Zeurende lichte buikpijn... bandenpijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi dames,

Even een spoedvraag, we gaan straks als het goed is een weekend naar mijn ouders in Nederland. Ik verheug me er al weken op. Maar nu heb ik sinds deze morgen een zeurende, lichte buikpijn aan weerszijden van mijn onderbuik. Alsof je ongesteld moet worden, maar dan veel en veel lichter.

Ik ben 16 weken zwanger, en ben dinsdag op controle geweest bij de gyn. Echo gemaakt, alles zag er goed uit, met het kindje was ook alles goed. Kan dit bandenpijn zijn? Dat heb ik bij mijn oudste niet gehad. Het is heel licht, houdt niet lang aan maar na een paar minuten is het er weer. Ook heb ik een gevoel alsof ik naar het toilet moet, maar er komt niets. Verstopte darmen misschien?

Kan iemand mij een beetje geruststellen? Heb al gebeld met de huisarts, die heeft aangegeven dat ik het gewoon goed in de gaten moet houden, zolang er geen bloedverlies is maken ze zich geen zorgen. Zouden jullie gewoon in de auto stappen als de situatie zo is?

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bandenpijn voelt bij mij als steken in de zijkanten vam mijn buik. Wat jij omschrijft doet mij denken aan je darmen

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    En ja ik zou gewoon in de auto stappen. Weet niet waar je woont?

4. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coƶrdinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik zou informatie inwinnen bij de vk, die weten er meer van als de huisarts, over het algemeen.
    Het kan ook het groeien van de baarmoeder zijn, maar check het voor de zekerheid.
    Sterkte ermee!

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Bandenpijn voel ik als stekende pijn. Die zeurende pijn die jij omschrijft komt me ook zeer bekend voor. Bij alle zwangerschappen gehad. Ik, en de verloskundige beaamde dit, schreef dit toe aan het simpelweg groeien van je baarmoeder. Er gebeurt behoorlijk wat daarbinnen! Vond dit trouwens idd bij de tweede een stuk erger als bij de eerste en bij de derde nog iets erger.

Ik denk dat je absoluut gewoon lekker weg kan gaan. Geen reden tot bezorgdheid. Pas bij echte pijn waarbij je wilt gaan liggen of iets dergelijks zorgen gaan maken. Nu lekker gaan en je gedachten verzetten en dan ineens besef je dat het weg is;)

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Altijd de vk bellen bij zoiets i.p.v. de huisarts. Maar maak je niet te druk. Ik heb ook (zeurende) buikpijn en zolang het geen zware krampen worden en/of bloedverlies hoef ik me geen zorgen te maken. Waarschijnlijk is mijn baarmoeder lekker aan het groeien, er verschuift hier en daar wat en ik merk dat mijn buikspieren al wat anders aanvoelen. Warm kruikje erop mag, net als een paracetamol. En verder een beetje rustig aan doen.

Wat jij beschrijft aan weerskanten van je buik kan ook het oprekken van bepaalde spieren zijn.
    Ik zou gewoon in de auto stappen. Zorg dat je het nummer van je verloskundige bij de hand hebt dan kan je altijd bellen als je je toch erge zorgen maakt.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt meiden! Ik stap gewoon de auto in, mijn ouders wonen op een afstand van 3 uur rijden, dus nog te overzien.

De buikpijn is er nog,maar het wordt niet erger en ik voel nu wel een druk op mijn darmen. Waarschijnlijk is het dat, in combinatie met het groeien van de baarmoeder. Mijn buik is ook opeens een stuk naar voren gekomen, in een dag tijd!

Ook zijn mijn borsten serieus 2 cupmaten gegroeid, en voelen ze hard en gespannen aan. Alsof ik al stuwing heb... bij mijn eerste was dat allemaal niet zo. Wel grotere borsten, maar niet zo gespannen.

Heb de huisarts gebeld omdat mijn gyn met verlof is. Maar heb het nr van het ziekenhuis bij me, de vroedvrouwen daar weten natuurlijk ook meer, mocht het erger worden. Hoop het niet... nogmaals bedankt voor de ervaringen!

Deel Deze Pagina