Getuigen gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Elmo, 14 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

#1 Elmo, 14 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2016
    En ik ben getuigen geweest van deze arrestatie.

Ik stond afgelopen woensdag een sigaretje te roken op mijn balkon en in eens zag ik een man beneden weg rennen met een agent er achter aan.

Voor ik verder vertel. Van mijn getuigenis. Ik heb wel al een bericht via privé chat gedaan en mij op gegeven als getuigen.

En ik hoop dat ze mij morgen bellen en anders bel ik morgen ook als nog zelf.

Het verhaal wat geschetst woord in dit verhaal klopt niet met mijn getuigenis mijn moeder was ook getuigen en zij heeft gisteren via misdaad anoniem een melding gedaan van deze getuigenis.

Wat klopt er niet in dit verhaal.

Ik heb dus die arrestatie gezien. En ik snap niet dat de politie zegt zware mishandeling omdat ik dat echt niet gezien hebt. Die man liep idd weg en stak over de trambaan de agent die er achter op volgde heeft nog in zijn porto gesproken. Hij was alleen en had geen collega.s bij zich.

Mijn verbazing is groot die man stopte en gaf een schop maar raakte de agent NIET> En daarna overmeesterde de agent deze man en is op die man gaan zitten de man had zich al over gegeven en deed niks meer. Tijdens dit pakte de agent zijn peperspray tot twee keer toe maar die man lag op zijn rug en bewoog niet meer.

Mijn reactie was al gelijk waarom gebruikt hij peperspray die man had zich duidelijk over gegeven en nu woorden er getuigen gezocht van deze arrestatie. Van zware mishandeling maar dat kan niet kloppen.

Na dat de collega.s waren gearriveerd en de verdachten in een arrestante bus werd gezet stond de agent na te doen hoe hij die man gevangen had. Maar oogde totaal niet gewond.
    Ik verbaas mij dus dat er zware mishandeling staat.

Ik heb echt alles gezien van af mijn balkon en het verhaal wat de politie verteld en wat ik gezien hebt kloppen totaal niet.

Toch raar.?? Ik ga wel getuigen. Mijn moeder heeft het al gedaan dus anoniem. Zij reageerde precies zo als ik. Ik zag het 30 seconde eerder en riep mijn moeder en zo keken wij naar deze actie.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Agent bij aanhouding mishandeld, politie zoekt getuigen
    Graag delen
    Delft - De recherche zoekt getuigen van een zware mishandeling van een agent woensdag 10 februari omstreeks 15.40 uur op de Buitenhofdreef in Delft.
    Agenten kregen via de meldkamer de opdracht om naar een supermarkt op de Vrijheidslaan te gaan waar twee personen een winkeldiefstal gepleegd zouden hebben. Één van de twee zou weggerend zijn in de richting van de Pijperring. De agenten hadden een duidelijk signalement van de weggerende man en zagen hem lopen in de richting van de Van der Horststraat. Toen de man de agenten zag begon hij te rennen. Één van de agenten rende achter de man aan.
    Op de Buitenhofdreef werd de man aangehouden, hij verzette zich hierbij hevig en er moest pepperspray aan te pas komen om hem onder controle te krijgen. Tijdens de aanhouding schopte de man de agent zodanig dat deze opgenomen moest worden in een ziekenhuis.
    De 24-jarige man uit Den Haag zit nog vast voor verhoor.
    De recherche onderzoekt de zaak en is op zoek naar getuigen. Heeft u iets gezien van deze aanhouding en mishandeling, neem dan contact op met de districts recherche Westland Delft via 0900-8844. Liever anoniem dan via M, 0800-7000.

Dit staat er op de facebook pagina van de politie.

3. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Vervelende situatie. Maar wat wil je hier nu mee dat je een topic opent?

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou weet ik zelf ook niet zo goed haha.

Die man die gearresteerd werd was fout zeker fout. En moet opdraaien voor wat hij WEL gedaan heeft maar hij hoeft niet de gevangenis in voor wat hij NIET gedaan heeft en dat is dat hij die agent niet mishandeld heeft.!!

Lijkt mij wel een verschil veroordeling voor diefstal. Maar niet voor mishandeling van een agent wat niet zo was. Dan krijgt die man een hogere straf. Een ambtenaar in functie woord zwaarder bestraft.

