tweede of meerdere kindjes anders dan 1ste ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kletstante28, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

23 mrt 2007
    254
    0
    0
    Ik ben zwanger van de tweede en vroeg me of hoe jullie dat zelf ook ervaren ?

Ben nog niet zo lang zwanger maar merk met deze dat ik minder kwaaltjes hebt. Misschien komt het nog wel, maar bij de eerste was ik meer misselijk.

Bij deze heb ik wel buikpijn gehad en volgens de VK bandenpijn omdat bij een tweede altijd anders is. Ook in het begin misselijk, maar nu heb ik bijna niks meer. Beetje gespannen borstens, zelden misselijk nu en buikpijn heel af en toe, maar niet meer zo erg.

Dus ben benieuwd naar jullie meningen hoe jullie de tweede / derde / vierde of meerdere zwangerschappen ervaren.

2. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    dit is mijn derde zwangerschap en die is heel anders als de andere twee.
    Elke zwangerschap is anders en dat weet ik nu wel

3. Suma

Suma Lid

19 jan 2007
    42
    0
    0
    Ik ben zwanger van de tweede en die voelt toch heel anders als met de eerste. Met de eerste had ik eigenlijk geen klachten en bij deze wel. Met deze had ik in het begin erg opgezwollen en pijnlijke borsten, erg misselijk en nu krijg ik last van mijn rug en van mijn lies.

4. Lily

Lily Actief lid

14 mrt 2006
    114
    0
    0
    Proffesioneel vampier
    Kwadijk, Noord-Holland
    Bij de eerste was ik eigenlijk alleen maar héél erg misselijk de eerste drie maanden.

Nu heb ik alleen wat last van maagzuur maar wel vreselijk pijnlijke borsten en buikpijn. Maar de buikpijn hangt volgens mij ook samen met het feit dat ik 5 maanden geleden bij de eerste met een keizersnede bevallen ben.

Ik voel me beter in elk geval als bij de eerste. Ik ben enkelt wel benieuwd hoe snel er nu een buikje gaat groeien. Bij de eertse begon je het pas te zien rond 18 weken en dan moest je nog twee keer kijken.

5. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Voor mij voelt deze zwangerschap als een herhaling van de eerste! Alleen de buik groeit wat sneller, had bij de eerste nog een tijdje zo'n periode dat je je kon afvragen of ik zwanger was of gewoon teveel gegeten had :D maar nu knalde-die er met 14, 15 weken er ineens uit!

Het zal wel toeval zijn, maar ook dit keer wordt het een jongetje, misschien zijn er daarom zoveel overeenkomsten :)

6. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    zeker een heel andere zwanherschap als de eerste bij de eerste was ik misselijk tot 12 weken en daarna zo fit als een kievit tot aaan de bevalling toe heerlijk... en nu heb ik overal last van gelukkig niet echt misselijk maar s'avonds heel licht en abnormaal futloos en het gekke ik heb een kleinere buik dan bij mijn eerste toen ik rond deze periode zat maar ja wie weet verandert dat nog want ik groei nu per dag lijkt het.

7. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ja ik heb zoveel dingen die ik anders vind.
    Maar wat ik ook denk dat je er zelf ook anders mee omgaat,wij hebben dan een dochter van 4 dus ik denk ook wel dat je er minder tijd hebt om er bij stil te staan(bij de kwaaltjes).
    Verder vind ik dat je bij de eerste meer belangstelling hebt dan bij de tweede,er zijn wel mensen in men omgeving die een kaartje hebben gestuurd en ik heb ook wel het een en ander gehad maar toch minder dan bij de eerste.
    Ikzelf lees wel net zoveel als bij de eerste maar ik merk ook dat ik met bepaalde dingen zoiets heb o dat komt wel,zo had ik bij de eerste heel snel kraamzorg geregeld en nu pas vorige week gedaan,spulletjes heb ik nog niet gekocht(alleen een angel sound) dus verschillen genoeg.
    Maar geniet er net zoveel van,en meschien nu wel meer omdat ik weet dat dit de laatste zwangerschap zal zijn.
    Groetjes jeslin

8. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik ben zwanger van de tweede, en is indd anders als de eerste.
    Bij de eerste was ik in totaal 20 kilo aangekomen (daarna gelukkig 18 kilo eraf)was alleen in de ochtend misselijk 3 mnd lang, had veel vruchtwater, en was echt mega in alles, mega buik, mega kont, mega armen, benen, gezicht, voeten.... met 30 weken al ingedaald en voorweeen.

En bij deze was ik de hele dag door met vlagen misselijk, ook een maand of drie.
    Maar ben tot nu toe ''nog'' maar 12 kilo aangekomen.
    En heb een heeeeel ander buikje, klein rond en meer naar beneden, en het is dus weer een meid, dus hoe je draagt zegt ook HE-LE-MAAL niets :)
    Wel weer meer moe omdat ik een dreumes heb rondlopen ;)

Dus al met al heel anders..

jessica

9. evalyn

evalyn Lid

28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    Ik was bij de eerste en bij de tweede flink misselijk. Echt, ik dacht dat ik niks binnenhield. De geur van het bakken van vlees alleen al...
    Toch was ik flink actief.
    Nu zijn we negen jaar verder en ben ik zwanger van de derde..
    Vooral s'morgens erg misselijk geweest en vooral in het begin moest ik elke twee uur wel iets eten. Echt misselijk ben ik niet meer..maar als ik eten ruik moet ik vaak wel niezen.. :D

Wat ik nu wel heb is dat ik zo vreselijk moe ben...
    Bij de andere twee was ik dat ook wel maar als ik dan s'middags een uurtje sliep was ik wel weer vrij fit.
    Als ik nu s'middags slaap kan ik de klok erop gelijk zetten dat het me dan s'nachts niet meer lukt. Overdagt ben ik zowiezo toch snel bekaf.
    Wel frustrerend hoor, maar het is niet anders.
    Ik probeer op conditie te blijven door veel te wandelen, gewoon te werken en af en toe een pauze te nemen.
    De ene dag gaat het beter als de andere.

gr, Evalyn

Deel Deze Pagina