Hallo allemaal, Onze jonste is helaas ziek, heeft koorts en aften in haar mond waardoor ze niet goed eet en drinkt. Ze is bijna 1.5 en weegt ongeveer 9 kilo. Hoeveel moest een kindje minimaal per dag ook alweer drinken? Alvast bedankt!
Normaal is het 150cc per kg lichaamsgewicht ongeveer. Dus 9x150 = 1350 cc Maar ik zou elke keer wat water met ors er doorheen doen Veel beterschap!
Zoveel? Oei, dat haalt ze bij lange na niet. Ik denk dat ze aan 400 per dag komt......... ORS is trouwens wel een goeie, had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, omdat ze niet spuugt en geen diarree heeft.
400 ml is echt wel genoeg hoor. Ik krijg er soms maar 150ml in.. Probeer extra fruit en yoghurt en let op signalen van uitdroging. Die 150ml per gewicht is een vuistregel voor de hoeveelheid flesvoeding voor baby's onder de 6 maanden.
Zie hier een informatiefolder over hoeveel kindjes tussen 1 en 4 gewoonlijk moeten drinken: http://www.utrecht.nl/images/Gggd/jgz/consulatiebureaus/Folders/25_Gezond_drinken_1_4_jaar_vs_101115.pdf
Oké dat is nog redelijk goed dus. Die 400 ml is wel álles wat ze op een dag eet en drink incl. fruit, ranja en toetje, want momenteel eet ze niets omdat het pijn doet...... Ze is gelukkig nog niet uitgedroogd
Het is niet veel, maar ook niet zo heel slecht gezien de omstandigheden. Heb je nog dentinox in huis? Daarmee kun je de aften aanstippen voordat je eten of drinken geeft. Wij kregen van de huisarts trouwens een verdovend middeltje toen onze jongste last had van aften en zeer beperkt dronk. En waterijsjes geven! Lekker koud.
Nee hoor, zo werkt het niet. Die formule geldt alleen voor kleine babys die volledig leven op flesvoeding. mijn dochter lag laatst in het zkh, en at 5 dagen letterlijk niks. Kinderarts had uitgerekend hoeveel vocht ze nodig had om normaal te functioneren. Dat was 800cc voor een kind van 17kilo. Voor babys geldt de min van 500cc. Voor een dreumes zal het ergens daartussen zitten.
Ja Dentinox heb ik in huis, maar daar stond op dat het niet mocht bij zweren en verwondingen in de mond. Is een aft ook niet een soort zweertje, want daarom heb ik het eigenlijk niet gebruikt?
Oh dat weet ik niet. Misschien mag het alleen als de huid dicht is? Misschien even navragen dan. Ik dacht dat onze HA had gezegd dat het wel kon....