Kan iemand mij Fertility Friend uitleggen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanJordy, 23 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Ik wilde mijn temp. enzo ook eens bijhouden deze maand en dacht dan vul ik zo'n schema in op Fertility Friend. Het aanmelden is gelukt, alleen snap ik niet veel van de rest. Engels is niet zo heel goed, tot mijn spijt. Wie kan het mij uitleggen, wat ik wanneer in moet vullen. Zie spotting staan? Wat is dat en wanneer meot je dat invullen? Intercourse en cervical wat betekent dat en wat moet ik daar invullen. Heb nu mijn menstruatie (vandaag begonnen) en mijn temp. was vanochtend 36.7. Heb ik dus alleen dat ingevuld. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Bianca (MamavanJordy)

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Oja, volgens mij is er al iets misgegaan. Want zit ineens op de 24ste november dat hij mijn temp. neer zet. Kan ik dit nog veranderen?

3. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi Bianca!

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die wat moeite met FF had! Duurde bij mij ook wel even voordat ik eindelijk m'n 1e temp had ingevuld.

Als je iets wilt veranderen, kun je de betreffende datum aanklikken op de kalender die boven de grafiek staat.

Spotting is zeg maar bruinverlies, wat je bijvoorbeeld aan het begin van je menstruatie hebt of op het eind, of ergens in het midden van de cyclus. Dus geen echt helder rood bloed, maar meer wat bruinverlies.
    Cervical is het slijmverlies (droog, kleverig, eiwitachtig etc.).
    Bij intercourse geef je aan of je sex hebt gehad. Of bijvoorbeeld inseminatie (tenminste volgens mij wordt dat er mee bedoeld :( )

Ik heb zelf ook nog wat vragen over FF. Ik hoop dat hier meer reacties komen! Ik zou graag willen weten wat de begrippen onder het kopje " tests" betekenen: OPK, monitor, ferning test. Ik gebruik ook persona, kan ik het resultaat daarvan onder "monitor" aangeven?

In ieder geval veel succes met FF!

Groetjes

4. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    test zegt het eigenlijk al he..

zwangerschaptesten (pregnancy)en of ovu testen (opk)

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Hoe zit het eigenlijk met een melding die je krijgt voor het ten einde lopen van VIP....
    Kun je daarna ook niet meer inloggen?

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Je hoeft niets te doen als hij zegt dat je VIP verloopt, je kan daarna nog gewoon invullen wat je temp is en wanneer je het gedaan heb en wat je afscheiding was.

Een aantal dingen kan je dan niet meer invullen, als je dat wel zou willen dan moet je dus een abonnement voor nemen.

Even vlug:
    Open hoofdpagina
    Klik links op My chart
    Klink onder de kalender op enter date
    Kijk of datum die je in wil vullen goed staat
    Vul je temp in en daaronder de tijd
    Cervical Fluid is je afscheiding
    Menses/Spotting is ofdat je ongesteld bent ofdat je spotting heb
    Intercourse/Insemination, is ofdat je het gedaan heb of geinsimineerd ben

Daarna save&next en FF doet de rest.
    Wat is nog meer niet duidelijk?

Groetjes Monique