vraag miskraam 5-6 weken.. vruchtzakje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mosie, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Ik heb nu voor de 2e keer een miskraam en lees overal over dat men vruchtzakjes verliest. Ik heb hier niks van gemerkt en bij mijn vorige mk ook niet. Wel veel bloedverlies, krampen en stolsels.. Ik vraag me af vanaf wanneer je het vruchtzakje kan opmerken bij een miskraam. Bij hoeveel weken bedoel ik dan, want vind het een beetje vreemd dat ik dit beide keren niet heb gezien. 1e keer was wel erg vroeg mis, maar nu was ik tussen de 5 en 6 weken. Zou ik dan niet iets van een vruchtzakje hebben moeten zien? En zo ja hoe groot zou het dan moeten zijn? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen... Maak me zorgen dat er wat mis is met mijn lichaam...

2. mosie

mosie Actief lid

15 jan 2009
    479
    0
    0
    Laat maar. Ik ben vandaag iets roods en stevigs verloren. Wilde het onderzoeken, maar helaas glipte het door de wc. Ik denk dat dit het vruchtzakje was? Het was een aantal cm groot en anders dan een stolsel. Het was echt stevig. Het bloeden is nu ook minder geworden.

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mosie,

Wat vervelend voor je!
    Bij zo'n vroege miskraam kan je het vruchtzakje niet zien. pas vanaf 7-8 weken zou het zichtbaar kunnen zijn maar alleen het vruchtzakje zien is erg lastig. Alleen als er een vruchtje inzit is het vaak beter te zien. Het vruchtzakje is ook maar heel kleine. Ik begrijp goed dat je gaat dneken dat er iest mis is met je lichaam, na twee miskramen mag je onderzoek laten doen in het ziekenhuis om te kijken of er een oorzaak achter zit.
    Maar vaak is het ''moedernatuur'' die een ziek vruchtje niet verder laten groeien.

Imke

Deel Deze Pagina