Dag dames, Gelukkig is de oproep niet voor mij persoonlijk maar wel voor een kennisje. Zij is nu 26 weken zwanger en haar vriend heeft besloten niet met haar verder te willen. Zelf heeft ze momenteel geen inkomen en nu ook geen woonplek meer. Kunnen jullie helpen met mogelijkheden? Voor een huis heb je een inkomen nodig en voor een inkomen een adres. De zwangerschap helpt natuurlijk ook niet mee. Helaas zijn haar ouders geen optie, deze wonen al bij haar broer. Het is een jonge meid van 23 jaar en zou een vrolijke fijne toekomst tegemoet moeten gaan. Weten jullie of er organisaties of instanties zijn die hier steun bij kunnen geven? Ik wil haar graag helpen. Alvast bedankt!
Oh wat een vervelende situatie voor haar! Het leger des heils zou ze eens kunnen proberen. Ik neem aan in Lelystad? Maerlant 10a 8224 AC Lelystad Tel:0320-21 33 74
Eerst even contact opnemen met de gemeente. Die kunnen je verder helpen. maar wat een nare situatie zeg.
Bedankt dames voor het meedenken, ze heeft nu een plekje kunnen vinden bij een vriendin. Maandag ga ik even wat instanties met haar nabellen zodat ze toch een leven voor haarzelf en haar kindje kan opbouwen. Bedankt!
een crisis opvang is ook een optie.. 1 ze helpen met onderdak. tussenhuis. urgentie. ik zit nu zelf in een crisis opvang en eerlijk gezegd had ik het in mijn situatie niet beter kunnen treffen.. een ruime kamer voor mij en mn kindje en alle steun en begrip en luisterend oor die ik nodig heb.. + ze helpen et alles.. financieel,instanties enz enz
Leger des Heils heeft aparte jonge moeder afdeling. Heet Zy aan Zy en zit gevestigd in Zeewolde. Ze hebben daar ook crisisplekken. Ik weet niet precies wat evt voorwaarden zijn. Maar LdH heeft dus zeker een voorziening gericht op (aanstaande) jonge moeders.
dit klinkt heel vervelend maar laat haar zichzelf nergens in huis inschrijven des te moeilijker wordt het om blijvende hulp te krijgen!!!! succes
Ik zou het idd bij de gemeente proberen. Er zijn sociale onderkomen beschikbaar voor daklozen.Containerwoningen wel te verstaan. Het klinkt erger dan het is.. Je hebt er alles wat je nodig hebt.En het allerbelangrijkste...je hebt onderdak!En volgens mij moeten ze je dan ook een uitkering verschaffen omdat je dan een woonadres hebt. @Thea volgens mij is dit waar jij het over hebt?
Ze heeft ook recht op urgentie bij de woningbouw, plus via ribw kan ze ergens terrecht en hun helpen ook met vervolgens een woning..
Wat vervelend!! Ikzelf heb toevallig 6.5 jaar geleden bij een instantie in Lelystad gezeten. Het heet Zij aan Zij, ik weet alleen niet of het nog bestaat. Het is ook van het LDS en ik kon daar zwanger wonen en daarna. Via hun heb ik toen een eigen huisje etc gekregen en erg veel steun gehad. Het kantoortje zat destijds gevestigd in de Jol in Lelystad. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes en sterkte
En in Almere is ook een instantie opgericht destijds, dat heet Room4you geloof ik. Dat is ook een begeleid wonen traject voor zwangere jonge vrouwen etc