Kan dit trisomie 18 zijn?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door hoopvole meid, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh heel veel sterkte wens ik jullie. Wat zijn jullie moedig en dapper!

2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat ontzettend erg voor jullie. Weet niet goed wat te zeggen. Hoop voor een mega wonder, en je bent een hele sterke meid! Heel veel sterkte met alles.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wat sneu nieuws zeg, ik had gehoopt op beter bericht voor jullie. Maar wat een moedige beslissing om het aan jullie kindje over te laten wanneer ze afscheid wil nemen.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel veel sterkte!:(

5. mumija

mumija Niet meer actief

Heel veel sterkte..wat schrijf je prachtig en liefdevol over je dochtertje zeg! Poeh, ik krijg er zelf een brok van in m'n keel.
    Wat een topmoeder ben jij!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heel veel sterkte! En wat onwijs mooi dat jullie haar zelf laten bepalen.. Knuf!

7. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Lieve hoopvollemeid,

Echt voel je niet schuldig als er 1 ding wel uit je posten naar voren komt is het wel de liefde die jij hebt voor je kindje.
    Goed van je dat je blijft schrijven en je gedachten en gevoelens kwijt kan.En heb het gevoel dat jij het iets realistischer in ziet als je man ?
    Misschien rare vraag en weet je het ook niet maar maak je geen vruchtwater meer aan ? Knuffel

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Meid, ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat afschuwelijk nieuws hebben jullie gekregen. En wat een dapper besluit hebben jullie genomen. Ik hoop dat je nog even mag genieten van de bewegingen in je buik. Sterkte meid de komende tijd. Maak foto's/filmpjes van je buik, is zo belangrijk voor later...

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wat een vreselijk nieuws! Hier zijn geen woorden voor..
    Heel veel sterke.

10. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hoe gaat het nu eigenlijk verder, heb je binnenkort weer een gesprek met je gyn / controle / echo gepland?
    Hoe voel je je vandaag?
    De dag erna komt het vaak nog harder binnen allemaal :(

11. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    En toen was het stil....Wat een verschrikkelijk nieuws...Heel veel sterkte en kracht toegewenst voor nu en de tijd die komen gaat...

12. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Hier nog een stille meelezer en oh wat had ik gehoopt op beter nieuws voor jullie. Heel veel sterkte meid! En je kindje voelt zeker hoeveel je van haar houdt!

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Wat afschuwelijk voor je! En voor je man, bij hem zal de realiteit binnenkort wel tot hem doordringen. Ieder heeft zijn eigen manier en tijd om slecht nieuws om te gaan..
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je de natuur en je meisje volgt, je eigen gevoel volgen zal je helpen hiermee om te gaan. Nu kan je inderdaad ook nog je trots op meisje voelen en genieten van haar bewegingen. Heel veel sterkte!

14. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Jeetje meid wat een nieuws....Heel veel kracht toe gewenst....

15. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    jeetje... ontzettend veel sterkte. ..

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wat mooi dat je je meisje een kans wil geven er voor te vechten, je schrijf zo liefdevol over haar.
    Ik hoop oprecht dat jullie de uitzondering zijn. Zou de gyn haar kunnen draaien? Dat ze met haar hoofdje in het vruchtwater ligt? Dan is de kans misschien wat groter dat haar longetjes ontwikkelen.
    Heel erg veel sterkte en neem jezelf niks kwalijk. Het is jou schuld niet 😚

17. hoopvole meid

hoopvole meid Actief lid

27 jun 2013
    123
    29
    28
    Vrouw
    NULL
    België
    Sorry meiden voor de late reactie maar o wat schijven jullie zo wondermooie woorden neer die ik effe moest laten bezinken .. Begonnen er gelijk van te huilen ze raakten me diep ...wondermooi .. Bedankt

AnnaCF
    Dat weet ik niet maar als dat zou kunnen zou ze het wel doen het is ook het feit dat door de druk van het vocht op haar hersenschors er bijna geen plek meer is voor hersenontwikkeling ...

RSL, Zia86 , nijntje11 en foekje
    Heel erg bedankt voor de lieve woorden

Maja246
    Idd ik denk dat het bij hem pas zal doordringen wanneer het zover is (wat een tegenstrijdig woord mensen gebruiken zover voor een geboorte en hier waarschijnlijk een sterfte ..)

