hoi meiden Ik moet as. vrijdag de 1e spuit zetten, Decapeptyl.Dit moet ik doen 1 week voor m\'n verwachte menstruatie. M\'n gyn. heeft gezegd dat ik , als m\'n menstruatie uitblijft, een zw.test moet doen.Mocht ik dan zwanger zijn blazen ze de ivf poging af, logisch. Die decapeptyl moet ik gaan gebruiken om m\'n cyclus stil te leggen. Nu lees ik op google het volgende; Zwangerschap Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel gebruikt. Er zijn onvoldoende gegevens om mogelijke effecten van Decapeptyl te beoordelen. Daarom dient zwangerschap uitgesloten te worden voordat met de therapie wordt gestart. Hebben jullie ervaring met decapeptyl en wat heeft jullie gyn. gezegd hierover?
Heb het bij 2 ICSI pogingen gebruikt. Maar mijn arts heeft hier niks over gezegd! Let wel, je moet de spuit er echt ff injassen! Heeft nl. een wat botte punt. Liefs Marjo
Haha, thanks voor de tip.Nu zit ik helemaal te poepen bij het vooruitzicht!Ik zie echt tegen het prikken op, vriendje wil het ook wel doen.Maar wil het toch zelf proberen..slik..
Heb je dan geen prikinstructie gehad? Ik heb bij de instructie ook werkelijk een naald in mezelf moeten zetten. Het valt me alles mee het bij mezelf spuiten. Succes en sterkte ermee!
Beste Zara, Hier zo'n wonderverhaal...ik was een week aan het spuiten met de decapeptyl en toen werd ik niet ongesteld...... we waren bezig met onze 1e ICSI behandeling na 22 maanden! De test werd positief en onze hele wereld stond op zijn kop! Ook ik las in de bijsluiter dat van gebruik tijdens zwangerschap maar de IVF arts vertelde mij dat dit achterhaalde informatie is en er al vele onderzoekn zijn die bewezen hebben dat het geen kwaad kan! Dit verklaard ook wel dat het ziekenhuis het zo voorschrijft anders nemen zij ongeoorloofde beslissingen! De arts gaf juist aan dat een enkele vrouw net de boost krijgt door de decapeptyl om het vruchtje goed te laten nesstelen! Heel veel succes met jullie komende poging! liefs Nina
@Nina: hele leuke reactie!Gefeliciteerd! Nu ben ik weer gerustgesteld! @Fleurebel:Ik heb wel prikinstruktie gehad, maar ik mocht alleen toekijken.Die verpleger priktye 1x in een soort van stressballetje en dat was het!Ik zat al wel klaar met blote buik, haha! Maar ik denk dat ik een voordeeltje heb.Ik spuit al 5 jaar m\'n kat insuline.Dan pak je een nekplooi op en hopla, je spuit de insuline erin.Komt allemaal op hetzelfde neer, haha!
He Zara, Niet teveel op zien tegen het spuiten hoor. Decapeptyl is heel goed te doen en valt alles mee! En zelf spuiten vind ik ook altijd het prettigste, en als jij je kat al 5 jaar spuit moet het mt jou, junky, helemaal goed komen! Liefs Schaapje
Ik heb nu 2 keer de spuit in m\'n buik gezet. De 1e keer voelde ik niks van het prikken zelf.Alleen het inspuiten van de vloeistof deed pijn. De 2e keer deed ook het doorduwen van de naald pijn en het inspuiten was een ramp. Geeft het dat er een behoorlijke luchtbel in de spuit zit?Ik heb er tegen aan getikt maar die bel gaat alleen maar omhoog en niet weg.zou het komen dat het daarom zo pijnlijk is?
Je moet de naald er idd in één keer injassen (net darten haha) Haal de decapeptyl een half uurtje van te voren uit de koelkast en laat het even op kamertemperatuur komen, dan voel je de vloeistof ook minder. Of even opwarmen door het tussen je handen te rollen. Enne....mijn arts zegt ook dat het geen kwaad kan tijdens een eventuele zwangerschap. Ik neem aan dat ze artsen het wel weten
Haha, dat injassen van die naald is gemakkelijker gezegd dan gedaan.Ben bang voor de eventuele pijn, haha! Ik haal de spuit al een half uur voor het prikken uit de keoling, dus daar ligt het niet aan... Ik was vandaag echt supermoe en ik had tegen de avond echt giga hoofdpijn.Kan het zo zijn dat je al na 1x spuiten last kunt hebben van bijwerkingen of moet je daar eerst een paar keer voor geprikt hebben?
als je spuit moet je zorgen dat de luchtbel bovenaan zit tegen de stamper. dan plaats je de spuit loodrecht in de huid. als laatste spuit dan de lucht de naald leeg. daarom zit die luchtbel erin. bijwerkingen....lijkt me snel maar je het goedje zit in je lijf dus het zou wel kunnen succes
He Zara, Zelf heb ik 1x eprobeerd te darten, maar voor mij een erg slecht idee. Krijg je echt een blauwe plek van maar zo iedereen wat anders he! Zelf haalde ik inderdaad de spuit er een half uur van te voren uit. En zodra ik ging spuiten een ijsklontje tegen me buik, verdoofd, en dan rustig de puit erin zetten! Kom op he je kan het....
Ik ben nu 2 weken aan het spuiten en de bijwerkingen zijn niet leuk! 's nachts lig ik te zweten als een otter.En ik heb echt zo'n last van hoofdpijn en opvliegers.GHisteren ben ik voor het eerst in 5.5jr tijd ziek naar huis gegaan.Ik voelde koortsachtig warm en natuurlijk weer die hoofdpijn... Volgens de gyn. reageert de een er heftiger op dan de ander en zal het minder worden.Dat hoop ik dan maar! Gelukkig heb ik geen last van stemmingswisselingen.Vanavond gaat de Puregon er voor het eerst in...