Dan ga je op voor diefstal maar krijgt er straf bij voor het alleen weg lopen?? Klopt dat dit is wat mij bezighoud.

En dat de politie beweert dat die agent gewond is wat ik dus zo raar vind. Hij oogde echt niet gewond geen ambulance niks stond wel intensief te vertellen hoe hij die man gepakt had maar hij had echt duidelijk geen pijn.

5. tevreden

tevreden Actief lid

20 aug 2015
    433
    128
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo zie je dat politiemacht steeds abrupter wordt. Tegenwoordig als het niet de omstanders zijn die het filmen dan kunnen ze er een heel mooi verhaal maken dat totaal niet klopt.

Wat fijn dat jij het hebt gezien en dat het niet zo is gegaan zoals ze in hun oproep hebben vermeld.

Maar goed zonder de politie zoh het ook verkeerd aflopen in dit land. Dus aan de ene kant blij dat ze er zijn voor de orde en aan de andere kant jammer dat er van die rotte appels zitten.

6. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Een schop tegen t been en het ziekenhuis is klopt toch al niet??
    Moet dan idd heel hard raak zijn geweest. Als dat niet zo is is t goed dat je je meld.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

#7 Elmo, 14 feb 2016

Jij begrijpt mijn topic.

Ik vind het een (valse oproep) van de politie en waarom zetten ze deze oproep neer en waarom onderzoekt de politie deze arrestatie.??

Klopt er iets niet in het vehaal? Want anders was het zo klaar als een klontje geweest toch?

Ze zoeken getuigen omdat de agent alleen was! Zijn collega.s kunnen zijn verhaal niet bevestigen omdat die pas na 2 minuten aan kwamen.
    Er kwamen vier wagens op af maar geen van zijn collega.s hebben dit gezien. Ik had echt heel goed zicht op wat er gebeurt was.

8. topper12

topper12 Niet meer actief

Misschien heeft die mishandeling plaatsgevonden voordat jij keek? Ik dacht namelijk dat agenten altijd in tweetallen op pad gingen, dus wellicht is de partner van de agent die jij hebt gezien mishandeld?

Zo niet, dan is het natuurlijk een kwalijke zaak.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja daar heb ik ook over na gedacht voor ik ze zag rennen.

Maar het gaat over mishandeling tijdens zijn arrestatie dus om het voorval van wat ik gezien hebt. En daar was de agent alleen.

Als mijn verhaal klopt met de verdachten. Ik ben echt reuze nieuwsgierig wat die agent eigenlijk voor verwondingen heeft hoor.

Echt mijn eerste reactie toen ik deze oproep las van dit klopt niet.

Weetje als die man wel mishandeling gedaan had, Had ik ook getuigd en zeker aan zijn veroordeling meegeholpen. Het werkt twee kanten op.
    Van mishandeling van een agent dan was ik ook zeker met die agent mee gegaan in dit verhaal.

Maar nu kan ik oprecht niet mee gaan in het totaal plaatje. Omdat wat ik gezien hebt niet stookt met het verhaal.

En weet je wat ik nu zo moeilijk vind ook in dit verhaal.
    Ik wil een agent niet in een ander dag licht plaatsten. Omdat hij zijn werk doet ect ect maar ik wil ook geen valse getuigenis af leggen.

10. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steeds abrupter? Sorry hoor maar je hebt geen idee wat je zegt.

Er worden getuigen gezocht. Vertel je verhaal en laat het aan de rechter over te bepalen wat en hoe erg de situatie is.
    Een getuige wordt gevraagd puur en alleen te vertellen wat er gezien is.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat heb ik ook gedaan en ga ik ook verder doen mijn nummer is op geschreven het is nu weekend neem aan dat ze dit maandag op pakken en dan vertel ik mijn verhaal net zo als hier.

Weetje als je een verkeerd verhaal krijgt en iemand zit vast laten we nu zeggen dit was gelukkig geen moord! Maar stel je voor je gaat de gevangenis in voor wat je niet gedaan hebt dat is ook oneerlijk toch?

En daarna laat ik het en onderzoekt de rechter idd de rest en bepaald dan zijn straf.

