goede morgen... ik heb is een vraagje? waarom zit er zoveel verschil in in VK's en GYNE als je zo leest hier en daar worde de 1 al voor de 40 weken gestript of ingeleid en de andere ( onderandere ik zelf) pas na de 40e week? ik loop al va augustus met bi daarnaast kreeg ik een verzakte BM toen verhoogte kans op zwangerschapsvergiftiging dus mocht ik onderhand na iedere controle ook nog een rondje ziekenhuis maken omdat ze bang waren dat ik dat zou hebben... vervolgens zeggen ze in week 34/35 dat ik alles klaar moet hebben staan en me moet voorbereiden dat ons ventje wel eens een dezer dagen zou kunnen komen omdat ik dus al met weeen liep... nou ondertussen al weer een paar x rondje ZH gehad nu zijn ze er achter dat dat geen nut heeft omdat ik dus ook migraine aanvallen heb! dus dat hoef ik niet meer... maar ik loop hier haast tegen de muur van de pijn en heb dagen er tussen zitten dat ik echte weeen heb om de 15 min en dan echt 1 min tot 1,5 lang... maar nog steeds geen ontsluiting! ze hebben me wel afgelopen maandag getoucheerd om te kijken of ik al ontsluiting had en zegt ze ineens dat mijn BMM vrij ver na achteren stond terwijl de vorige keer al mooi na voren... ze heeft hem ook iets na voren getrokken of zoiets nou dat deed echt pijn hoor! wel is al de boel helemaal verweekt en zo. s'avonds verloor ik mijn slijmprop en nu niks geen wee meer te bespeuren! nu gaan ze me pas donderdag de 15e strippen. ik ben zo bang dat het zelfde gebeurd als bij onze jongste die had nl bij 9 dagen overtijd in het vruchtwater gepoept! nu moet ik weer zo ver er overheen lopen! als je zo leest hier en daar zijn er dus dames die bij een controle ineens te horen krijgen dat ze die en die datum ingeleid worden of gestript worden en als je verder leest gaat het dan eigenlijk om dat ze of BI hebben of een te groot kindje ( ja die van mijn werd op week 34 op 3600gr geschat ) en dat snap ik dan weer niet waarom bij de een wel heel snel en bij de ander niet? zeur ik dan niet hard genoeg? of hoe zit dat nou? ik ben echt niet op uit dat ik perse ingeleid wil worden, maar eerder strippen had ik wel verwacht! ik weet ook wel dat dat niet altijd helpt, maar toch gewoon voor mijn gemoedsrust! ik vind het natuurlijk heel fijn voor de mama's hoor daar niet van ,maar het gaat mij puur om dat er zo veel verschil in zit... ik hoop dat ik er nog wat aan kan doen en dat ik gauw bericht terug krijg hoe jullie er over denken... groetjes en alvast bedankt liefs mandy
Hoi mandy, Ik begrijp je frustratie volkomen. Het is af en toe ook niet eerlijk. Elke ziekenhuis en verloskundige hebben een ander beleid. Ik kijk bijvoorbeeld naar de persoon zelf dat vind ik het belangrijkste. Maar soms kan je niet gestript worden omdat j ebaarmoeder er nog niet klaar voor is. Heb je geen ontsluiting dan kan er ook niet gestript worden. HEt naar voren trekken van de baarmoedermond is een soort van strippen. Het heeft toen wel iets bij je gedaan maar het heeft niet doorgezet. Ik vind het heel vervelend voor je maar ik kan helaas vanaf achter de computer niets voor je doen. Ben je het helemaal zat dan moet je dat je arts laten weten. Ik ga voor je duimen dat je snel je kindje in je armen hebt. Imke
dank je imke voor je antwoord het vervelende ervan is dat ik pas donderdag mijn controle heb bij de VK en dan hoop ik dat er geen dames al aan het bevallen zijn, want dan stript ze me als nog niet... en kan ik weer wachten pfff ik ben dan donderdag 41 ,5 week