Hooikoorts en zwanger worden/zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MaryWoods, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hoi allemaaal,

ik heb (vooral de afgelopen dagen) echt super veel last van hooikoorts. :( Normaal gebruik ik dan neusspray en van die Allerfre-pilletjes (gewoon zonder recept verkrijgbaar bij drogist), maar ja, nu we zwanger willen worden ga ik overal aan twijfelen...
    Weet iemand of je dat gewoon kunt gebruiken als je zwanger wil worden of net zwangetr bent (want daar hoop ik natuurlijk op!)?

Bedankt!

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    helemaal niemand...?

3. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    zelf heb ik ook hooikoorst,al heel lang elk jaar.
    Bij de zwangerschap heb ik nergens last van dus hoef ik ook geen medicijnen te gebruiken dit jaar

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik vond dit op www.apotheek.nl

Zwangerschap
    Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend om met zekerheid te zeggen dat het veilig is. Meld het aan uw arts en apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wil worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op oogdruppels of neussprays die wel bewezen veilig zijn.

Is dit niet mogelijk en zijn de klachten zeer hevig? Overleg dan met uw arts of u gedurende korte periode loratadine kunt gebruiken.

Hopelijk heb je hier wat aan.
    succes met zwanger worden.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Thanx! Ik ga eens op die site speuren.. maar ik vrees dat de pilletjes te risicovol zijn en dat ik ' alleen' mag sprayen...

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Pollinosan van Dr Vogel mag je evt wel gebruiken hoor!

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    gewoon even je HA bellen heb ik vorig jaar ook gedaan toen ik zwanger werd en die zoekt dan precies uit wat je wel mag gebruiken

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ja, idd misschein maar even bellen; ik bel liever niet zo snel, want ik heb best vaak wat en wil niet overkomen als een hypochondrische zeurpiet...

9. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    ik heb er ook last van en de assistent gevraagd of ik mijn medicijnen die ik vorig jaar had weer mocht en deze met een kinderwens mocht gebruiken zij raadde dit af en heeft met de apotheek overlegt heb nu iets anders gekregen dat ik evt. mag gebruiken maar alleen als het echt noodzakelijk is want medicijnen zijn nooit goed zei ze gebruik zolang ik het red alleen de neusdruppels...succes

10. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb ook zware hooikoorts en zo ver ik weet zijn er maar 2 medicaties die gebruikt mogen worden..
    En 1 daarvan is: Beclometason.. deze heb ik ook
    Dit is een neusspray, het staat ook in de gebruiksaanwijzing dat dit zonder problemen tijdens een zwangerschap gebruikt mag worden..

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook flink last van hooikoorts, vanochtend werd ik wakker met zulke dikke ogen dat ik ze amper open kreeg. Wij gaan vanaf juni klussen en ik heb tot nu toe Aerius gebruikt. Deze mag niet gebruikt worden zodra je gaat proberen zwanger te worden. Ik denk dat ik maar eens langs de dokter ga om te vragen wat ik wel kan gebruiken. Als ik meer weet zal ik het even doorgeven.

12. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Heb vanochtend gebeld met mijn huisarts of ik gewoon Prevalin neusspray kon gebruiken en dat kan gelukkig. Kan ik weer goed slapen.

13. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik gebruik meerdere medicijnen, dus ik ben eerst naar de huisarts gegaan, en die verwees me door naar de apotheker. Met hem heb ik uitgezocht wat ik wel en niet mag. Voor mijn hooikoorts gebruik ik nu loratadine tabletten en beclometason neusspray. Dit mag ik gebruiken tijdens de zwangerschap ( die ik nog niet heb..)
    bar

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Surf, is dat inderdaad waar van Aerius? Ik gebruik ze ook en mijn huisarts kon zo snel niks vinden erover. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je ze wel mag gebruiken. Maar ze maakte er niet zo'n probleem van, en ik daardoor dus ook niet. Kun je me vertellen waar je dat gevonden hebt? In de bijsluiter zie ik er niks over staan.
    Bedankt! Ben benieuwd wat je nu wel gaat gebruiken, ik blijf het even volgen hier.

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi Zonneschijn,

Ik had niet de officiele bijsluiter denk ik, maar een uitdraai van mijn apotheker, daar stond in dat de effecten op de vrucht nog niet bekend waren en dat het daarom afgeraden werd Aerius te gebruiken als je zwanger bent of wilt worden. Ik moet nog een afspraak met mijn huisarts maken om te horen wat hij zegt, gister vergeten. Maar uit voorzorg ben ik er maar mee gestopt.
    Ik gebruik trouwens ook Livocab oogdruppels, maar daarvan las ik gister dat ook daarvan de effecten nog niet bekend zijn, dus wordt ook afgeraden...

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
  17. Evi27

Evi27 Actief lid

15 nov 2006
    289
    0
    0
    Hallo,

Ik heb ook last van hooikoorts. Ik heb homeopatische pilletjes. In de bijsluiter staat dat er niets is bekend over evt. schade aan de vrucht.

Ik gebruik het toch want ik kan niet zonder. Ik denk dat het weinig kwaad kan.

Groetjes Evi

18. Vraagtekentjes

Vraagtekentjes Actief lid

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Hallo meiden,

ik ben zelf kind aan huis bij de allergoloog ivm een boek aan allergieën en het is zeker belangrijk dat je uitzoekt wat wel en niet mag... Ik heb inmiddels alles al gebruikt wat los en vast zit en ben van een aantal bijwerkingen op een eventuele vrucht best geschrokken! Gelukkig zijn er idd een aantal "veilige" middelen. Voor zover bekend dan want loratadine mag ook maar tot 6 maanden zwangerschap.
    Zelf gebruik ik nu de genoemde neusspray (beclometa-nog-wat) en loratadine, en allergocomod-oogdruppels. Standaard zonnebril op en veel vermijden werkt daarnaast ook!
    Linkje naar eerder onderwerp levert je misschien ook wat op:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=medinose

Succes met de hooikoorts en zwanger worden! :D

19. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    Ik ben afgelopen maandag bij de allergoloog geweest omdat ik er echt niet meer tegen kon (de hooikoorts), en mijn huisarts vond het heel moeilijk om medicatie te vinden die ik mag gebruiken. De allergoloog zei dat er wel degelijk goede medicijnen zijn! Heb het volgende voorgeschreven gekregen:
    Tavegil tabletten
    Budesonide neusspray (was pas goedgekeurd in de VS, schijnt een hele strenge controle te zijn)
    Natriumcromoglicaat oogdruppels
    Pulmicort inhalator

Ik gebruik het trouwens alleen als ik klachten heb, voor mijn zwangerschap nam het ik ook preventief maar nu dus niet meer...

20. Vraagtekentjes

Vraagtekentjes Actief lid

22 okt 2006
    233
    0
    0
    Maar pulmicort (gebruik ik ook) moet je juist preventief gebruiken! Die is om te voorkomen dat je ontstekingen/ benauwdheid krijgt en duurt een paar weekjes voor het werkt. Die kun je beter wel dagelijks doen dus (of een aantal weken vóór je de klachten verw8 en dan door blijven gebruiken tot de risico's weg zijn).
    De rest gebruik ik ook wanneer het nodig is, de neusspray alleen in de risico-seizoenen voor de klachten beginnen.

Deel Deze Pagina