5 Jaar en constant honger

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kus26, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hallo,

Mijn dochter (5 jaar) eet me de oren van het hoofd. Het begint al als ik haar roep om op te staan. Ze eet dan 2 bruine boterhammen weg en wat te drinken. Als ze dit op heeft wil ze nog een boterham, en soms krijgt ze die. Maar een half uur later wil ze weer eten.
    Tussen de middag eet ze ook 2 á 3 boterhammen en daarna heeft ze ook constant weer honger. En zo gaat dat de hele middag, en dan krijgt ze nog wel eens een koekje of fruit tussendoor.
    s'Avonds schept ze sowieso 2 keer op, en dan behoorlijke borden vol. En daarna weer hetzelfde gezeur, ze wil meer :rolleyes: Maar ik wil niet dat ze zich misselijk eet, dus krijgt ze niet meer behalve nog vla of yoghurt. En na het avondeten blijft ze ook zeuren om eten.
    Ze heeft geen lekkere honger, want ze vraagt altijd om brood of warm eten. Gister begon ze om 14.00 uur al te zeuren wanneer we eindelijk eens warm gingen eten :confused:

Ik herken dit eetgedrag niet, en vraag me af of ik met haar naar de dokter zou moeten om dingen te laten testen...of dat ze gewoon in een enorme groeispurt zit en daarom zoveel wil eten.

Wat vinden jullie?

2. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Zolang het gezond is! Volgens mij heeft ze een groeispurt...mijn zoontje van bijna 5 heeft net broodje op en zit nu alweer aan een appel, want hij heeft honger....dus geen zorgen!

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    groeispurt of lintworm.. dat is wat ik kan bedenken..
    verder heb ik er geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen, ik wwens je in elk geval succes

4. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Hier is het gewoon 2 á 3 broodjes en dan nog honger. Ik vraag me af waar ze het laat :confused:
    Terwijl ik dit zit te typen heeft ze al 5 keer gezegd dat ze honger heeft, terwijl ze om 1 uur 3 boterhammen heeft weg gestouwd :rolleyes:

5. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Als je het niet vertrouwd, kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts...zou ik gewoon even doen..dan weet je het zeker of het normaal of erg veel voor je meisje is.....
    Succes :D

6. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik denk dat het komt omdat ze groeien en hebben ze extra energie nodig. Maar maak je borst maar nat, ik heb twee tiener zonen. Ze eten echt alles, als je ziet wat ik allemaal haal met de boodschappen en hoe snel alles op gaat. Echt niet te geloven

Deel Deze Pagina