Kan dit voor een 2-jarige? (Verjaardag vieren)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myo, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Kun je 't niet in twee dagen doen? Wij gaan het op zaterdag en zondag vieren, anders is ons huis ook bomvol. Daarbij werkt mijn moeder op zaterdag, dus ook om die reden dat zij en vriend+ zusje op zondag komen.

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.889
    405
    83

dit ik had 2 uitnodigingen gemaakt met ochtend tujd en.middag. familie ochtend vrienden middag ideaal

vond ook fijn dat ik daardoor alle aandacht voor iedereen had.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou ook de verjaardag van je dochter niet gebruiken om de familiebanden te vebeteren. Tot nu toe geef je zelf al aan dat het te druk wordt voor haar en je bent er zelf steeds mee bezig. Bovendien heb je de hele dag door mensen op visite (behalve even tussen de middag maarja dan ga je zelf niet op de bank zitten en niks doen)

Ik heb bij beide kinderen tot nu toe altijd gedaan van 15 tot 17:30/18uur. Opa&oma en overovergrootouders komen wel de hele dag en blijven ook eten maar de rest vanaf 15uur tot aan het eten. Dat is druk genoeg. Overigens hadden we bij de eerste verjaardag van onze zoon wel heel veel mensen over de vloer en hij werd helemaal gek van die drukte. En heel zielig, hij pakte een cadeau uit kon er twee tellen naar kijken en toen stond de volgende al voor zn neus met een pakje. Hij kreeg zoveel dat hij nergens mee spelen kon. Om 18:30 (iedereen bleef ook eten) heb ik hem stilletjes mee naar boven genomen (wel opa en oma en overovergrootouders gedag laten zeggen) en in bad gedaan en heb hem naar bed gebracht, er was niemand die hem "miste" na 19uur.

4. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons zou dat echt niet werken. Veel familie komt van ver en die komen echt niet voor een uurtje of twee. Die blijven de hele dag.
    Enige wat ik nu heb gedaan om zijn slaapje te garanderen(hij is nu bijna 1 jaar oud) is dat ze na 14:00 uur welkom zijn. Zolang hij in stilte naar bed kan gaan dan kan daarna iedereen gewoon komen. En ze blijven altijd lekker eten en sommige blijven dan tot laat. Ja goed de kleine gaat wel gewoon om 7 uur naar bed. Maar ik schop daar echt mijn visite niet voor weg.

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik ga pas veel mensen uitnodigen als mijn dochter daar wat aan heeft :) het is haar verjaardag; dus zij moet het leuk vinden. Bij haar eerste verjaardag ook maar weinig mensen. Iedereen die naar haar verjaardag vroeg begreep dit ook!

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Zo doen we dat hier ook. Zelf indelen. Laten doorgeven wanneer de visite komt is ook zo wat....zal ook niet sluitend zijn....

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier maakte ik ook 2 verschillende uitnodigingen
    Sochtends en smiddags.. ideaal.

Dit jaar sta ik echt in twijfel want ik ben van plan om minder mensen uit te nodigen..

8. adi

adi Niet meer actief

Hier ook :)

Alleen hebben wij het feest vanaf 16 uur gedaan. Na de middagslaapje van kinderen. Voor gasten een lopend buffet en voor alle kinderen (14 stuks onder 4 jaar) een lichte maaltijd.
    Om 19 uur gingen mensen met kleine kinderen naar huis, en hebben wij kinderen in bed gestopt. En daarna gezellig met de rest van de visite buiten gezeten.

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Lijkt mij een beetje koud in oktober? Anders was dat zeker een goed idee hoor!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Op de verjaardag van mijn dochter komen alleen mensen die zij ook kent, geen 'vreemde' familieleden die ze maar 1x eerder gezien heeft ofzo. Zo is het voor haar wel inspannend, maar niet té. Tot nu toe doen we het met onze eigen verjaardagen ook zo; rond 14u begint 't en dan duurt 't tot een uur of 20 a 21. Dochter slaapt tot 13.30 en gaat om 19 u weer naar bed.

