefoonnummer kunnen doorgeven aan het kdv met het verzoek dat aan de ouders van het vriendje te geven/door te mailen. Dan hoeft het kdv geen info van andere ouders door te geven en ligt het aan die ouders of ze erop reageren.
Ik zou ook je eigen emailadres doorgeven, en dat het kdv dat dan doorgeeft aan de ouders van het vriendje. Zelf zou ik het niet op prijs stellen als het kdv mijn emailadres zo maar aan anderen zou doorgeven namelijk. Jammer dat ie weggaat voor je zoontje .
Wat schattig! Goede tip van Manuela, ik zou idd ook mijn adres en telefoonnummer doorgeven, dan kunnen de ouders zelf kijken of ze willen reageren. Zijn ze mss verhuisd, trouwens? Want dan wordt hetmss wel moeilijk om af te spreken? Leuk he, dat kindjes elkaar zo uit kunnen zoeken op het kdv?
Ah wat zielig voor je zoontje dat z´n vriendje er niet meer is als hij weer naar kdv gaat! Ik zou als ik jou was ook mijn email en/of telefoonnummer geven en vragen of ze het door willen geven aan de ouders van dat vriendje!!
oo wat sneu zeg! ik zou zelf ook vragen aan het KDV of ze dan mijn adres zouden willen doorgeven (als ik in zo'n situatie zou zitten) Hopelijk kunnen ze nog lekker lang spelen met elkaar!!!
Ik weet niet of hij gaan verhuizen. Hij is ruim een jaar ouder dan mijn zoontje maar gaat iig nog niet naar de basisschool. Morgen gaat mijn zoontje weer naar het kdv, hopelijk is hij er morgen nog.
Ik snap je de bedoeling maar ik heb een beetje het idee dat ze op die leeftijd hun vriendje eigenlijk zo weer vergeten zijn en verder gaan met andere kindjes.
Ja dat kan best dat hij hem nu gewoon vergeten is. Hij heeft het in de vakantie ook niet over hem gehad. Maar mijn zoontje heeft eigenlijk verder helemaal geen vriendjes/vriendinnetjes om mee te spelen buiten het kdv om. Zelf hebben we bijna geen vrienden. Ik zou het voor hem gewoon leuk vinden als hij eens met leeftijdsgenootjes kan spelen.
Nou daar vergis je je misschien in, mijn dochter had echt een speelmaatje op het kdv. Ze is sinds kort naar een nieuw kdv gegaan en is 2 maanden terug voor het laatst op haar oude geweest. Ze vroeg vanmorgen nog naar d'r vriendje! Geluk voor haar dat haar vriendje per 1 oktober ook bij haar op de nieuwe groep komt, maar dat weet ze zelf nog niet! En om de vraag te beantwoorden van TS, ik zou ook je telefoonnummer en mailadres achterlaten. wie weet nemen de ouders contact op. Ik kreeg ook wat telefoonnummers en mailadressen toen mijn dochter naar een ander kdv ging. Met 1 onderhoud ik wel contact, met de andere 2 ouders niet. (Mijn dochter had het nooit over die 2 kinderen... Die kindjes blijkbaar wel over dochter)
nee hoor helemaal niet raar! wij hadden hetzelfde met een jongetje uit de groep van mijn dochter die afscheid nam en dus niet terugkomt na de vakantie.. die twee waren ook 2 handen op 1 buik.... heb gevraagd of ze het leuk zouden vinden om die 2 af en toe bij elkaar te laten spelen... vond ze heel leuk en hij is hier al eens geweest, en komt woensdagmiddag weer spelen leuk hoor zulke contacten moet je warm houden! ik zou zeggen doen!
Ik vind het juist een leuk idee! Ben het zelf ook van plan maar dat kindje zit nog op het kdv. Onze dochter heeft het in de weekeinden ook over haar, zo schattig. Ik zie haar ouders eigenlijk nooit, dus wil een kaartje in het mandje doen met ons tel nummer en email erop. Succes!
Ik vind het ook niet raar hoor. Zit er zelf ook over te denken namelijk. Gewoon doen, niet geschoten is altijd mis toch
Helemaal niet raar Koen gaat sinds december 2010 niet meer naar het kdv, maar had daar wel een vriendje met wie hij echt de hele dag mee speelde. Bij afscheid had ik een kaartje bij de traktatie gedaan dat ik graag contact met ze wilde houden. Moeder van vriendje heeft gereageerd en we hebben nu na 7 maanden heel leuk contact. Bij jou is het natuurlijk andersom. Volgens mij mogen leidsters ivm. privacy geen persoonlijke gegevens geven, want toen Koen een tijdje geleden lang ziek was. Vertelden ze niet de reden waarom Koen er een tijdje niet was. Terwijl het wel gevraagd werd. Ik zou als ik jou was, je e-mail adres of telefoonnummer geven aan de leidster. Dan kunnen ze dat aan de ouders van het vriendje doorgeven. Ik zou het gewoon proberen, want hier is Koen ontzettend blij dat hij nog contact heeft met die jongen. Groetjes, Kim
als je contact wilt houden (leuk toch, waarom niet) dan zou ik mijn gegevens aan hen geven, eventueel via het kdv. ik zou het heel slecht vinden als het kdv zomaar hun gegevens door zouden geven, zonder dat zij daar toestemming voor hebben gegeven. er zijn nu 2 kindjes waarvan de ouders mijn telefoonnummer hebben voor speelafspraakjes. hartstikke leuk om ze samen te laten spelen, ook als ze niet meer naar hetzelfde kdv gaan.
ik snap je bedoeling, toch zou ik het niet op prijs stellen dat het kdv zonder mij dat te vragen mijn gegevens zou doorspelen. ik zou vragen of ze jou gegevens willen doorsturen of willen bellen emt je vraag.
Helemaal niet raar, maar ik zou wel vragen of het KDV jouw gegevens aan hen door wil geven, met de bijbehorende vraag, want het zou wel een beetje gek zijn als zij die gegevens zomaar aan iedereen verstrekken die daar om vraagt... Alhoewel enkel een email-adres natuurlijk ook niet veel kwaad kan
Ik begrijp inderdaad dat het kdv hun gegevens niet zomaar door mag sturen. Ik zou dat ook zelf ook niet zo op prijs stellen. Morgen gaat J. er weer naar toe. Ik zal dan even vragen of ze mijn email adres naar de ouders willen sturen. Zo te horen zijn er iig meer mensen die het gedaan hebben.
Eva gaat vanaf januari naar school, maar haar beste vriendje van het kdv is dan net pas 3 jaar, dus die zal ze een jaartje moeten missen . Eva heeft een vriendenboek en daar staan nu zijn gegevens (en die van andere kindjes/ouders in), dat is erg handig! Ik kan het ook goed vinden met de moeders van de kindjes met wie ze vaak speelt, dus wel leuk om zo contact te houden. Ik denk trouwens wel dat Eva haar beste vriendje zo weer is vergeten, of in ieder geval niet zo heel erg zou missen, zo gaat dat op deze leeftijd vaak. Maar ze kunnen zó leuk met elkaar spelen, dat ik het zelf wel jammer zou vinden, dus als het aan mij ligt spelen ze straks nog regelmatig met elkaar als Eva naar school gaat. Maar goed, ik zou inderdaad je gegevens achter laten bij het kdv en vragen of ze dat door willen geven aan de ouders. Ik hoop dat je zoontje z'n vriendje nog ziet voordat hij weg is! Gefeliciteerd trouwens met je zoontje!