Twijfels... Onrustige baby, vakantie inkorten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lichtroze, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij gaan volgende week acht dagen op vakantie binnen Nederland. We gaan voor het eerst met ons dochtertje van 4,5 maand. Nu slaat bij ons de twijfel toe. Ze is erg onrustig altijd, heeft veel behoefte aan structuur, regelmaat, rust en haar eigen omgeving. Ze is geen 'makkelijke' baby (slaapt niet zomaar ergens, ook zelden in de kinderwagen of auto). Nu zijn we bang dat de vakantie voor ons allemaal niet zo fijn gaat verlopen, met name omdat dl misschien niet (goed) slaapt daar en dat ze veel last heeft van het feit dat ze uit haar eigen omgeving is.

Nu hebben we de optie nog om de vakantie in te korten. Aan de ene kant zou ik dat liever doen, als het dan misgaat, gaat het niet zo lang mis. Aan de andere kant, misschien ben ik teveel aan het doemdenken. En ben ik ook wel bang dat alles wat nu eindelijk wat beter loopt, straks weer teniet wordt gedaan.

Wat is jullie ervaring met vakantie met een onrustige baby?

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Geen ervaring met een onrustige baby maar ik zou het gewoon gaan proberen. Als het echt niet gaat, kan je altijd nog naar huis gaan.
    Vaak gaat het beter dan je verwacht. Volg je meisje en doe niet te veel op een dag.

Fijne vakantie!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon proberen. Onze jingste is dan wel wat ouder, maar is ook een lastige voor wat betreft veranderingen.
    We zijn net een week op Ameland geweest en dit ging verbazingwekkend goed.
    Eerste nacht wat drukker geweest om te zorgen dat ze insliep en de eerste twee nachten weer thuis was ook effe wennen, maar wij vonden het een zeer gelsaagde vakantie!

Stel je in op eenrustige vakantie, waarin niets moet. Zo kun je je ter plekke makkelijker aanpassen aan de dochter. Bv als ze een keer extra moet slapen, of als jullie tussen de middag even een tukkie moeten omdat ze snachts is wakker geweest.

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Indd gewoon proberen! Wij zijn een weekje naar Portugal geweest met onze dochter (toen 7 maanden). De eerste dag had ze het erg moeilijk (sliep alleen in de draagzak en wilde alleen maar bij mama op schoot zitten), maar daarna ging het supergoed! Het scheelt dat je op vakantie extra veel tijd met elkaar doorbrengt. Onze dochter genoot echt van alle aandacht van papa & mama!

Als het niet gaat met jullie meisje kun je altijd nog terug naar huis! Dat is weer het voordeel van een vakantie in eigen land ;) Wij hadden trouwens wel heel veel 'eigen' spulletjes meegenomen voor onze dochter. Eigen beddengoed, eigen nachtlampje, etc. Dan leek haar slaapkamertje toch een beetje op thuis.

Veel succes & natuurlijk ook een fijne (en hopelijk ontspannen) vakantie!

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon proberen, wie weet gaat het juist wel heel goed! Hier was het de eerste nacht altijd wel echt even gedoe, maar vervolgens ging het prima, soms zelfs beter dan thuis.

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn ervaring met onrustige (huil)babies en vakanties is op vakantie juist een rustige baby! Gewoon doen dus en na de vakantie er rekening mee houden dat je kindje weer even moet wennen.

Veel plezier!

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! We twijfelen nog steeds. Probleem is dat ze niet in het campingbedje wilt slapen, ondanks dat we al een tijdje proberen. Heel soms slaapt ze wel in, maar meestal is het paniek, huilen en met de handjes langs de zijkanten krassen. Omdat we dan ook een hotelkamer hebben (dus geen aparte kamer voor haar), en we door het voorspelde slechte weer niet op het balkon kunnen zitten als ze slaapt (ons eerdere plan haha), zien we het toch niet helemaal zitten als ze ook nog zo slecht slaapt.

Zucht, maar het is lastig. We hadden ons ook wel heel erg verheugd op ons weekje weg. Terugkomen als het niet lukt is zeker een optie, maar als we vooraf de vakantie inkorten krijgen we geld terug. Tijdens de vakantie niet. En het gaat dan om best veel geld, wat de keuze er niet makkelijker op maakt.

Maar misschien hebben jullie ook wel gelijk en gaat het dadelijk gewoon heel goed daar. We denken nog heel even, moeten over een uur eruit zijn :p

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier dezelfde twijfel met mijn dochter gehad toendertijd. Ze was 8 maanden en zijn vervroegd terug gekomen (met de vliegtuig ook nog). Mira is dan wel heeeeeel extreem hoor, maar ik had ook beter mijn gevoel moeten volgen. Bij Ediz is zoiets nooit te sprake geweest omdat ie overal sliep/at en nooit problemen had met een andere omgeving, dus gewoon op vakantie geweest, ook naar het buitenland.

Ik kan dus alleen zeggen, volg je gevoel!

9. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Bloemmm, we hebben inderdaad besloten ons gevoel te volgen en de vakantie toch ingekort. Voelt meteen een stuk beter!

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou zeggen gaan en desnoods keer kort je later in.
    We gingen naar luxemburg met 4mnd baby ook lastige onrustig etc.
    Kan zeggen dat het maar 5 dagen was en gelukkig ook want was erg warm toen en ze sliep niet in babybedje daar eerst of met veel gehuil. In wagen sliep ze ook bijna niet. In auto huilde ze continu.
    Dus geen succes hier ofwel thuis had ik 10x betere vakantie kon gewoon wandelen naar het strand of bos. En daar moest je half huis meeslepen en in slechtere toestanden wonen.
    Maar tis ja was okey ik bedoel het was iets lastiger dan thuis maar we gingen vaak wandelen en met kleed ergens zitten etc

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Anders leg je haar toch tussen jullie in in bed?

Deel Deze Pagina