Buikje?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door ruelF, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruelF

ruelF Niet meer actief

Hallo,

Ik ben pas heel kort zwanger, teminste dat denk ik, maar ik krijg ineens een buikje... Het is geen vet lijkt het, want het is hard (mijn buik dus). Hebben andere mensen dit ook? Ben ik misschien langer zwanger dan ik denk of is het iets heel anders?

GRTZ,

Fleur

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    bij mij kwamen mijn darmen heel snel naar boven ! was dus niet de beeb maar echt mijn darmen .. is nu nog zo .. vooral als ik een paar dagen een lechte stoelgang heb...
    als je denkt dat je verder kan zijn moet je dit aangeven aan je VK krijg je een echo om te bepalen hoe ver je bent ! hebben ze bij mij ook gedaan omdat de VK het dacht nav mijn laatste ongi die achteraf innesteling was !
    is toch belangrijk want bij 12 wkn krijg je een echo om te kijken of alles goed is en kan je kiezen voor een prenatale screening en dat kan geloof ik na 12 weken niet meer maar de keuze van wel of niet moet je op tijd maken !
    ik ben benieuwd !

3. ruelF

ruelF Niet meer actief

prenatale screening?

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja volgensmij heet dat zo ....
    ze kunnen dan een kansberekening maken om te kijken of je kindje een afwijking kan hebben
    dit is aan de hand van een aantal vragen en een nekplooimeting !
    de keuze hierin is heel persoonlijk of je dat wel of niet wilt doen en meer info staat bij onderzoeken en echo's !
    maar ik geloof dat dit bij de 12 weken moet en als je verder bent kun je dus te laat zijn als je wacht tot je zelf denkt dat je 12 weken bent !

5. ruelF

ruelF Niet meer actief

Aha, ok. Ik wist niet precies wat het was, maar dit komt me bekend voor.

Ik wacht wel gewoon de afspraak met de vk af, of misschien bel ik wel even, dat is ook wel handig.

Bedankt in ieder geval voor je reactie. Ik denk dat er een grote kans is dat het gewoon mijn darmen enzo zijn. Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik wist niet of het normaal was. Ik heb sowieso geen contact met andere zwangeren of moeders (zelfs niet met mijn eigen moeder) verder dus ik kan het ook aan niemand vragen in rl.

Ik ben nog steeds benieuwd of anderen dit ook al zo vroeg hebben. ;)

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    het is ook moeilijk hoor voor ons is het ook de 1e dus is het ook elke keer weer raar als er iets is !
    ben je een mei-mama ( dus in mei uitgerekend ? ) kijk dan eens bij de mei-mama's die zijn ongeveer allemaal even ver als jou ! en daar kan je veel steun aan hebben !
    ik ben zelf een maart-mama en heb al zo veel info en dingen die ik deel met die meiden daar heb je zo een band en veel vriendinnen die snappen en weten wat je voelt !
    succes knuf emma

7. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja ik had het ook k was nog maar 5weken en kreeg al n dikkere buik zei de dokter ook tegen mij kwam omdat je als je zwanger bent meer vocht vast houd zei ze....

grtjesssssssss

8. Niet meer actief

Mja, maar de eerste weken kunnen vooral je darmen zijn hoor, is bij mij ook nog steeds het geval, terwijl er nu ook wel een klein mini buikje aan zit te komen :D

Gefeliciteerd met je zwangerschap ;)

9. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Ja, dat heb ik ook. Ik heb van mijzelf al een redelijk buikje, maar ik voel nu toch wel een hele harde buik onder mijn vet. haha. Mijn vriend voelt het ook. Ik ben soms echt bang dat het al aan mij te zien is. Mijn broeken zitten ook echt te strak... Ongeloofelijk he? zo vroeg al.

10. Niet meer actief

Oh nee, dat heb ik dan weer niet, ik pas me broeken nog steeds :)

Maar ja, is bij iedereen weer anders.
    Het lijkt af en toe wel of me buik ontploft, met die darmen van me, haha ;)

Maar het mini buikje komt er wel, maar ach, me broeken passen nog steeds, dus die hou ik net zo lang aan, tot het te strak zit.

11. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    nou dames ik heb ok wel een buikje en je ken by my egt zien dak zwanger ben..
    verloskundige zei dat het by elke zwangerschap andes kan zijn..
    tis alleen nu moek allemaal nieuwe truien enz halen haha
    maa wel leuk!

12. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Bij mij is het buikje ook al aan het groeien. OF de darmen aan het verplaatsen. In elk geval heb ik al weken mijn broeken open staan of met een elastiekje aan elkaar. En als ik thuis ben dan heb ik een heerlijk losse flodder broek aan, die niet knelt. Heel herkenbaar dus! En als je wilt, bij de mei-mamma's is ut erg gezellig! hihi dus daar ben je ook van harte welkom!

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik liep met 10 weken ook echt al met stiekjes te werken en met losse broeken
    ik had zelfs al 1 zwangerschapsbroek ... ik liep er al in voordat iemand het wist ha ha
    nu vind ik heb ik al een mega buik als ik kijk naar de andere maart-mama's maar mijn VK vind hem prima en ik dus ook !
    ik draag alleen wel erg hoog dus heb al een hoge dikke buik !

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup ik heb het ook. zie album ;)

Het is van je darmen! Mijn gyn zei dat het kwam omdat onder invloed van hormonen je darmen op kunnen zetten. (wat dus ook hard kan aanvoelen)

15. ruelF

ruelF Niet meer actief

Allemaal super bedankt voor de antwoorden. Het heeft me erg gerust gesteld, ik weet nu dat ik niet abnormaal ben. hihi ;)

Deel Deze Pagina