Hoi hoi, Ik ben er gister achter gekomen dat ik nu, 3 maanden na de geboorte van mijn zoontje weer zwanger ben. We zijn helemaal gelukkig, maar er zijn wat praktische dingen die moeten veranderen. Oa dus de auto. Ook hebben we nog een kindje van 4 jaar die nog op een stoelverhoger zit en tegen de tijd dat de baby er is zal mijn zoontje al in een grotere autostoel. In onze auto (Volkswagen Golf) gaat dat gewoon echt niet passen. Maar wie heeft hier ervaring mee en hoe dit op te lossen? Bedankt alvast!
Denk dat er geen andere oplossing is als kijken voor een andere auto..... wij moeten hier ook gaan kijken...
Dacia Logan? Goedkope auto, met een heleboel zitplaatsen.. Wij hebben er een tijd terug naar gekeken en ok, 't is niet de prachtigste auto, maar goed.. Het rijdt..
O, er zijn best wel veel auto's waar 3 zitjes in kunnen, ze hebben dan 3 echte stoelen achterin, in plaats van 2 stoelen en een verhoging in het midden. Vaak zie je het bij MPV-achtige modellen. Wij hebben een Renault Scenic, en daar moet het ook passen. Gewoon op je gemakje wat rond gaan kijken dus!
Wij hebben een masda 5, deze heeft achter 2 schuifdeuren waardoor je makkelijk een maxicosi in en uit de auto kan halen. In de achterbak zitten standaard 2 stoelen verzonken in de vloer die je eventueel ook los van elkaar kan neerzetten. Wij hebben ook 3 kindjes, 1 op een losse stoelverhoger, 1 op stoelverhoger en rugleuning en 1 in de MC tobi. Dot past naast elkaar op de achterbank. Gaat er een vriendje mee kunnen we 1 of 2 stoelen extra opklappen en dat gaat ook prima. Met lange ritten gaat er ook altijd 1 achterin zodat ze wat meer hebben. Vrienden van ons hebben een citoen picasso en dat gaat ook goed. Wij wilde eerst een peugeot 307 sw kopen maar bij de dealer paste er geen autostoeltjes naast elkaar. Soms lijken auto's groot maar valt het in werkelijkheid erg tegen. Tip, probeer bij een dealer dan ook gewoon met autostoeltjes te passen dan weet je het zeker.
Wij hebben een peugeot 307 SW en er passen gewoon 3 stoeltjes naast elkaar hoor! Als er 3 aparte stoelen achterin zijn past het volgens mij altijd, bij 2 stoelen en een verhoging echter niet. Zo past het bijv. in de 307SW wel en in de 307 break niet. Liefs Elea
Wij hebben een VW Touran.. Daar zitten 3 losse stoelen achterin.. Daar past het wel gewoon... Ze zijn niet al te duur trouwens
ben je eigenlijk verplicht, om met 3 kinderen - 3 zitjes te hebben? Ik dacht eigenlijk dat dat niet perse hoefde, als het niet in het midden paste? Waren wel wat eisen aan verbonden geloof ik, maar er staat me zoiets bij?
VW Touran, VW golf break of Volvo V50. Dat zijn de auto's waar wij tussen twijfelen... Voorlopig redden we het nog met onze wagen (VW Bora) maar zitten ook nog met een hond die regelmatig mee in de wagen zit. En de wagen wordt deze maand alweer 10 jaar... Dus moest er hier snel een tweede volgen dan moeten wij ook uitkijken voor een andere.