Hi, Na een hele tijd ben ik weer terug: 20 weken zwanger van opnieuw een dochter ! En dus opnieuw op zoek naar een Iraaks-Koerdische meisjesnaam! Iemand ideeën / suggesties?? Liefs Ruby
Wat leuk! Iraaks ben ik niet bekend mee, maar Koerdisch wel. Hier wat ideetjes die (volgens mij althans, het is niet altijd even duidelijk) in het Koerdisch gebruikt worden! Alîn, Arîn Ara Asê Aska Askê Avîn, Azîn Awira Azû Berdil Berfîn, Berafîn Dila Dilara Dilorîn Dilşa Elind Enwa Esmer Esrîn Evîn, Ewîn, Ezîn Ezcan Ezma Hana Hêlîn Jale Jêla, Jêlî Kaja Kinê Lale Lorîn Malîn Mendê Mîna Mircan Nalîn Nesrîn Nilufer Nîna Novîn Rojda Rojîn Rona Roza Rozerîn Rûna Sara, Sera Sîbel Şirîn Suz Tara Vîan / Viyan Yasemîn Zara, Zera Zarîn, Zerîn Zerya Zozan Ik baseer me hierbij grotendeels op deze website die ik hierin wel echt vertrouw: Kurdish names - Kurdish baby name, baby names in kurdish
In de Volkskrant stond pas een artikel van een Koerdisch-Iraanse Beri en dat vond ik toen eigenlijk wel een leuke naam
Dank allemaal... Helaas nog geen naam, hebben nog wel even, maar vind het erg moeilijk! Dus als iemand nog suggesties heeft..... welkom