Hallo allemaal, Ik ben zeer binnenkort uitgerekend en we hebben een namenissue... We hadden de naam Charlotte gekozen maar ik heb vanaf het begin al mijn twijfels omdat ik denk dat het afgekort gaat worden tot Lotte/lot of iets dergelijks en dat zou voor mij echt een no-go zijn... Nu zijn we (ben ik eigenlijk) op zoek naar een soortgelijke naam als Charlotte... Wellicht dat ik bij een andere naam minder twijfels heb, dat hoop ik dan maar. Kortom, inspiratie gezocht!!
Ik ken een kleine Charlotte. Die wordt vaak afgekort naar Lotje. Namen die ik soortgelijk vind: Estelle Cathelijne Olivia Pernille Isabelle Rachelle Feline Florine Valentine Viviënne Nanette Madeleine Michelle Hannelore Jannieke Laurine Juliëtte Charlene Louise
In de categorie lang, Frans en klassiek: Eveline, Mariëlle, Ghislaine, Florianne, Juliette, Isabelle, Angelique
Aimée Amelie Babette Celine Danique Dominique Daniëlle Esmeralda Esmee Hannah Feline Fabiënne Isabelle, Isabella Jasmijn Lauren Marjolein Madelief Nicole Naomi Phileine Philou Rosanne Rosalie Suzanne Simone Sarah Sophie, Sophia Veerle
Ik ken overigens een Charlotte die nooit Lot genoemd wordt. Ouders gaven aan dat ze afkortingen liever niet wilden.
Charlotte is een vrij lange naam en lange namen worden zo vaak afgekort, ongeacht welke naam het is. Ik denk dat je beter bij geboorte aan kunt geven dat je geen afkortingen wilt.
Ja, ik denk dat je dan voor je nr 2 naam moet gaan... Ik kan wel een lijst van 100 namen posten maar het is allemaal vrij vaag. Je vind Charlotte een mooie naam maar de ''lotte'' gedeelte vind je afschuwelijk... Ga dan gewoon naar een namen site van je keuze en toets de beginletters Char in en je krijgt een waslijst van andere opties. ''Google is your best vriend!''
Zoek je een andere naam die met Char- begint of Zoek je een naam die niet of moeilijk af te korten is Zoek je een naam die een andere afkorting geeft dan Lotte (bijvoorbeeld Isabel > Isa)
Afkorten mag, maar niet to Lotte of een van de verbasteringen daarop. Lang verhaal... Hoeft niet per se met Char te beginnen.
Laten we bij het begin beginnen, Charlotte is een variatie van de naam Caroline. Andere variaties van Caroline zijn: Carlein (Dutch), Carlera (Scandinavian), Carlijn (Dutch), Carlita (Scandinavian), Carlotta (Italian), Carolien (Dutch), Carolinda (Scandinavian), Charlotte (French and German), Ina (Polish) Inka (Polish), Kaja (Polish), Karila (Scandinavian), Karlein (Dutch), Karlene (Latvian), Karlijn (Dutch), Karlinka (Czech), Karlita (Scandinavian), Karola (Czech, German, and Latinized), Karolin (German and Polish), Karolinka (Polish), Karolína (Czech), Linchen (German), Linka (Hungarian), Lola (Spanish), Lolita (Spanish), Lotchen (German), Carlin (Latin) Namen die klinken zoals Caroline en nu populair aan het worden zijn: Coralie, Coraline / Coralise, Cara en Keira / Kiera. Nou, Nu je Favoriete naam Charlotte! Arlette ( used in French and German), Carla, Carleen, Carlene, Carletta, Carli, Carlie, Carline, Carlotta (also used in Italian and Spanish), Carlotte, Carly, Carlyne, Charil, Charill, Chariot, Charl, Charlaine, Charlane, Charlene, Charlesetta, Charleta, Charletta, Charley, Charli, Charline, Charlisa, Charlita, Charlize, Charlot, and Charlota. Other English forms include the shortening Char, the diminutives Chara, Charla, Charle, Charlie, Charlsie, Charly, Chattie, Lotta (also used in Scandinavian), and the spelling variants Charlet, Charlett, Charlette, Charlott (also used in French, and German), Sharlet, Sharlett. Forms used in foreign languages include Carlota (Portuguese and Spanish), Chrlotta (Scandinavian)), Lolotte (French), Lottchen (German), Salote (Tongan), Sari (Hungarian), and Sérlait (Irish). Namen die klinken zoals Charlotte zijn: Scarlet, Violette, Collette, Charlize , Lynette, Lisette, Odette, Cosette, Adette, Violet. In het Nederlands alle namen die met Char beginnen en Engels alle namen die op Ette eindigen. Als je toch een hele andere naam wilt maar toch een beetje gelijk voelt als Charlotte zou ik naar een klasieke Engels naam gaan kijken: Alexandra, Amelia, Arabella, Carlotta Caroline, Celia, Clementine, Colette, Cordelia, Eliza, Frederica, Georgia, Georgina , Jane, Josephine Juliet, Lucia, Lucy, Madeline, Margaret, Nora, Rosa, Sophia, Susannah, Penelope, Vivienne, Delilah, Cecile en noem maar op.
Camille Isabeau Mylène Leonoor - Leonore Celeste Odette Joëlle Elodie Maxine Cyrielle Elianne Giselle Luciënne Valentine
hier een mama van een Charlotte. We noemen haar Charlotte en soms lot, lotje maar dat is alleen onderling.. Verder hebben we nog een Olivia en als we nu weer een meisje hadden gekregen was het Madeleine geworden.. Maar jammer want Charlotte is zo mooie naam Succes met kiezen!
Hier zou de jongste Charlotte heten indien een meisje (we wisten het geslacht niet vooraf). De naam stond zelfs op de proefdruk van het kaartje. 10 minuten voor de bevalling toch nog gekozen voor Juliette . Verder dacht ik ook meteen aan Josephine/ Josefien