Hoi, Mijn zoontje drinkt zijn flesjes veel te snel en daardoor spuugt hij heel erg veel. Nu moet ik van het CB een paar flesjes gaan uitproberen of hij die langzamer leeg drinkt. Ik gebruik spenen met 1 gaatje, hij krijgt 165 ml omneo van nutrilon plus 1 schepje johannesbroodpitmeel (niet meer ivm verstopping). Dit heb ik al geprobeert: Avent: 7 minuten fles leeg Difrax: 5 minuten Hema 7 minuten funny bunny 4! minuten Wie o wie weet een fles met een kleiner gaatje dan dit? Hij moet er minstens 15 a 20 minuten over doen... Heeft iemand ook ervaring met rijstebloem bij kleinere baby's? Groetjes Jessica
ik zou nog even wachten met rijstebloem, en dit stopt trouwens ook. nuby heeft spenen, en daar zit een kruisje in, variable flow heet dat geloof ik, het werkt anders dan een 3 standen speen, ik heb ook een tijdje deze spenen gebruikt om dat hij ook snel dronk. er zitten ook van die bultjes op, maar ikhad niet het idee dat dat wat uitmaakte. ze zijn er in brede spenen en in smalle en hij bepaald dan echt zijn eigen snelheid, het maakt niet uit hoe hij m in de mond doet. succes, laat je weten hoe het gaat?
Even goed kijken tussen de difrax spenen meis. Ik heb in het begin voor danischa ook een difrax speentje gehad. ALs het goed is nr 0 .. gaatje is bijna niet te zien ...
Ik gebruik van Difrax een speen die eerst smal toeloopt en dan zit er een soort bolletje op dat dan aan een kant plat is. Het gaatje zit dan aan de bovenkant van de speen, in de bolle kant dus. Dit is een speciale speen voor baby's die te gulzig drinken. Is gewoon bij de prenatal te koop. Ik gebruikte eerst maat S. Maar toen ik overging op Omneo ben ik maat M gaan gebruiken want toen ging hij wel heeeeeel lang doen over de fles mat maat S speen. Maar misschien is maat S dan juist wel goed voor jouw kindje Suc6 ermee!
Difrax...gloekgloekgloek, dat had Deniz ook zo leeg gedronken en ik heb toch 4 verschillende Difraxspenen geprobeerd (ik vond het zo'n mooie fles!) Ik ben uitgekomen op Dodie 123 en de speen niet te vast op de fles draaien. Wat wij ook doen is halverwege even stoppen en het flesje in de fleswarmer terugzetten en m dan eerst een boertje laten doen.
Ik had hetlzefde probleem en ook dezelfde flessen als jou geprobeerd. Mijn consultatiebureau adviseerde me toen Evenflo spenen, deze waren echter alleen via mijn consultatiebureau te koop en niet bij een (normale) drogisterij. Het gaatje in deze speen is een keer zo klein als nummer 1 van Avent (je ziet het gaatje bijna niet). Als je de fles op de kop houdt, komt er geen druppel uit! Deze past op de meest goedkope flessen. En bij mij heeft het geholpen. suc6
Hoi, Ik heb vandaag gewerkt, dus kon geen spenen gaan halen, maar zal maandag eens bij prenatal gaan kijken. Mijn man heeft gisteren rijstebloem meegenomen en we doen er nu een half schepje in, nu doet Quinten er al 10 minuten over een Avent fles met 2 gaatjes. groetjes jessica
rijstebloem? misschien zou je beter nutriton er door kunnen doen, ik zou zo vroeg nog niet rijstebloem erdoor doen omdat ze snel drinken. (om een discussie te voorkomen, ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar je kindje is nog wel erg jong voor bijvoeding...) evenflow heb ik trouwens laatst gezien bij action, ook niet zo duur, weet niet of ze dat dan bij alle filialen hebben, maar het viel me op omdat mijn moeder deze spenen vroeger ook gebruikte en ze zei altijd dat dit de enige spenen waren die echt door het kindje de snelheid werd bepaald (rare zin)
Ik gebruik sinds gister de Tommee Tippee fles. Hiervoor de Difrax S-fles met Medium speen. Over de Difrax fles deed ze krap 10 minuutjes, nu met de Tommee Tippee is ze bijna een half uur bezig. Ik gebruik de speen vanaf 3 maanden, maar je hebt ook nog een maatje kleiner...Te koop bij Babydump of bij sommige Etos filialen..
Anouk dronk ook veel te snel. Nu hebben we de flesjes van Bfree en daar doet ze het harstikke goed mee. Ze zijn wel prijzig (10,95 per stuk en de lossen spenen kosten 4,95), maar zolang zij er beter van drinkt is het mij wel waard. Je kan ze alleen bij de betere drogisterijen kopen. Op deze site kan je kijken of ze bij jou ook verkocht worden: http://www.tomsbabycare.com Liefs, Duveldraakje
evenflo speen ! mijn dochter doet er met een normale speen 2 minuten over om 100 cc te drinken, dus de verloskundige heeft me deze speen gegeven en nu doet ze er een kwartier over !
Ik heb nr. 1 van Avent (voor vanaf 0 maanden). Nu doet hij er veel langer over! Rijstebloem zou ik eerlijk gezegd niet geven, je kleintje is nog wel heel jong voor bijvoeding...