ik vind een jasje in de maxi cosi zo propperig worden.... nu heeftze vandaag ook nog een soort vestje aan waar ik het jasje helemaal niet fatsoenlijk over heen krijg. kan bv een badcape ook en een mutsje en dan in de voetenzak van de maxi cosi? zo hebben ze het volgens mij ook gedaan toen ze net geboren was en mee moest naar het ziekenhuis omdat mama gehecht moest worden maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.
Hangt er een beetje vanaf ook wat je gaat doen...Is het voor vervoer in de auto en je hebt de temperatuur in de auto ook gewoon lekker dan is t prima lijkt me.. Zet je de maxicosi op t onderstel vd kinderwagen om te gaan wandelen dan lijkt t me niet echt warm genoeg (sowieso..je kindje is 2 weken zie ik..ik neem aan dat je dan gewoon in de reiswieg wandelt..) Maar echt buiten lijkt t me vrij fris..als haar lichaampje maar goed bedekt is, lekker warm. Ga een beetje van jezelf uit (zou jij lekker warm zijn?)en van t feit dat ze stil ligt en natuurlijk nog piepjong is..
Heb je ook een mc voetenzak? zo ja dan is een vestje en eeen mutsje warm genoeg. zo niet kan ze zich zelf al warm houden? ik zou meerdere laagjes doen, dus bv romper lange mouw, truitje en een vestje muts op en dan een warm dekentje om haar heen...
Als je een voetenzak van mc hebt kan het volgens mij prima. Wij hebben Milan nooit een jasje aangedaan in de mc, omdat dat gewoon niet paste, en omdat die voetenzak echt heel warm is! En anders gewoon goed in de gaten houden bij het nekje, of ze nog warm aanvoelt, en voor de zekerheid 't jasje toch meenemen? Maar mij lijkt het niet nodig.
Hoi, wij hebben Thirza ook nooit een jasje aan gedaan in de MC+voetenzak hoor. Als het erg koud is, leg ik idd wel even een omslagdoek o.i.d. over haar heen (dus omslagdoek dubbelgevouwen over haar heen, vooral goed tot aan haar kinnetje dan, en dan de voetenzak dicht). In de auto haal ik dat dan meestal weer weg, omdat Thirza zich erg goed warm houdt en de verwarming toch aan gaat. Als je kindje zich niet goed warm houdt, zou ik de omslagdoek gewoon erin houden, en dan is het warm zat hoor! Voor een eind buiten lopen zou ik het anders doen. Wij hebben hier een winterpak/skipakje. Erg makkelijk. En bij jasjes kopen altijd erop letten dat er van dat gladde synthetische spul in de mouwtjes zit, (lijfje is wel fijn als dat andere voering is, omdat dat gladde spul voor geen meter ademt). Maar met dat gladde spul in de mouwtjes, glijdt dat gemakkelijk over de kleertjes heen!
ok. ze moet gewoon even mee in de auto naar de supermarkt dus ga niet buiten met haar wandelen ofzo. dat doen we idd niet met de maxi cosi maar gewoon met de kinderwagen