kan dit?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hihi, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Onze zoon krijgt 4 keer 210/7 per dag. In de laatste flesvan 19.30 uur 3 schepjes rijstebloem en rond 18.00 uur een beetje fruit.
    Maar hij haalt het niet om 's nachts 12 uren te slapen, dus overdag zit er meer dan 4 uren tussen. Bovendien slaapt hij niet zoveel overdag. 's Ochtends 1 uurtje, 's middags 2 uurtjes en in de namiddag nog een uurtje. Hij kan nog niet zoveel zelf, dus we moeten hem veel bezig houden... Nou vroeg ik mij af of wij hem 's avonds de laatste fles ook 240/8 konden geven, zodat hij wel 12 uren maakt... Of is dit niet goed, zoveel voeding voor de nacht? Kan dat beter ergens overdag? Of is de hoeveelheid slaap die hij nu heeft gewoon zijn max? Misschien wordt het straks wel makkelijker als hij overdag wat meer zelf kan. Of moeten we het fruithapje 's ochtends doen en 's avonds eerder naar bed? Of zou hij dan 's ochtends ook eerder komen? Wat een vragen:(:(:(

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    240+8 is echt veel te veel. 4 flessen van 210+7 is eigenlijk al te veel. Misschien kun je beter overgaan op voeding voor hongerige baby's of een kleiner 5e flesje tussen door. (dan moet je wel wat flessen 180+6 gaan geven) Ik zou je kindje wel overdag om de 4 a 4.5 uur eten geven en er niet langer tussen laten zitten.

Wat dat slapen betreft, niet ieder kindje slaapt veel, als je kindje het er goed op doet, is het prima hoor. Ik geloof dat mijn zoontje op die leeftijd ook niet zoveel meer sliep als die van jou.

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik vind die 210/7 al erg veel. Kyra is toch bijna 2 maanden ouder en die krijgt 4x180/6. Ik zou niet nog een keer die fles gaan ophogen. Dan wordt het helemaal veel. En ik denk dat je al heel blij mag zijn dat je kindje doorslaapt. En dat het nou net geen 12 uren zijn????? Ik denk dat een hoop mensen jaloers zouden zijn hoor. Hier hebben we ook geluk, dat ze zo snel doorsliep (met 4 weken) maar mij hoor je echt niet klagen dat ze 's nachts maar 10 uur slaapt.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje heeft nog niet 12 uur geslapen.. Die bleef rond de 10,5 a 11 uur hangen. Ook geen probleem verder.

210/7 is inderdaad niet de voorkeur. Maar wij moesten ook wel, omdat 5*180/6 absoluut niet uitkwam met zijn slaapjes. En die liter voeding had hij nodig (dat was nurtilon forte met extra nutriton voor de verzadiging!).

Met 4*210/7 hou je nog 2 schepjes melkpoeder over tot die max van 1 liter voeding. Dan gebruikten wij vanaf 4 maanden voor een papje.
    Tegen onze etenstijd kreeg hij dan rijstebloempap (90cc water, 2 schepjes FV en rijstebloem) van de lepel. Daarmee konden we de laatste fles 1a1,5 uur verlaten. Zo kwam hij uiteindelijk 's ochtends ook op een normale tijd uit..

En dat papje hebben we met 5,5 maand vervangen door groentehap. Hij kon toen al goed van de lepel eten :)

5. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    210/7 wordt afgeraden omdat het maagje dan teveel opgerekt wordt en dat kan weer obesitas veroorzaken. Dus 8 schepjes zou ik echt al helemaal niet doen. Waarom niet 5 x 180/6 en in de laatste fles wat rijstebloem erbij. Fruit en groente is ook beter om daar pas na 6 maanden mee te beginnen ivm allergiën.

6. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Op het consultatiebureau stelde de verpleegkundige 240/8 voor...;)
    Vond dat ook een grote fles, maar goed..... Ik heb wel vaker gehoord hoor dat baby's zoveel drinken. Het is minder dan 5 keer 180/6. Bovendien was hij na die flessen nooit tevreden...

Deel Deze Pagina