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Als deze agent inderdaad zwaar mishandeld is en opgenomen is in het ziekenhuis moeten ze daar bewijs van hebben ;)

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hij zal vast niet voor niets in het ziekenhuis liggen.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat jij zegt! Daar moeten ze idd dan ook bewijs voor/van hebben.

Nou ik ben echt zeer benieuwd wat die agent dan heeft en dat meen ik oprecht. Hij stond te gebaren en vertelde met zijn handen hoe hij het gedaan had. Geen agent die op de grond zat of duidelijk pijn leed.

Wil op recht die blauwe plek dan zien:) Maar ja dat is dan weer medische geheim:(

Dat hij zich heeft laten na kijken kan ook voor het rapport gedaan zijn.

En ik zeg het nog eens ! Als die agent (echt) mishandeld was geweest en ik had dat ook zo gezien had ik ook echt mijn getuigenis verteld en er aan bij gedragen aan de veroordeling!

15. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee dat was aan tevreden gericht. ..

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Vertel gewoon wat jij gezien hebt en heb verder geen oordeel. Jij hebt een deel van het gebeuren gezien en daaruit je conclusies getrokken. Hoe meer mensen getuigen hoe completer het plaatje wordt.

Er wordt echter steeds meer geweld gebruikt tegen de politie en andere hulpverleners en dat vind ik echt schokkend.
    Ik geloof er niets van dat een politie-agent een mishandeling verzint.. maar goed IK heb het niet gezien jij wel.
    Meldt dus wat JIJ gezien heb en laat het daarbij ( maar goed dat was je al van plan ... )

Kan me voorstellen dat jullie ook wel geschrokken zijn van het gebeuren

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wat raar zeg! Waren het niet twee die wegrenden? Dat jij de ene zag waarbij de aanhouding goed ging maar de andere niet hebt gezien?

Een reactie onder dat bericht staat van een vrouw die zegt dat het haar kleinzoon (agent) is die in het ziekenhuis ligt.

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Idd.

Dat stukje over steeds meer geweld dat is dus ook gewoon zo. En daarom vind ik het ook wel eigenlijk moeilijk om een verhaal van een agent te moeten ontkrachten ik ben voor de politie en niet tegen.
    Wil ook niet een hulp verlener in diskrediet brengen. Daarom vind ik het ook zo lastig. Wat heb je gezien klopt het wat ik heb gezien. ?

Was niet geschrokken had even het wild westen gevoel had twee kinderen er bij dus moesten al luchtig doen. Kinderen zijn beide zes dochter en vriendinnetje dus die zijn te jong om mee te getuigen die vonden het een hele happening van oei boef. En oma meteen brood met spinnenkoppen.

Daarna bleef er nog een wagen vast zitten in de modder dus was de spanning gebroken de kinderen vonden het in elk geval wel spannend.

Achter af het ging zo snel echt heel snel van wat maak ik nu weer mee.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

#19 Elmo, 14 feb 2016

Het gaat om de verdachten op de buitenhofdreef dus kan geen andere verdachten zijn. Ik kijk op de buitenhofdreef. Verdachten kwam van uit mijn wijk en rende langs mijn flat de buitenhofdreef op alleen hij en die agent geen andere verdachten.

Die foto die er staat heb ik genomen. Dus ik had echt volledig zicht op het gebeuren. Mijn zusje hebt hem geplaatst daar. Ze heeft de kinderen en mijn moeder er van af geknipt. Nam alleen die foto omdat die wagen vast zat in de modder. Niet wat daar voor gebeurt is heb ik geen foto.s van genomen.

20. topper12

topper12 Niet meer actief

Hij kan toch ook hebben verteld/uitgebeeld wat er met zijn partner (buiten jouw zicht) is gebeurt? Of wellicht is er eerder tijdens de aanhouding een vechtpartij geweest en is hij op adrenaline door gegaan?

Er zijn wel 10 verschillende verklaringen te verzinnen. Laten we de rechter hierover laten oordelen en er van uitgaan dat het recht zegeviert. Juist door dit inclusief alle gegevens (adres) neer te zetten veroorzaak je misschien meer onrust en zo anoniem is de getuigenis van je moeder nu dus ook niet meer...;)

Deel Deze Pagina