Stel de broer van jouw zwager heeft een kind die X heet. Gewone Hollandse naam, geen top 10 maar 'niks bijzonders'. Je ziet ze (de schoonfamilie van jouw zus) alleen met verjaardagen. Zou jij dan jouw kind X noemen? Je neefjes/nichtjes hebben dan 2 neefjes met dezelfde naam. Beetje raar misschien. Daarnaast lijkt het een beetje nageaapt, ook al had jij de naam al net zo lang in gedachten. Ik twijfel of ik het vind kunnen. Maar we vinden niet veel jongensnamen leuk en deze stond bij onze zoon al hoog op het lijstje. Toen afgekeurd door mn vriend, maar die begint steeds meer te wennen aan deze naam (voor een eventuele 2e zoon, ooit ). Wat vinden jullie?
gewoon doen zeker als het dé naam is zeg maar! enne die paar x per jaar, ach wat maakt t dan uit en wie weet vinden ze het later wel enorm leuk!
Ja, ik vind dat kunnen. Mijn broer en ik hadden beide dezelfde naam voor een zoon in gedachten. Uiteindelijk hebben zij voor een andere naam gekozen. Nu verschilt de naam van onze dochter straks niet zoveel van de naam van hun dochter. Bij ons is dat geen issue. We zijn overigens met z'n zessen en er zijn al 14 kinderen, niet dat jullie denken dat ik volledig inspiratieloos ben 😂 Dus ik zou me door een verre relatie als de broer van mijn zwager zeker niet laten tegenhouden..
De broer van je zwager is voor mij ver genoeg. Ik zou het dus gewoon doen. Het is eigenlijk niet eens directe familie.
Ik zou het ook gewoon doen. De broer van je zwager is niet direct familie en daarnaast is het geen aparte naam.
Wij hadden precies hetzelfde. Uiteindelijk een andere naam gekozen omdat t voor de nichtjes en nwefjes best verwarrend kan zijn. Maar het kan wel hoor.