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. Is in november jarig ;) we hebben wel 1 terrasverwarmer erin staan en de tent is aan 1 lang stuk dicht, en de zijkanten open. (Ander lang stuk staat tegen huis) maar al 2 jr hebben de gasten gewoon hun jas uit en staan de verwarmers niet aan. Kinderen spelen of binnen of zijn op het springkussen (natuurlijk met jas) ;)

12. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Leuk om te lezen hoe iedereen het doet!

Om een paar antwoorden te geven;

We vieren onze verjaardagen nooit groots, eigenlijk hebben we er gewoon een hekel aan :). (We gaan trouwens wel naar andere mensen hun verjaardag, indien uitgenodigd. Maar vaak zouden we dat het liefst ook overslaan.) Maar om de kinderen niet de dupe te laten worden van ons "kluizenaars"bestaan en hun een grootse verjaardag ontnemen, willen we hun verjaardagen wel zo vieren. Ik bedoel, nu vindt ze het misschien nog een beetje eng zoveel mensen, maar straks vindt ze het natuurlijk fantastisch. Ik vind het ook zo raar om tegen mensen te zeggen dat het nu niet uitkomt en over een paar jaar, mogen ze opeens wel komen opdraven. Dat bedoel ik met "de banden aanhalen".
    Om het trouwens te compenseren dat wij onze eigen verjaardagen niet massaal vieren, willen we wel 1x in de zoveel tijd, een echt groot feest geven bv met jubileum huwelijk, wanneer 1 van ons 40 wordt, enz.
    (Ooooohh zijn we nu hele rare mensen?! :))

In 2 dagen vieren, lijkt mij even belastend als het in 2 dagdelen vieren.

Uiteraard blijven de mensen die van ver komen eten 's avonds. Ik heb dat met hen al kortgesloten.

En ik "schop" de visite niet weg, maar ik neem aan, dat wanneer je een eindtijd op een uitnodiging zet, mensen hier wel enigszins rekening mee houden.

13. misa

misa Niet meer actief

Nou helemaal goed toch? Ik vind een eindtijd ook een duidelijke vertrekvraag hoor. Daarbij vind ik sowieso dat een kinderverjaardag niet tot 20:00 moet duren.

Wij hebben een grote familie en hadden als kind ook hele drukke verjaardagen. Die van heel jong herinner ik me niet meer maar op een schoolleeftijd wel. Ik vond dat altijd heel druk, maar ook heel gezellig!
    Maar om het in de hand te houden kun je bepalen wie een ochtend of een middagkaart krijgt.

En of jullie jullie andere verjaardagen klein willen vieren is toch jullie keuze? En als mensen dat niet oke vinden en dan ook niet naar de kinderverjaardagen komen, is dat dan weer hun keuze! Doe gewoon wat goed voelt en goed werkt voor jullie.

14. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Oké! Dat klinkt zeker wel gezellig :). Goed idee.
    Ik zal het even met mijn man over hebben.

En anders wordt het de verjaardag in 2 dagdelen vieren. Daarbij jullie advies meegenomen, de groep zelf splitsen met de uitnodigingen. Bv de mensen zonder kinderen 's ochtends en met kinderen 's middags. Kan iemand een dagdeel niet, dan kunnen ze eventueel het andere dagdeel komen. Mensen van ver blijven eten.
    Dat is niet heel raar toch, om het zo te doen?

Pfff, het verzinnen vind ik toch wel het lastigst hoor! Eenmaal een besluit genomen, kun je tenminste iets gaan ondernemen, ipv dat eeuwige getwijfel. :)

15. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Dank voor de bemoedigende woorden. :)
    Ik kan zo fijn eindeloos blijven piekeren. Maar ik heb de knoop doorgehakt! Nu niet meer over gaan nadenken haha.

Ook de rest bedankt voor het meedenken!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij doen de verjaardagen altijd de hele dag, een paar jaar terug zelfs op 2 dagen. Dan is het een beetje verdeeld. En die dag heb je weinig rust, maar ach het is 2 dagen per jaar en wel heel gezellig. Onze kinderen wilden trouwens helemaal niet slapen op hun 2e verjaardag, ze vonden het allemaal veel te leuk!

Deel Deze Pagina