Gisteren is mijn vriend zijn tante overleden aan kanker.

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Ze was 52 jaar, en na een strijd van een jaar heeft haar moedige, sterke lichaam het opgegeven, ze heeft gevochten tot de laatste zucht. God, wat was het een lieve, warme vrouw.

Mijn vriend is nu dus heel verdrietig, en ik weet niet goed hoe ik me moet gedragen, moet ik hem laten of wat moet ik zeggen of doen zodat hij weet dat ik hem steun.

ik weet het echt niet, voel me zo verdrietig. :(

2. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    heel veel sterkte meid, wat een rot begin van het nieuwe jaar:(

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Veel sterkte met het verlies! Wat ik doe als ik niet goed weet wat iemand wil is een knuffel geven en het dan eigenlijk op de man af vragen. Zo geef je hem de ruimte om zich te uiten en het is eigenlijk nog nooit verkeerd afgelopen bij mij (in de zin dat ze zich eraan storen dat ik het vraag).

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje wat erg
    heel veel sterkte ook voor je vriend en fam!

5. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    sterkte meis :(
    gecondeleerd :(

ik denk dat de simpele dingen hem al heel erg helpt, en misschien iets met jullie kleine maken voor zijn tante?
    meestal zijn je kinderen of andermans kinderen die je er doorheen helpen.
    tenminste dit heeft mijn beste vriendin heel erg geholpen toen haar huis was afgebrand en haar stiefmoeder daar is overleden, mijn meisje liet haar in slaap vallen met een lach op haar gezicht :) omdat ons meisje bij ons in bed sliep, en haar liet lachen voor ze ging slapen.

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Jeetje wat erg , gecondoleerd met het verlies ..
    Denk ook dat je gewoon het beste een gesprek erover kan beginnen en je merkt vanzelf wel of hij behoefte heeft om te praten met jou of niet , iedereen verwerkt zn verdriet op een andere manier , de een praat graag en de ander rouwt liever in stilte ... veel sterkte ..

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Gecondoleerd.. Heel veel sterkte toegewenst!

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    pff :( gecondoleerd..

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Gecondoleerd!

Wat ik denk ik zou doen is je vriend gewoon lekker knuffelen. Ik denk dat je er helemaal geen woorden voor nodig hebt. Ik denk dat een knuffel al heel veel zegt en dat je hem op die manier al heel erg troost.

Sterkte ermee.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gecondoleerd :(

Misschien dat je en beetje met hem kan proberen praten, waarschijnlijk geeft ie dan zelf wel aan waar hij behoefte aan heeft en waaraan niet.

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    veel sterkte voor jullie beide

toen mijn man zijn vader overleed aan kanker is wat ik heb gedaan bij hem zijn,, gewoon vast houden en bij hem zijn.

en samen kom je er door heen

sterkte xxx bolly

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Gecondoleerd! Ik weet toen mijn mama overleed, ik het het heel fijn vond dat ik de ruimte voelde om te praten als ik daar behoefte aan had, maar dat ik niet gepusht werd als ik geen behoefte had! Klinkt ingewikkeld, maar als je vriend weet dat hij bij je terecht kan en jij daar ten alle tijden voor open staat, zal dat een hele steun voor hem zijn!
    Veel sterkte jullie beiden!

13. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    dank jullie wel voor de ideeën zeg maar. ik zal hem gewoon knuffelen, ik hoor het wel als hij wil praten.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heeeel erg veel sterkte, wat was ze nog jong.
    Mijn vriend zijn opa is zaterdag overleden aan kanker. We kregen het 24 december te horen dat hij kanker had en dus 2 januari overleden.
    Zijn opa was als een vader voor hem en ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen of doen.
    Ik begrijp je gevoel dus. Ik ga nu gewoon af op wat hij doet en zegt en kijk waar hij behoefte aan heeft.
    Nogmaals heel veel sterkte!!!!

15. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    De oom van mijn vriend is 18dec overleden, hij is er ook erg verdrietig over het enige wat ik kon doen was troosten. Hij is niet zo een prater heb geprobeerd met hem te praten maar hij liet niks los. Heb maar maar veel geknuffeld en getroost

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn vriend is ook geen prater maar uit het dan bijv weer in door muziek te draaien of dingen te doen die hij vroeger leuk vond om te doen met zijn opa. Het is soms ook moeilijk omdat vrouwen en mannen anders om gaan met verlies.

17. Aura

Aura Niet meer actief

Heel veel sterkte!!!

Het enige advies wat ik je kan geven is ben eerlijk...geef eerlijk aan dat je niet weet wat je moet zeggen maar dat je er voor hem bent en naar hem luistert....

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Heel veel sterkte...

19. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ja precies, hij was erg gehecht aan die oom.. Ging daar vroeger ook veel logeren enzo. Mannen gaan idd anders om met hun verdriet hoe wij het lekker vinden om uit te huilen en ons hart te luchten. Zijn zij(mijn vriend dan) erg in zichzelf

20. randi

randi Niet meer actief

ooooh innige deelneming meid, lees dit beter niet maar kon het niet laten :( lijd zelf aan kanker momenteel en hier weten we dat het terminaal is dus leven we echt dag op dag. je kan je vriend het beste steunen door gewoon jezelf verder te blijven, hij geeft echt zelf wel aan als hij erover wil praten. mijn vriend is ook geen prater wat het hier soms heel moeilijk maakt want ja moet toch echt wel mijn angsten van mij af kunnen praten ( gelukkig heb ik een hechte band met mijn mama en schoonma die er altijd voor me staan) maar wat ik wil zeggen is dat mensen die geen praters zijn soms al voldoende steun hebben aan de nabijheid van hun geliefde.
    wens jullie veel sterkte toe

Deel Deze Pagina