Kan dit op een cv?

Discussie in 'De lounge' gestart door Adriana85, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballie

Ballie Niet meer actief

Hobby's mogen er best in, maar ik zou inderdaad uit eten gaan weg laten. Ze hoeven niet relevant te zijn voor je werk maar geven je toekomstige werkgever een kleine glimp van je persoonlijkheid waardoor ze zich sneller verbonden met je kunnen voelen als ze je hobby's delen of deze interessant vinden en denken dat je goed binnen het team past. Succes met het schrijven van je cv!

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat is een "persoonlijk karakter" ? Je karakter is altijd persoonlijk ;). Of wilde je zeggen mijn persoonlijkheid? Ik zou dit zeker aanpassen, het klinkt nu een beetje knullig.
    Verder staan hier al een heleboel goede tips. Succes!

3. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Organisatorisch vermogen: In de loop der jaren heb ik geleerd om efficiënt te werken. Daarom is een goede planning vooraf soms cruciaal.

Ik heb even bovenstaand stukje tekst gekopieerd. Het éérste klopt nu niet met het tweede. Omdat je hebt geleerd efficient te werken is de planning van belang. Dat is wat er nu staat.

Ik zou ervan maken: door vooraf mijn werkzaamheden goed te plannen heb ik ervaren dat mijn werkzaamheden efficiënt verlopen.

Met het bovenstaande stukje geef je je eigen kwaliteit weer.

Ik ben het wel met mijn voorgangers eens dat dit soort zaken meer in een brief thuishoren. In je cv geef je concrete voorbeelden van hetgeen je bereikt hebt.

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

VAARDIGHEDEN
    Klantgericht werken: Het is belangrijk dat klanten tevreden zijn en blijven. Door mijn werk in de horeca maar ook door mijn persoonlijke karakter zet ik alles op alles om hiervoor te zorgen. Bij mij staat de klant altijd op nummer 1.

dat weglaten. is meer iets voor in je sollicitatie brief zelf. Maar dan zou ik neerzetten ' door mijn ervaring in de horeca ipv door mijn werk in de horeca. En ook zou ik weglaten ' bij mij staat de klant altijd op nummer 1. Dat klinkt een beetje overdreven. Je kan beter neerzetten ' ik streef er naar de klant tevreden te houden'. Want een klant altijd op nummer 1? ook als ie de hele tent kort en klein slaat? ..... beter anders formuleren.

Organisatorisch vermogen: In de loop der jaren heb ik geleerd om efficiënt te werken. Daarom is een goede planning vooraf soms cruciaal. Ik ben praktisch ingesteld en kan goed in teamverband werken, al dan niet leidinggevend. zin klopt niet..... je kan beter zeggen. Ik heb in de loop der jaren goed leren plannen. Ik kan daardoor efficiënt werken en weet dat een goede planning soms cruciaal is.. maar ook dit is iets voor in de brief. voor in CV korter omschrijven.. .
    Taalvaardigheden: Buitenom klopt niet dit woord)Nederlands spreek ik redelijk tot goed Engels, Frans en Duits.

is dat in woord of ook in geschrift? en redelijk tot goed is nogal een ruim begrip. ik zou dit iets concreter maken

Persoonlijke kwaliteiten: - zorgvuldig
    - gemotiveerd
    - betrokken
    - overzichtelijk en net net zou ik weglaten
    - betrouwbaar
    - doorzettingsvermogen

OVERIG
    - Ik ben in bezit van rijbewijs en auto
    - Ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit en ben flexibel.
    - In mijn vrije tijd doe ik graag leuke dingen met mijn gezin. Bijvoorbeeld een dagje naar de dierentuin, het strand of bos. Ook houd ik van lekker uit eten gaan met vriendinnen.korter... gewoon uitsapjes dierentuin, winkelen, strand en bos. oid

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik denk dat efficient met logistiek wordt verward.
    efficient heeft imo meer met opgeruimd en schoon te maken ;)
    logistiek is iets op de meest handige manier aanpakken om zoveel mogelijk tijd mee te winnen. Daar heb je inderdaad een goede planning voor nodig.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Heel eerlijk in heb je cv niet eens uitgelezen :). Ik dacht na het stukje vaardigheden dit is geen cv. Als je dus bij mij gesolliciteerd had had ik je brief niet eens gelezen. Ik bekeek altijd eerst globaal de cv waarbij voor mij je relevante opleiding en werkervaring van belang was (en helaas voor werkgever leeftijd) dus daar werd eerst op geselecteerd en daarna ging ik pas brieven lezen.
    Een cv is voor mij kort bondig van ik ben die en die en heb daar en daar gewerkt en die diploma's en spreek deze talen, niet meer en minder dan dat.
    En de rest van je vaardigheden horen bij mij echt in een brief thuis, daar kun je jezelf ophemelen en je hobby's vertellen en je gezins samenstelling en dat soort dingen. Graag zonder taalfouten zoals buitenom nederlands spreek ik goed......... Want dan lag je bij mij al op de afwijs stapel ;).

En een pasfoto waardeerde ik ook altijd heel erg al was het maar een kopietje het geeft gelijk een beeld bij iemand, en vooral voor detailhandel is uiterlijk (en dan niet in de vorm van dik dun lang kort) maar meer wel geen piercings opgeschoren, er netjes uitzien van belang voor het type winkel waar je solliciteert.

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Veel reacties zijn: je vaardigheden horen niet op een cv thuis maar in je brief. Dit dacht ik ook eerst, maar tegenwoordig zijn er dus verschillende soorten cv's. Dit is een vaardigheden-cv. Dat is het meest handig voor mij omdat ik solliciteer op een baan die ik nog nooit eerder gehad heb. Het betreft trouwens een open sollicitatie.

Op dit moment ziet het er zo uit:
    PERSOONLIJKE GEGEVENS
    ...

PROFIEL
    Men zou mij kunnen omschrijven als een gedreven persoon, die alles op alles zet voor de klant. Ik heb organisatorische kwaliteiten, kan prima functioneren in groepsverband en beschik over een praktische en oplossingsgerichte instelling. Nederlands is mijn moedertaal maar daarnaast spreek ik redelijk tot goed Engels, Frans en Duits. Verder ben ik betrokken, betrouwbaar, zorgvuldig en ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit.

WERKERVARING
    ...

OPLEIDING EN CURSUSSEN
    ...

Beter?:)

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier helemaal mee eens. Dingen als hobby, gezin etc zijn niet relevant.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hihihi... Heeft nou niemand deze spelfout gezien? Ik lig in een deuk hier!

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    LOL! hahahahaha

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ik vind zorgvuldig eigenlijk hetzelfde als overzichtelijk en secuur.:)

12. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Ligt eraan waar je voor gaan solliciteren.. maar het is belangrijk dat je een sollicitatiebrief maakt waarmee je eruit springt. Sommige mensen doen juist heel iets anders dan anderen en juist daarom worden ze aangenomen.

stel.. jij bent een medewerker op personeelszaken en je hebt een stapel CV's die allemaal hetzelfde zijn, even "saai" en er is er één die eruit springt. Welke kies je dan?

Ik heb die richting op gestudeerd, maar ben niet die uitstroomrichting gaan doen.. die tip heb ik toen gekregen van mijn docent Personeel & Arbeid, die zelf op personeelszaken gewerkt heeft.

13. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik lees hier vaak voorbij komen dat er word gezegd om je hobbys niet te vermelden etc.
    Vind ik zelf wat vreemd aangezien bvb het uwv juist adviseerd deze wel te vermelden (heb toevalig afgelopen donderdag gesprek gehad bij het uwv waar onderandere ook mijn cv is besproken)

Nog een tip, als je een sollicitatie doed kijk goed naar het bedrijf en bedenk welke competentie jij bezit die goed bij het bedrijf passen, vermels deze ook in je cv.

Zo kan het zijn dat je cv bij bedrijf a er anders uit ziet als bedrijf b

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.795
    19.000
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat je hobby's moet vermelden als ze relevant zijn of als je langere tijd niet gewerkt hebt, om te laten zien dat je niet stilgezeten hebt. En als je bijv. wel een teamsport beoefent, zegt dat vaak ook wel iets over een persoon (samenwerken, afspraken nakomen)

Deel Deze Pagina