37,6 graden, koorts? of niet

Discussion in 'Baby en dreumes' started by odet, Jun 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

mijn kleintje was zo onrustig vanacht en is verkouden, dat ik vanmorgen getemperatuurd heb.
    hij had 37,6
    is dit verhoging? of net niet?
    en wat moet ik doen?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zou me geen zorgen maken hoor... alles tot 37,5 is normaal en daarna heet het officieel verhoging maar bij 0,1 graad extra zou ik me niet druk maken. Zorgen dat je hem luchtig kleed en dat hij blijft drinken.
    Koorts loopt vaak tegen de achtermiddag-avond gewoon een beetje in de gaten houden.

3. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Voor een ochtendtemperatuur is het misschien iets aan de hoge kant maar het is maar een klein beetje verhoging. Maar hou het gewoon in de gaten, als het hierbij blijft valt het wel mee! Gewoon goed opletten hoe het verder gaat met drinken, slapen enzo. Succes!

4. odet

odet Niet meer actief

okeej, bedankt :)

5. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Onder de 37,5 normaal
    37,5 of hoger verhoging
    38,5 of hoger koorts

Ik zou niet gelijk paracetamol gaan geven kijk het eerst even aan. Is je kindje echt anders dan anders dan misschien voor de nacht een geven. Maar zeker nooit zomaar.

6. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    florian heeft bijna altijd een temp van 37,5 of 37,7.....warmbloeding typetje denk ik :D

7. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

May 24, 2008
    137
    0
    0
    mijn dochter die heb van haar eigen ook 37,7 komt maar zelde voor zei de dokter laaste x dus kan best dat zijn eigen temp is

8. odet

odet Niet meer actief

dan wacht ik nog even af.
    hij is nu wel erg verkouden aant worden, dus daar komt het waarschijnlijk vanaf

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Quinn ook. Altijd een temp van rond de 37.6.

Mijn huisarts spreekt van koorts vanaf 38.3.

Ik zou me geen zorgen maken en ook geen paracetamol geven, eerst even aankijken. succes!

10. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Hoi,
    Nu is mijn jochie nog wat jonger en hij had vanochtend 37,7. Moet wel zeggen dit was na zijn badje. Tevens had hij vannacht tot 2 uur geen plasluier en om 5 uur een klein plasje. Om 8 uur opnieuw geen plasluier. Ik maak me daar nogal zorgen over. Gister was hij erg onrustig, wilde veel drinken, maar dronk steeds maar beetjes. Ik dacht aan een regeldag, hij is de laatste 3 dagen al onrustig. Vannacht om 2 uur heeft hij goed gedronken en om 5 uur niet best, maar om 6.15 erg goed. Nu net na zijn badje om 8.45 matig. Hij ligt nu lekker tegen me aan te slapen. Overigens was hij net wel goed wakker. Ik ga zo nog eens temp meten en ik denk even het cb bellen. Wat vinden jullie hiervan? Terecht zorgen maken? Hij is trouwens wel wat verkouden volgens mij..

Hoop op jullie tips en antwoorden.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    opzich is 37,6 of 37,7 geen koorts maar verhoging.. Maar hier kijkt de huisarts vooral naar het kindje. Als een kindje suf is bij 38 graden of (redelijk) helder bij 39,5. Dan zal hij bij de eerste eerder ingrijpen..

En zo'n kleine verhoging kan ook komen door wat druk spelen in een badje, of overstuur zijn. Nog niet direct door ziekte..

Plasluiers moeten ze wel regelmatig houden. Heb eens het aantal van 4a5 per dag gehoord.

Zeker bij die jonge kindjes heb ik zoiets: bij twijfel bellen. Je kunt altijd even met de huisarts overleggen. Ook wel fijn zo voor het weekend.

12. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Net weer temp gemeten, gelukkig gewoon 37.2. Niet maar na een badje tempen dus!
    Maar nog geen plasluier? Pff, hebben jullie dit ook wel eens zo gehad?

13. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    nee ik ken het niet. Zou toch maar even de ha bellen in dit geval.

Share This Page