kan dit?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Jade11, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    een vage kennis van mij heeft echt een geweldige naam voor haar baby, nu is het probleem dat ik haar in mijn hele leven 2 x gezien heb, en verder alleen af en toe wat hyves/smsje hoe gaat het, maar verder spreek ik haar bijna nooit. ze weet ook wel dat ik zwanger ben van een meisje, smsen wel altijd even hoe de echo was enzo.
    mijn vriend zegt dat het geen probleem is, maar vind het toch een beetje raar.
    heb ook contact met haar ouders op hyves, en vind het toch heel raar om straks op te moeten plaatsen: ze heet... en dan met dezelfde naam aankomen..

wat vinden jullie?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    mmm als jullie het echt een geweldige naam vinden, zou ik er gewoon voor gaan.
    t' Is anders als je haar dagelijks ziet ofzo...

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik zou het gewoon doen.

Mogelijk is jullie "vriendschap" over een tijdje verwaterd en heb je voor niets je favo naam laten schieten.

Mogelijk ziet ze het zelfs als compliment voor haar naam, je kunt later altijd nog je twijfel toelichten.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Kun je niet bij haar polsen hoe ze het zou vinden? Misschien vindt ze het wel helemaal geen probleem!

5. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    Ja, dat wou ik ook zeggen! Ik zou het sowieso ff checken. Dan heb je i.i.g geen scheve gezichten achteraf. En als het een top-20 naam is lijkt het me helemaal geen probleem.
    Of is het een originele naam, door hunzelf bedacht....dat maakt de zaak wel anders naar mijn gevoel

6. Nijlpaardje

22 jun 2008
    32
    0
    0
    Als het een vage kennis is zou ik gewoon de naam nemen die jullie zelf voor jullie kindje hebben gekozen. Wat, zelfs al had mijn beste vriendin die naam genomen dan had ik alsnog mijn kind dezelfde naam gegeven. Het is iets heel persoonlijks en je kind moet zn hele leven met dezelfde naam doen. Dan moet je wel achter de naam staan.

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik vind een naam echt belangrijk en je moet als ouder ook geen spijt krijgen achteraf.
    Dus om nou een naam te geven die bij jullie op de 2e plaats staat, vind ik eigenlijk jammer.
    Je moet juist de naam geven die je het aller aller mooist vindt, jammer dan als er in je kennissenkring al een kindje is die ook zo heet! ;)

DUS GEWOON DOEN MEID!

8. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    probleem opgelost, we hebben t nu 2 dagen geprobeerd, mijn buik zo noemen, maar toen kwamen we tot de conclusie dat die naam helemaal niet bij haar past. dus ze mag m houden :)
    toch bedankt!

nu mogen we weer opnieuw zoeken..

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes met het zoeken naar een nieuwe naam :):)

10. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik zou het gewoon doen. Anders krijg je later spijt.
    Als je haar nou heel vaak zag en goede vriendinnen waren dan zal ik nog evenover denken.

Mijn ouders hebben spijt dat ze mijn broertje een adnere naam gegeven hebben omdat de buren van mijn ouders ( nu al lang verhuist) een jongentje kregen met de zelfde naam wat mijn ouders hadden.....

Ik heb het nu ook dit probleem.

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wat is de naam? :rolleyes: Nu jullie m toch niet nemen kunnen anderen er misschien nog wat mee ;) :)

12. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    had m in het topic van anne81 ook al neergezet, Indy.

vind m echt geweldig, maar omdat onze achternaam met een a begint krijg je al snel India.

vriend heeft nu besloten dat hij jade zon mooie naam vind.. eeeh hallo? ik dacht dat ik ook al zo heette?

Deel Deze Pagina