school stopzetten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door christiane, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    hallo allemaal

ik heb een vraagje
    ze hebben bij mij school stopgezet omdat ik zwanger was
    dit gaven ze als reden op

nu is mijn vraag mag dit zomaar zonder dat je het zelf wilt?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wat voor school is het?

Nee volgens mij kan dat niet. Geen idee eigenlijk, :confused:

3. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    mbo helpende zorg en welzijn

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Raar, echt nog nooit van gehoord. Je kunt toch gewoon lessen volgen en stoppen wanneer jij dat wil?

In welke regio zit je?

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Doe je de BBl opleiding?

6. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Dat mag eigenlijk niet. Zo mogen je alleen uitschrijven als je niet je afspraken nakomt en te vaak afwezig bent! Bovendien moeten ze eerst met jouw erover hebben en daarna uitschrijven...Ik raakte zwanger van me 1e toen ik ook op school zat..Dus toen ik 7 maanden zwanger was, heb ik mijn diploma behaald...

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik was ook gewoon zwanger, maar studeerde aan het HBO.

Van MBO weet ik wel dat 20% aanwezigheid verplicht is.

Maar als je de volwassen opleiding doet geldt dat volgens mij niet.

Maar zwanger is volgens mij geen reden hoor.

8. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    nee ik volg een bol opleiding
    ze zeiden met dat ze het stop gingen zetten
    en ik kon het maar acepteren.

wel ben ik er net begonnen met de opleiding en door wat dingentjes wat opstart probleempjes gehad.
    maar daarom ging het niet, het ging er puus over omdat ik zwanger was en ookal was ik gewoon elke dag op school geweest zouden ze het nog stopzetten.

ik heb nog gevraagd of er geen enkele manier was van doorgaan mee nee die was er niet.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zou me iig niet met dit zwakke antwoord af laten schepen.. laat ze t maar eens goed helder maken..

Dat vind ik zo'n stomme reden om jou opleiding stop te zetten.. puur vanwege een zwangerschap..
    Is dit niet hun stok om de hond te slaan, dit als noemer te gebruiken terwijl er meer factoren meespelen?

t'Blijft lullig..

Misschien kun je bij LAKS eens navragen hoe dit zit?

10. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    ik heb het laks net een mail gestuurd.
    en hoop dat die mij verder kunnen helpen
    bedankt voor je tip

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik bedoel natuurlijk 80% aanwezigheid, :rolleyes:

12. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    ik heb zojuist een mailtje terug gehad van het LAKS alleen die kunnen mij niet helpen en hebben het doorgestuurd naar JOB.

LAKS is speciaal voor vmbo en JOB voor mbo :)
    dus nog even wachten op antwoord

13. kirsten1980

24 jan 2009
    29
    0
    0
    Hoi, zit je misschien op het Drenthe College? zo ja, dat soort fratsen halen ze wel vaker uit.

Jaren terug deed ik daar de opleiding verzorgende, halverwege de opleiding kreeg ik een depressie. In plaats van mij tips te geven waar ik hulp kon krijgen zodat ik die opleiding toch door kon zetten, moest ik maar stoppen van hun. Ik weigerde, en toen werd mijn leven daar zuur gemaakt door een paar leraren. Opdrachten die je normaal met je groepje van 5 moest maken, moest ik plots helemaal alleen doen. Met 5 man is het vaak al een hele prestatie om die opdracht netjes in te leveren voor de inleverdatum, laat staan in je 1tje.
    Ik kreeg die opdrachten af, maar ondanks dat mijn groepje zag dat die opdrachten vaak beter en netter uitzagen dan van de meeste groepjes, kreeg ik vaak een onvoldoende.

Na een poosje ben ik afgehaakt, puur weggepest door die paar leerkrachten.

Een paar andere meiden die ik ken hebben dat ook meegemaakt.

Ik wens je heel veel sterkte, en geniet natuurlijk van je zwangerschap, want dat kan je nog wel eens vergeten door die stress op school.

Ik hoop dat er wat van gezegt gaat worden, en dat jij gewoon je opleiding kan afmaken, zonder dat de leraren gaan dwars liggen.

PS, ik deed die opleiding aan het Drenthe College in Emmen

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zusje doet ook mbo en ik merk dat ze daar echt heel kinderachtig worden behandeld, tot grote frustratie van mijn zusje. Maar als ik dan de verhalen van mijn zusje hoor over haar klasgenoten, dan SNAP ik ook waarom ze zo worden behandeld. Wat een kleuters zeg. Alleen zo jammer dat iedereen vervolgens hetzelfde wordt behandeld en ze niet snappen dat niet iedere leerling zo is.

15. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    nee ik zit/zat op het alfa college in hoogeveen

op drenthe college in emmen zien ze me nooit weer
    wat een stelletje schooiers daar, je begint daar een opleiding
    maar kunt 3 weken niet naar school omdat je een hersenschudding krijgt. en vervolgens ga je weer naar school, komen ze bij je ja je opleiding is stopgezet.
    nah ik was pistof joh :p hebben ze geweten daar op school.

Nee daar zien ze me nooit weer.

Hier nog steeds geen berichtje terug van JOB maandag maar is even afwachten. wil graag weten wat ik eraan kan doen.
    Want wil me opleiding gewoon afmaken, en ook nu gewoon naar school. Wat moet ik anders in de maanden doen tot de kleine er is.

16. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    hmmz herkenbaar, ik zat ook in een klas met allemaal kleuters, werd er niet goed van ( op drenthe college in emmen dan) maar de scholen zijn lang nie alles, heb nog maar op 1 goede mbo gezeten tot nu toe alleen woon er nu teverweg om erheen te gaan helaas

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik werk in het mbo en voor zover ik weet mag een school niet zomaar eenzijdig de opleiding stopzetten, MITS ze daar goede redenen voor hebben (dus geen zwangerschap, maar bv. dat jij een gevaar bent voor andere leerlingen of ongeoorloofd veel hebt verzuimd). En dan nog moeten zij voor jou een alternatieve opleiding zoeken, ofwel bij hetzelfde roc, ofwel bij een ander roc. Je hebt een onderwijsovereenkomst getekend en daarbij zit een bijlage waarin de Ontbindende voorwaarden staan genoemd, zowel voor jou als voor je school. Hiermee zijn jullie een contract aangegaan waar je je beiden aan dient te houden.
    Als je het niet eens bent met het stopzetten van je studie, moet je onmiddelijk bezwaar aantekenen tegen je verwijdering/schorsing. (ik ga ervan uit dat je een brief hebt ontvangen van je school, hierin staat de reden waarom ze je studie stopzetten, daar moet je op reageren)

Deel Deze Pagina