Wij krijgen een 2e kindje en zijn op zoek naar een gedichtje en tekst voor op het kaartje met de tijd. We willen uiteraard niet hetzelfde wel dezelfde stijl, maar er moet nu een broertje in verwerkt worden. Onze zoon willen we niet vergeten, maar niet in de trant van mama en papa en ukkie en dat soort dingen wij houden meer van een krachtige tekst die je eigenlijk bijna tot denken aan zou zetten. Bij de eerste hadden wij links staan. 2 kleine handjes, geef ons er ieder 1, We leiden je door het leven, tot je zegt, Ik kan het wel alleen. Rechts hadden wij staan Geboren uit liefde En dan zijn naam eronder Zelf heb ik voor de tekst rechts wel al in gedachten Alles is liefde. Van liefde komt niets dan liefs,( vinden wij heel mooi is al gebruikt in de nabije omgeving) Maar dat is wat wij mooi vinden zeg maar. Teksten met wonder erin vinden wij niet bij onszelf passen, en gelovig zijn we ook niet, maar het mag wel een denk tekst zijn en ook wat uitstralen. Het gedichtje zouden wij ook graag zien vanuit de wij vorm wat ook vanuit onze zoon zou kunnen zijn zeg maar. Ik hoor graag wat meer alternatieven Dank jullie wel alvast
Wij hadden bij de 2e: Jouw handje in de mijne zo gaan wij hand in hand, Als zusjes voor het leven een ijzersterke band Ik ben alweer wat groter en jij bent nog zo klein Toch hoop ik dat je voor altijd mijn vriendinnetje zult zijn Dan eventueel wel aanpassen in broertjes-variant. Ik krijg nog altijd een brok in mijn keel als ik het lees, zeker nu ik zie dat het echt vriendinnetjes zijn geworden.Succes!
(Disclaimer: even heel snel uit mijn mouw geschud ) Wij zullen altijd broertjes zijn En lopen naast elkaar, Samen door leven Niets is er meer waar Onze papa en mama, Tonen ons het pad De liefde die zij tonen, Is onze grootste schat