Wat vinden jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door TessaV80, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessaV80

TessaV80 Lid

30 aug 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over ruim 3 weken verwachten we ons eerste kindje... We hebben al een tijd een namenlijstje, maar hier tot voor kort nog geen naam uitgekozen. Mijn man heeft een duidelijke voorkeur voor: Annemarije (of Anne Marije). De rest vind hij het toch allemaal net niet..

Ik vind het ook een erg mooie naam, maar mijn zus heet Marije en ik vraag me af is dat niet vreemd?

Aan de ene kant vind ik het juist wel weer leuk omdat ik en mijn zus erg goed met elkaar over weg kunnen. We mooie avonturen samen hebben beleefd en ze me altijd door dik en dun gesteund heeft, maar ergens heb ik er een onzeker gevoel over. Misschien komt dit ook alleen maar omdat ik onzeker ben wat straks anderen (familie en vrienden) hiervan vinden.

Ben daarom benieuwd wat jullie vinden! Is het vreemd mijn dochter Annemarije te noemen terwijl mijn zus Marije heet?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee juist leuk en lief. En probeer je niet te veel aan te trekken van anderen ;)

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Leuke naam. En als je goed met je zus kan zie ik geen bezwaar. Als iemand er naar vraagt kan je toch ook aangeven dat het geen vernoeming is, maar gewoon leuk toeval.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Leuk!
    Ik vind het niet vreemd en er kan ook geen verwarring optreden over wie je het hebt, toch?
    Je hoort wel eens vaker dat een zus of broer vernoemd wordt, dus veel mensen zullen het niet gek vinden. Maar je kan inderdaad ook, als iemand het vraagt, aangeven dat jullie dit gewoon een mooie naam vinden.

5. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Gewoon doen, leuke naam en waarom niet? Mijn nichtje heet Indy, terwijl mijn broer Andy heet. Nooit over gesproken dat dit toch wel erg op elkaar lijkt!

6. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik vind het persoonlijk niet zo heel leuk!

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    hmm als je bewust zou kiezen voor vernoeming dan is het leuk. Maar dat hebben jullie niet gedaan en is meer toeval dat jullie die naam leuk vinden, dat vind ik wel apart.
    Vind de naam zelf ook niet echt wat... maar dat vroeg je niet.

8. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Als je er Annemarij van maakt lijkt het iets minder op de naam van je zus.. Maar Annemarije kan zeker!

9. TessaV80

TessaV80 Lid

30 aug 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Nog meer meningen?

Ik neig naar gewoon doen, maar ben er voor mezelf nog niet helemaal uit... Tijd begint ook wat te dringen en het alternatief zijn we nog niet helemaal uit...

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Toch juist leuk? Hoeveel mensen zijn er wel niet die vernoemen?

Als jullie het allebei een mooie naam vinden en het ook leuk vinden dat je zus dan in zekere zin vernoemd wordt, dan gewoon doen! Er zijn toch altijd mensen die wat te zeuren hebben, wat je ook kiest.

11. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

12. TessaV80

TessaV80 Lid

30 aug 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid