Het risico om hier iets te plaatsen op het forum. Dan kan je allerlei reacties verwachten. Ik bedoel het niet gemeen en wil ook zeker niet onbeschoft overkomen. Maar naar mijn mening beledig ik hier niemand mee. Het is een kwestie van smaak. En daar valt niet over te twisten.
Er wordt gevraagd of er bij de combinatie van Febe en Bo gedacht wordt aan Febo. Er wordt niet gevraagd wat je van de naam Febe vindt. Kom op zeg, haar dochter heet al effectief zo. Dan ga je toch niet spontaan zeggen dat je dit een lelijke naam vindt .
Bedankt voor jullie reacties. De knoop is wel doorgehakt; ik ga niet voor de naam Bo. Zo gek he, dat het in het ene gebied totaal een onbekende keten is, terwijl het in andere gebieden echt een begrip is... Ja ach, negatieve reacties op de naam Febe heb ik wel vaker gehad. Was niet benieuwd naar een mening daarover aangezien die beslissing al 2 jaar geleden is genomen Maar inderdaad, op een forum kun je alles verwachten! Ik vind het korte inderdaad mooi aan Bo. Lekker simpel, zonder poespas. Ideeën zijn zeker welkom, voor zowel jongen als meisje! Kort, hip en modern zijn wel de sleutelwoorden.
Ik heb hier ook een topic geopend of de naam van onze zoon Tijn bij de meisjesnaam Fem pasten. Daar werd ook gezegd door sommige dat ze Tijn al geen mooie naam vonden. Ik haal mijn schouders daarvoor op. Als je alles zo persoonlijk aan moet trekken, zit je hier op het forum niet goed. De naam Febe vind ik geen mooie naam, ik zeg toch niet dat haar dochter een stom kind is ofzo Zo tekeer ga je.
Tja, het is maar wat je te keer gaan noemt. We zijn nu wel geheel off-topic aan het gaan, maar als iemand een nieuwe broek heeft en je vraagt wat je er van vindt, zeg je dan ook spontaan dat je zijn/haar schoenen zo lelijk vindt? Zoiets vind ik kwetsend en ben blij dat mensen in mijn omgeving dit niet doen. Maar als jij dit normaal vindt, gewoon blijven doen hoor.
Febe (op z'n NL) vind ik een hele mooie naam! Bo spreekt mij dan helemaal niet aan en al zeker niet in combinatie met Febe (afgezien van Febo vind ik dat de namen gewoon niet samen klinken)... Febe en Isis of Febe en Juno (ook op z'n NL) vind ik dan heel leuk...
Quint1: beide erg leuke namen, maar ik heb precies twee nichtjes die zo heten, met dus dezelfde achternaam als ons 2e kindje krijgt. Haha, hoe toevallig wil je het hebben?
Ik vind Febe een leuke naam! Bo iets minder, maar wel oké. De Febo is idd denk ik te bekend om niet te associëren met de snacktent...
De enige naam met twee letters voor een meisje die ik kan verzinnen is Do. Maar wellicht is 3 letters ook nog een optie? Hierbij een aantal suggesties: - Liz - Amy - Nea - Lea - Lot - Emi - Cis - Jez - Aya Succes, de juiste naam komt vanzelf voorbij