Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam en hebben er een op het oog maar nu het probleem.. De tweede naam van ons nichtje is de naam die wij mooi vinden! Zij gebruiken het echt nooit.. Kan dit of niet? Zo lastig!
Ja kan wel denk ik. Al zou ik het niet doen als het een hele aparte naam is of één met een voor de ouders van het nichtje een bijzondere betekenis (door een overleden tante bijv.). Maar als het gewoon (ik noem maar wat) Mila, Saar of Lotte is kan het heus.
Zeker doen! Het gaat ten slotte om haar tweede naam dus zoals je zegt wordt die in de basis niet gebruikt. Ik zal het denk ik zelf als leuk ervaren als ik hun was denk ik.
Ik zou eigenlijk wel even vragen of ze dat goed vindt. Waarschijnlijk is het geen probleem en kan je het gewoon doen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je als ouder een 2e naam uitkiest die iets bijzonders betekend en dat het een beetje raar voelt als een ander die zomaar gebruikt.
Ik vind het geen enkel probleem hoor! Maar zou het ook niet erg vinden als een familielid zou vragen of we het erg vinden als zij hun kind ook S. of N. (maar die komt weinig voor dus verwacht het niet) zouden noemen. Ben daar nogal makkelijk in geloof ik. Je hebt geen alleenrecht op een naam
Wat mij betreft gewoon doen. Een tweede naam vind ik persoonlijk niet zo belangrijk en overigens compleet overbodig, je gebruikt er maar een?! Heb dat gedoe van twee-drie namen nooit begrepen haha. Mocht je twijfelen dan kun je het altijd met de ouders van het nichtje bespreken
Ja hoor, als mijn zus/broer/zwager onze tweede naam zou gebruiken zou ik dat geen probleem vinden. Zeker als je het een beetje tactisch brengt :" Ik hoop dat jullie het niet erg vinden, maar we hebben het altijd zooo'n mooie naam gevonden". Zoiets