Wie weet er een leuke langere naam bij de roepnaam Niek?? Net zoals Eva Evalien zou worden, willen we graag een langere naam geven. Hebben jullie nog leuke ideeen?
Houdt er wel rekening mee dat het niet altijd even handig is, een roepnaam die anders is dan je officiële naam. Ik heb dit zelf ook, en het is al eens mis gegaan toen een vriendin tickets voor ons boekte op mijn roepnaam. Mocht bijna niet terug vliegen naar NL omdat mijn voornaam niet "klopte". Nu is het bij mij wel zo dat de voorletters van mijn roep- en officiële naam anders zijn. Maar ook met sollicitaties enz moet ik het wel vaak uitleggen. Yannick zou ik echt een mooie optie vinden, maar erg praktisch is dat dus niet. Ik zou dan eerder voor bijv Nicolai oid kiezen.
Nikay - Nikai - Nikaj Nican Nicander - Nicandro Nicanor Nicas Dominique - Dominik Daniek Brennick Jornick Dionnick Marnick
Voor vliegtickets geef je alleen de eerste letter op dus zou een naam kiezen die ook met een N begint. Dit gaat namelijk idd nog wel eens fout. Ik vind Nicholai, Niklaus en Nicholas mooi!
Dit klopt niet; de officiele wijze is je volledige eerste naam op het ticket. Met alleen je voorletter kom je bijv Amerika niet in.