Ik had me al van alles in het hoofd gehaald. Misschien een opkomende borstontsteking of zou het toch spruw zijn. Het voeden deed ineens weer zo zeer. Het aanleggen, maar ook na het voeden bleef het zeer doen. Gisteren ontdekte ik ineens kloofjes. Daar had ik ja niet aan gedacht. Die heb ik in mijn hele BV-carrière nog nooit gehad. Nooit geweten dat dat zo'n pijn kon doen. Mijn kleine dametje is nu vier weken en ik ben zeker niet van plan om op te geven. Het gaat verder zo goed met haar. Ik smeer de tepels nu na elke voeding in met bepanthen, let weer extra goed op met het aanleggen (terwijl ze eigenlijk altijd goed hapt) en probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat ze zich lostrekt van de borst en de tepel helemaal uitrekt (tja) en zorg dat alles goed schoon is. Ik had het aan beide kanten. Rechts gaat echt al een stuk beter, is eigenlijk alweer pijnvrij en zo goed als dicht, maar links is nog steeds erg gevoelig. Ik gebruik ook al zoogcompressen. Iemand nog tips wat ik er nog meer aan kan doen?
Ik heb bij Eva en Lisa kloven gehad en heb toen mother mates gebruikt, kan je volgens mij wel bij elke kraamzorgwinkel halen. Dat zijn siliconen compressen. Dan blijven je tepels zacht en krijg je geen korstjes, het heelt ook eerder. Ik was er erg blij mee! Je kan ze een dag of 10 gebruiken en dan zijn ze ook wel op. Je kan ze ook even in de koelkast leggen en daarna gebruiken om de pijn te verzachten.
Purulan gehaald, compressen in huis en nog de tip meegekregen om de kleine in een andere houding aan te leggen. Moet zeggen dat dat ook enorm scheelt in de pijn. Bedankt voor de tips. Heb weer een beetje meer moed gekregen.
Fijn hoor!! Het is even doorbijten, maar met de dingen die je doet moet het toch met een paar dagen wel een stuk beter zijn. Volgens mij ben je helemaal op de goede weg!
ik had het ook door verkeerd aanleggen door verpleging in het zh.. rechts werd toen geweigerd en links pakte hij wel ik ben toen rechts gaan kolven om productie op gang te houden en tepel te laten genezen.. verder na de voeding druppel melk over tepel smeren en laten drogen en dan purelan erop.. en idd andere voedings houdingen
ik had ook kloven. en mijn dochter gleed van de tepel af als mijn borst erg vol zat. gebruikte ik af n toe tepelhoedjes het geeft je tepel ok gelijk even wat rust. zodat de kloven kunnen helen. de tepels goed laten drogen en pads regelmatig verschonen. succes! het kan evht mega pijnlijk zijn.
Tepelhoedjes kunnen het probleem ook erger maken, die zou ik alleen onder begeleiding van een lactatiekundige gebruiken! Je kind heeft met een tepelhoedje de borst namelijk op een andere manier in de mond en moet op een andere manier drinken, dat kan voor zuigverwarring zorgen. Daarnaast kunnen tepelhoedjes ook kloven veroorzaken als de tepel tegen de binnenkant schuurt.