Oma is is gaan verhuizen...waar slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aurora5, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mam die een paar keer per week oppast is verhuisd. Naar een bejaardenwoning die ze hebben uit gebouwd. Zoontje is nu 14mnd en heeft een best vast ritme, daar doet hij het t best op. Slapen was in het begin een probleem, hierdoor altijd erg zachtjes gedaan als hij eindelijk sliep. Het gaat nu prima, maar resultaat is dat hij snel wakker word van omgevingsgeluiden. Heel vervelend, maar ik hou er dus altijd rekening mee omdat het een jongetje is die echt zijn slaap nodig heeft.

In ons mam haar nieuwe huis heeft hij een bedje op de logeerkamer gekregen. Op benedenverdieping met slechts 1 deur grenzend aan keuken/woonkamer. Zelf slapen ze boven (op t enigste kamertje wat er is). Ze hebben een hond, die te pas en te onpas blaft en opa die wat hard horend is. Heb er nu al last van dat t mannetje daar moet proberen te slapen aankomende week. Weet nu al dat het mis gaat en zie niet zo snel een oplossing. Mijn moeder heeft nogal de insteek van ach went hij wel aan. Alleen daarvoor passen ze te weinig op en hij is echt ongelukkig met te weinig slaap (owja 1x per dag slaapt hij nog). Wat moet ik hier nou mee

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    Is het alleen voor overdag? Kan t camping bedje dan niet boven op hun slaapkamer staan? Dan zit er iig een verdieping tussen!
    Kan me voorstellen dat je dit vervelend vind!

3. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Passen ze te weinig op als hij er een paar keer per week is? Dat snap ik even niet :)
    Probeer het eerst maar eens uit... wie weet valt het reuze mee!
    Mijn zoontje is ook 2x per week bij mijn ouders die nu ook net 2 maanden geleden verhuisd zijn naar een (veel) kleinere woning, maar dat ging echt allemaal zonder problemen! Maak je nog maar niet te druk meid.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het met je moeder eens dat hij er wel aan zal wennen. Kinderen die naar de creche gaan slapen vaak met z'n allen in een ruimte en dan is er ook meer rumoer. Die kinderen wennen daar ook aan, of ze nu behoefte hebben aan een vast slaapritme en stilte of niet. Hij zal wel een paar dagen tijd nodig hebben, maar ik denk dat hij er wel aan zal wennen. En anders kan je vragen of het bedje op hun kamer kan?

Wij hebben expres niet stil gedaan waardoor (deels) dochter overal kon slapen. Alleen na 12 maanden werd dat lastiger en is ze meer verknocht aan haar bed en ook aan vaste slaaptijden. Dus nu doet ze altijd een slaapje overdag in haar eigen bed, in de auto lukt niet meer. We zijn dus nu meer aan huis gebonden dan toen ze baby was ;)

5. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh ja als ik mezelf terug lees denk ik ook wat ben ik toch een duts....maar hij slaapt daar 2x per week. Dus net te weinig om te wennen. Ik moet het idd eerst even aankijken, eventueel boven in campingbedje zal dan volgende oplossing zijn. Baal alleen nu al van dat 'even aankijken' zou het sneu vinden voor kleintje als hij hartstikke moe rondloopt omdat hij niet kan slapen. Maar ik wacht idd eerst even af :)

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Snap je helemaal! Ik zou precies hetzelfde gehad hebben. Mijn zoontje slaapt altijd veel te kort bij de gastouder, omdat een uur nadat hij naar bed is gegaan een ander kindje naar bed gaat en hij wordt daar altijd wakker van. Baal daar ook altijd van, maar heb me er nu maar bij neergelegd dat het niet anders is. Hij wordt ook snel wakker van omgevingsgeluiden. Zou het even aanzien, maar mocht het slapen niet goed gaan ook zo snel mogelijk een andere oplossing gaan zoeken door bv. een campingbedje op de bovenverdieping neer te zetten.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Laat ik voorop stellen dat ik je reactie helemaal begrijp. Ik was ook altijd zo "panisch" bij onze eerste, meteen in de stress;). Altijd stil als hij sliep, we durfde serieus amper de wc door te spoelen.

Onze 1e sliep ook alleen in een rustig kamertje (dacht ik), kon niet in slaap vallen met veel lawaai. Totdat hier de tegels in de tuin gelegd werden, t was echt een behoorlijk lawaai. Ik had zoonlief dan ook uitbesteed aan opa en oma zodat hij rustig kon slapen. Maar hij kon daar zijn slaap niet pakken (verlatingsangst) dus maar weer naar huis waar hij dus gewoon in de herrie heeft liggen slapen:D.

Dus hij went echt wel, misschien lukt het niet meteen, maar het komt zeker goed (al lijkt het onmogelijk).

En hoewel onze 2e ook altijd rustig op zijn kamertje slaapt, slaapt hij ook prima met lawaai om zich heen, afgelopen weekend toevallig ondervonden!

8. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn zoontje sliep thuis ook altijd erg slecht en werd snel wakker door omgevingsgeluiden. Toen hij voor het eerst naar het kdv ging was ik erg bang hoe dit zou gaan maar vanaf het begin was het geen probleem. Juist in een ruimte met meer kids sliep hij prima. Hopelijk werkt dit bij jouwn kindje ook en is het geen probleem. Succes!

Deel Deze Pagina