Straks einde kolfrecht

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mykelti, 10 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik werk momenteel 3 dagen in de week. Over een aantal maanden (ws april/mei) stop ik met werken omdat we gaan verhuizen. Maar in februari (27ste) wordt onze knul 9 maanden en vervalt mijn kolfrecht.

Momenteel kolf ik rond 10.30 en rond 14.30. Ik ga dan rond kwart voor 5 weg zodat ik hem eerder kan voeden. Nu wordt dat laatste al minder noodzakelijk, dus die valt eerdaags weg denk ik.

Hoe kan ik het beste ernaartoe dat ik 1x op mijn werk kolf of niet? Ik ga proberen iedere dag een half uurtje vrij te nemen en aan mijn pauze te plakken, zodat ik een uurtje heb om te kolven. Maar als ik niet persé hoef te kolven, dan is het net zo makkelijk van niet. Mijn baas is een lastig figuur en ik heb nu al moeite om een rustige ruimte te krijgen.

Ik dacht nu de kolfsessie van 10.30 uur op te schuiven naar 12 uur en die van 14.30 uur naar einde werktijd. Hoeveel weken moet ik hiervoor de tijd nemen? En dan die van 12 uur uiteindelijk te laten vervallen.

Ik neem aan dat 3 voedingen ('s morgens, einde dag en voor het slapen gaan) afdoende zijn op die leeftijd, naast water? Vanwege allergieën willen we geen gewone melk ernaast geven, maar alleen zure melkproducten. Die tellen dan toch ook mee voor de hoeveelheid vocht? Hoeveel moet een baby van 9 maanden eigenlijk aan vocht binnenkrijgen?
    Hij drinkt nu al graag water uit een glas/beker, dus dat zal geen probleem zijn. Wanneer kunnen we beginnen met andere (zure) melkproducten?

Denk dat zijn schema er dan zo uit zou zien??

7 uur: bv / brood
    ochtend: fruit / water
    tussen de middag: brood / water / karnemelk
    middag: tussendoortje/fruit / water
    late middag: bv (eventueel bij/na eten)
    avond: groente+... en toetje (yoghurt/kwark) / bv
    voor bed: bv
    eventueel nacht/vroege ochtend: bv

Ik heb het echt even niet helder hoe ik dit moet gaan doen. Bedankt voor de reactie!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Vervelend dat je niet een meewerkende baas heb.

Zoals je het zelf beschrijft ziet er goed uit qua schema.
    Je gaat verschuiven, maar niet de frequentie verminderen toch?

Ik zou gewoon gaan verschuiven en daar 1 maand van te voren mee beginnen. Dat geeft je voldoende tijd. Verschuif dan elke keer een kwartiertje. En na een paar dagen weer. Luister naar je lichaam hierin hoe snel het kan gaan.

Door het niet te snel te doen, krijgt jou lichaam de kans om zich hierop aan te passen.

Groetjes Saskia

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bedankt voor je antwoord.

Afgelopen week heeft mijn zoon astmatische bronchitis gehad. Heb ik ook een topic hier geplaatst. Inmiddels gaat het gelukkig weer beter, maar nu valt op dat hij drastisch het aantal keer drinken heeft verminderd, overdag althans. ;) Waarschijnlijk ook omdat hij nu 's morgens fruit krijgt, wat hij wel lekker vindt en 's avonds bieden we hem groente aan. Dat is nog zozo.
    Hij drinkt nu denk ik zo'n 4x overdag een redelijke voeding en dan 's nachts nog. Is dat afdoende?

Aangezien hij 's morgens vroeg (5/6 uur) een goede voeding drinkt en vlak voor mijn werk niet goed wil drinken, heb ik het de laatste dagen als volgt gedaan. Voor mijn werk leegkolven. Dan om 11.30 en om 15.30 kolven. Dan is de kolftijd op mijn werk ook korter en dat geeft mij minder druk. Is dat ok zo?
    De laatste maand wil ik dan alleen tussen de middag kolven en natuurlijk voordat ik naar mijn werk ga. En vanaf maart alleen voordat ik naar mijn werk ga. Ik neem aan dat ik dan die laatste maand alleen de druk eraf moet kolven?

Is het schema wat ik in mijn hoofd heb zo ok?

Bedankt alvast.

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Hopelijk is je kleintje weer helemaal beter.

Zoals je het beschrijft lijkt mij prima en zeker haalbaar.

Succes ermee.

Groetjes Saskia

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ja, hij is weer helemaal "goedgekeurd"!

Bedankt, dan gaan we het zo doen. :)

Deel Deze Pagina