Hey meiden, Ook eens een poging om een berichtje te plaatsen, hoop dat het lukt Ik ben net weer zwanger en nu zijn we alvast (weer) op zoek naar jongens- en meisjesnamen. Nu vinden wij allebei een meisjesnaam leuk, maar samen met onze achternaam zouden de initialen S.S. worden... Ik vind het niet kunnen, mijn man vindt het niet zo erg. Wat vinden jullie? Alvast bedankt voor jullie meningen! Groetjes, Theres
Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben, wanneer gebruik je nou daadwerkelijk je initialen? Mijn initialen zijn H.I.V. maar ik heb hier nooit 'last' van gehad. Soms worden er wel eens 'grapjes' over gemaakt, maar toen ik geboren werd had deze ziekte nog niet deze naam dus ach... Als jullie allebei overtuigd zijn van de naam dan zou ik er gewoon voor gaan! Succes met je keuze!
Ik zou 't ook niet erg vinden! Initialen worden idd nauwelijks gebruikt (kan me de laatste keer bij mij iig niet herinneren). Mijn zusjes initialen zijn ook S.S. maar daar heeft ze nooit last van gehad hoor.
Wanneer gebruik je nou alleen de eerste letter van de voor- en achternaam. Als het om de initialen van 2 voornamen zou gaan zou ik het wat anders vinden. Dat je dus bijv. heet S.S. de Boer, dat zou ik waarschijnlijk niet doen. Maar bijv. Simone Smit (dus ook S.S. net als bij jullie naam) daar zou ik echt niet moeilijk over doen.
Toevallig ken ik iemand die haar kindje de voorletters S.S. heet gegeven, ik zou het niet doen, maar sommigen kunnen het niet schelen, ben ook blijkbaar de enige die het is opgevallen. En idd als het alleen de voorletter en de achternaam is, maakt het eigenlijk helemaal niet uit.
Ik vind het echt niet storend.. Eventueel kun je er nog een 2e naam aan toevoegen.. Senne Fenne Smit.. bijvoorbeeld..
Zelf heb ik ook de initialen s.s maar ik heb wel een 2e naam (doopnaam) S.D S... Heb er zelf nooit last van gehad. Ik zou het gewoon doen!! Groeten Suze
ik zou het zelf ook geen prettig idee vinden... hier gebruiken we op het werk dagelijks de initialen. Zelf zou ik denken, voor jezelf: Het feit dat jij er nu aan denkt en het jouw opvalt... zegt natuurlijk ook wel iets. Als de voornaam écht de naam is, zou ik ook een 2e naam overwegen...
Mijn man is een S.S. en die heeft er echt nog nooit wat over gehoord...behalve elke keer als er weer hier zo;n topic is geopend! Hahaha! Ik ben een S.M. en ook daar nog nooit problemen mee gehad!
Hey meiden, Dank je wel voor jullie reacties. Overwegend, dus geen probleem van maken...word door jullie meningen wel wat milder al merk ik (dus vooral dank namens mijn man denk ik). Mochten we geen andere naam vinden (ik blijf de komende maanden toch zoeken) dan gaan we er gewoon voor. Nogmaals THX!
Goh, die initialen worden bijna nooit gebruikt. Mijn zoontje is I.C. ("I see" of zelfs Intensive Care) lol...