Pink peony en mama Larissa
    Volgende week donderdag heb ik een echo elke week vanaf nu en het enige nut ervan is om de hartactiviteit te controleren .. Maar elke week dat ik haar zie is zo mooi zo mooi om haar te zien bewegen en haar hartje te horen ... Ik zal haar wss alleen op de echo zien bewegen en dat wil ik liefst zo lang mogelijk zien, ze heeft nog nooit geslapen tijdens een echo altijd was ze wakker net of ze dacht mama en papa kijken naar mij .. ;-( ik voel me elke dag rotter te weten dat het elke seconde gedaan kan zijn maar o wat heeft ze me al 2 keer zo mooi laten voelen dat ze er nog is net of ze wil zeggen mama niet huilen ik ga niet weg ...
    Soms denk ik dat ze daarom zolang en zoveel vecht om gewoon bij ons te willen zijn omdat ze voelt hoe we van haar houden en omdat ze weet wat ik allemaal meegemaakt hebt in 10 jaar ben ik mijn mama, mijn Peter, mijn nonkel en mijn tante verloren. Mijn mama aan een (hartstilstand)op haar 53ste mijn Peter hersenbloeding en de laatste 2 kanker .. Daarom denk ik dat het nooit ophoud nu nemen ze de persoon die mijn leven weer wat rooskleuriger liet lijken ook van me af .. Dan denk ik wat als het bij een 2de weer gebeurd .. Een 2 de keer zal ik echt niet aankunnen ..ik wil het niet afbreken ze mag vechten zolang ze wil ik wil haar zelf laten ontdekken dat het een zinloze strijd is (deze zin neerschrijven doet toch zo een pijn)

Baukje1985
    Doordat ze zo een groeiachterstand heeft is er nog niet echt een buikje te zien als ik op mijn rug lig (dacht dat je dat zo het beste kon zien hadk ergens gelezen) maar foto's nemen doen we zeker

Tiepmiep
    Zoals ik hier boven al vermelde
    Hou ik zielsveel van haar omdat zij eindelijk eens het lichtpuntje in de duisternis was .. Ik zie het op dit moment wel iets realistischer in als mijn man maar het komt bij hem ook .. De nacht heeft het doen in zien denk ik ..en over het vruchtwater zal ik het proberen uitleggen zoals de gynea vertelde .. Een normale foetus drinkt vruchtwater plast het uit , drinkt weer plast weer .. Ga zo maar door en zo blijft het vruchtwater op pijl in het begin doet de moeder dat nog maar hoe groter de foetus hoe meer hij zelf moet kunnen de nieren zijn dus de filtering van de foetus zij zorgen voor het plassen als een foetus drinkt maar het vruchtwater verminderd wil dat zeggen dat het niet of nauwelijks word uitgeplast en dus het vruchtwater niet op pijl kan zijn daarom denkt zij dat de nieren er niet zijn of niet/nauwelijks werken (omdat ze ze niet goed kan vinden)

Sorry voor dit lange bericht maar ik wil iedereen iets terug sturen ..
    Xxx

18. hoopvole meid

hoopvole meid Actief lid

27 jun 2013
    123
    29
    28
    Vrouw
    NULL
    België
    Mumija
    Allereerst wat een ongelofelijke mooie zin dat ik een topmoeder ben .. Kon het maar waarmaken en haar zien opgroeien .. Mijn kleine meid is alles voor mij ..
    Hopmarjanneke
    Ik hou haar zo lang mogelijk bij mij omdat ik haar gewoon niet wil verliezen ik heb haar en ik hou haar denk ik dan maar dat gaat niet weet ik ook wel .. Soms denk ik als ik morgen niet meer wakker word zijn we voor altijd samen verbonden als 1 geheel als Jip en Janneke als den dikke en den dunne ( als gelijk welk duo) .. Klinkt Mss onnozel .. Terwijl ik dit schrijf krijg ik weer een subtiele schop dat ze zegt mama ophouden met huilen ik vecht ...

Aangezien er meer dan 10 berichten gepost zijn kan ik de verdere berichten niet bekijken en iedereen niet persoonlijk terug schrijven maar damens bedankt voor alles en jullie bemoedigende woorden hopelijk blijven jullie hier schrijven ..

19. hoopvole meid

hoopvole meid Actief lid

27 jun 2013
    123
    29
    28
    Vrouw
    NULL
    België
    Kan een 3D echo nog aangezien er quasi geen vruchtwater meer is?
    Hoe kan je die stichting bereiken? En wat doen ze dan precies en wanneer?
    Xxx

20. hoopvole meid

hoopvole meid Actief lid

27 jun 2013
    123
    29
    28
    Vrouw
    NULL
    België
    Ik keek zo uit naar deze zwangerschap 2 jaar hadden we geprobeerd wouden ons nog niet laten testen .. Had ovulatie testen gebruikt de beste houdingen benen omhoog kussen enzo 100den euro's aan zwangerschapstesten verspild en dan op eens in een maand waarin we het
    Maar 2 keer gedaan hadden en ik het totaal niet verwachte pats 2 streepjes eindelijk na zolang wachten dacht ik ... En dan dit ze wil zo graag bij ons zijn en blijven maar god gunt het haar niet ... Wekenlang heb ik kaarsjes gebrand naar mijn moeder gebeden .. Niks heeft het geholpen mijn geloof heeft me in de steek gelaten ..
    Ik voel me zo triest alsof iedereen me alleen laat ..

Kleine meid vecht maar zolang je wil en zolang je hartje het kan ik neem vrede met wat je beslist ook al wil ik je zo graag leren kennen en zien opgroeien ik zou alles voor je gedaan hebben lieve schat mama en papa houden nu al van jou en zullen dat altijd blijven doen!

Deel Deze Pagina