'k word er de laatste tijd een beetje raar van.. die vreselijke plaatjes die op facebook voorbij komen. Ja oké, misschien goed dat je met je neus op de feiten wordt gedrukt maar ik ben er de rest van de dag mee bezig in mijn hoofd. Vanochtend startte ik facebook op en zie ik een foto van honden die levend in een kokende pan water worden gestoofd ofzo ergens in China... Je ziet dat de honden proberen eruit te klimmen..echt heel erg zielig! En dan zit ik daar dus de rest van de dag aan te denken aangezien ik dierenleed altijd zo verschrikkelijk vind. Zo wel meer van die heftige dingen...brrr
Gatver zeg! Die wil ik niet tegenkomen, daar ga ik ook last van krijgen Maar mijn kinderen kijken ook geregeld mee en die hoeven dat soort dingen ook niet te zien. Ik snap ook niet waarom mensen dat laten zien en delen.
Ja waarschijnlijk om mensen in te laten zien wat voor vreselijke dingen er in de wereld gebeuren... maar idd ik kan er ook totaal niet tegen
Ja! echt walgelijk, ik kwam er laatst ook 1 tegen van een man die zijn babytje op een bepaalde manier vast hield bij zijn keel waardoor het kindje helemaal blauw was (weet niet of hij hem nou aan het stikken was maar zo leek het) Werd hier zo naar van, dat ik die foto heb verwijderd uit mijn nieuwsoverzicht.. En dierenleed kan ik ook echt niet hebben... Snap best dat mensen andere mensen willen wakker schudden maar ik vind het 10x niks!
't zijn ook vaak plaatjes die 'vrienden' van mij gedeeld hebben en die zie ik dan ook. Misschien dat ik dat eens moet uitschakelen als dat kan..maar ja dan zie je de leuke dingen ook niet meer waarschijnlijk.
Zou ik ook niet fijn vinden hoor, gewoon de updates van die mensen uitzetten. Dan zie je alleen nog wat ze posten als je naar hun facebook gaat, maar niet op je nieuwsoverzicht.
Ik heb hem ook gezien en ben er helemaal ziek van... :x Heb de deler van dit bericht ook gelijk van mijn facebook verwijderd aangezien het niet de eerste keer was... Ik wil echt mijn ogen niet sluiten voor al het leed en onrecht in de wereld, maar het is gewoon niet nodig op deze manier... Mn maag draait zich nog steeds om als ik er aan denk, krijg het ook niet van mijn netvlies af...
Het gebeurd de laatste tijd inderdaad veel vaker.. Ik vind het te heftig. De bedoeling is misschien goed, maar dat beeld blijft mij eeuwig bij. Ik heb één keer bij een foto zitten janken..
Ik heb dezelfde mening over filmpjes. Zet er dan boven wat er te zien is! Ik keek één keer een filmpje. Klikte erop en zag gelijk een vader zijn kind schoppen en slaan. Kind helemaal in paniek en huilen. Hartstikke zielig. Dat heb ik echt in 5 seconden gezien en het staat op mijn netvlies gebrand. Als ik eraan terugdenk schieten nog steeds de tranen in mijn ogen.. Arm lief jochie..
Ik klik veel dingen gewoon niet meer aan als ik al denk dat het heftig is. Idd ook een keer een filmpje gezien waarbij een kind betrokken was. Je staat dan zo machteloos en ik zou al die kinderen en dieren wel willen helpen, maar dat kan natuurlijk niet. Het enige wat die beelden doen is in je hoofd blijven rondspoken:x
Hier precies hetzelfde verhaal... Ik snap niet waarom mensen die plaatjes "liken" mijn vrienden doen dit ook regelmatig en toevallig heb ik deze week gevraagd of ze dat niet meer naar mij willen sturen. Snap niet dat je denkt door het liken de dieren of mensen helpt. Geef dan liever geld aan een stichting of zo maar laten we Facebook voor gezellige dingen gebruiken.. Kan me jouw gevoel dus helemaal voorstellen.
Vrezelijk dat soort plaatjes. Word er altijd naar van. Zieke kindjes, dode beesten. Brrrr ik verwijder vaak ook de mensen die het blijven doen.
Ja walgelijk die plaatjes steeds inderdaad. Het voorbeeld wat jij geeft heb ik gelukkig nog niet gezien en hoop dat dat zo blijft.. Bah. Snap heus wel dat er erge dingen gebeuren in de wereld maar ik hoef daar niet steeds met beeldmateriaal mee geconfronteerd te worden, onthoofde poezen, mishandelde kinderen enzovoorst.
Ik zag laatst een vrouw die haar baby aan het voeten rond slingerde langs haar lichaam. Baby was nog geen twee maanden oud zo te zien.. Ik krijg dat beeld niet meer uit mij gedachten brrr...
ja precies! ik ben er de laatste tijd ook een aantal tegengekomen waar mijn maag zich 100 keer van omdraaide ik snap de bedoeling dat men het onder de aandacht wil brengen, maar men staat er niet bij stil dat er ook mensen zijn die hier heel gevoelig voor zijn en er veel last van blijven houden. Ik denk dat de meeste mensen wel weten hoeveel kinder en dierenleed er in de wereld speelt, daar hebben we geen schokkende foto's of filmpjes voor nodig. Door dit soort akelige plaatjes te verspreiden verbeter je echt de wereld niet, helaas!
My god, die heb ik ook gezien! wal-ge-lijk!!!!!!! Ik was zo lamgeslagen dat het gewoon een paar seconden duurde voor ik het filmpje had uitgezet! Ik was helemaal van de kaart door dat gezien te hebben!
Gadver heb het nog niet gezien maar wil het ook niet zien kom wel met enige regelmaat filmpjes tegen van mensen die hun baby's mishandelen VRESELIJK wordt er zo beroerd van dan.
Tering, dit topic vind ik bijna net zo erg (niet persoonlijk naar jou TS)... Ik ben nogal visueel ingesteld en terwijl ik het betreffende filmpje niet eens heb gezien heb ik het beeld nu wel in m'n hoofd... Ik haat het in elk geval, maar zie helaas ook genoeg voorbij komen.