Kan echt niet he….

Discussie in 'De lounge' gestart door dds, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Waar baseer je op dat mensen denken dat ze er al zijn.. en waar zijn? Het leven is sowieso een leerproces, dat stopt nooit, ook niet als je kinderen volwassen zijn. Ik denk dat iedereen probeert de juiste keuzes voor kinderen te maken. Hoe oud je kind is heeft daar niets mee te maken. Iedereen heeft verschillende meningen, doordat we allemaal verschillend zijn grootgebracht, verschillende normen en waarden hebben en ga zo maar door. In plaats van anderen af te kraken (want jouw kind is nog maar...) kun je je misschien wat minder bevooroordeeld opstellen. Dan zal het je nog verbazen van wie je allemaal wat kunt leren. Ongeacht leeftijd, ervaring, opleidingsniveau etc.

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee zoiets kan echt niet. Hier zou zoiets niet gebeuren.

3. tuc

tuc Niet meer actief

De laatste alinea..ja daar ben ik schuldig aan...ben heel bewust met de voeding van mijn kinderen maar kan er zelf aardig op los vreten...maar heb maat 34...mag het dan wel:p

overigems eet ik ook heel veel gezond eten
    .hou van veel eten.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Eens!

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Kletskoek!

Sorry, maar vond het gewoon even leuk om je nickname in deze vorm te gebruiken. Onzin klinkt dan ineens zo saai.

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

hahaha ik kan me er eerlijk gezegd helemaal niets bij voorstellen... Het zou gewoon niet bij me opkomen om dan maar alles zelf op te eten. Maar om er nou een opvoedkundig drama van te maken, is ook weer een beetje ver gezocht.

Ik haal ook wel eens wat lekkers voor de een wat dan ander dan niet krijgt. Zoontje heeft wel eens een soepstengel oid gehad terwijl dochter op school zat. Dan neem ik er niet nog een mee voor mijn dochter voor later. Dochter mocht na het zwemmen van de week een spoepje uit de "snoepkast" waar ze al weken voor staat, dan heeft zoontje weer "pech gehad".

Soms heeft de een iets extra's en soms de ander.

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hahahaha vooruit dan maar. :p Maar als je bij maatje 36 in de buurt komt nokken oké?

Nee serieus, ik houd ook van eten. Maar dat probeer ik mijn zoon ook gewoon mee te geven. Hij is best een zoetekauw en gek op snoepjes, ijsjes, koekjes en ga zo maar door.

Vind ik op zich niet zo erg, maar wel met mate en alle gelegenheid om goed te bewegen (iets wat ik zelf dan weer te weinig doe).
    Oja, en mate houden heb ik één in keer in de maand heel veel moeite mee.

8. Wow echt???:$ bij ons was het heel simpel.. er werd niet over na gedacht. Als ik een keer ging shoppen met mn moeder was het echt niet zo dat mijn broers en zusje dat ook gelijk kregen. Mijn moeder zei altijd.. soms is de ene aan de beurt en de andere keer de ander.. je hoeft namelijk niet alles hetzelfde en zo ontwikkel je als kind het vermogen dat je iemand anders iets gunt zonder te stampvoeten omdat jij het ook perse wil. En geloof me.. ik kom ook uit een groot gezin en er was nooit een discussie over.. alles op een weegschaal leggen vind ik ondenkbaar en krijg je niet de meest flexibele mensen van...

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Mijn ouders waren ook van alles precies gelijk, maar daar heb ik ook niet zoveel mee. Als de een een paar schoenen nodig heeft, wil niet zeggen dat ik dan ook maar meteen voor de andere 2 een paar schoenen moet kopen, zou wat zijn zeg. Daar doe ik dus niet aan mee. Zoveel mogelijk eerlijk verdelen, maar ja, soms krijgt de een iets wat de ander (nog) niet krijgt.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Een Weegschaal? Ik knal hier 3 bakjes chips vol en als de een meer heeft dan de ander dan is dat jammer dan. You lucky bastard denk in dan maar, volgende keer zal een ander misschien wel 20 gram meer hebben!

11. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hahaha! Hoop dat het lekker was :D Ik verwacht alleen nog wel een pruillipje als je dochter erachter komt...

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Och jeetje, ik ga direct het AMK bellen.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het ligt aan de leeftijd. Ik vind het niet nodig een peuter al cola te geven omdat mama dat nou eenmaal zo lekker vind. Een kind is een kind en dat hoeft niet hetzelfde te mogen en te eten omdat het anders niet eerlijk is.

Mijn dochter vindt een schaaltje aardbeien net zo lekker als een gebakje dus ja, dan kies ik ervoor haar die aardbeien te geven en samen met mijn man 's avonds het gebakje op te eten. Bij een speciale gelegenheid eten we het gebakje samen op, op verjaardagen bijv. Na een paar hapjes heeft ze dan gewoon genoeg en dat vind ik mooi met 2 jaar.

"Gelukkig" taalt ze niet zo erg naar zoet, maar als de zoute stokjes op tafel komen bij een verjaardag...;)

Als kind heb ik zelf naar hartelust kunnen snoepen, mijn moeder was niet moeilijk van 1 keer in de week eens een snoepje ofzo. We kregen elke dag wel iets lekkers. Maar toen was ik wel al ouder, een jaar of 7, 8.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hahaha, wat een gezeik! Ik prop ook weleens een negerzoen naar binnen in de keuken terwijl mijn dochter zit te spelen,ze komt helemaal niks te kort!

15. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.336
    113
    Ik vind sommige reacties best 'overdreven'. Een kind van drie doet daar niet zo moeilijk om en als dat kind het toch herinnerd is de bakker ook niet zo ver en kun je samen nogmaals een gebakje halen omdat mama zoveel trek had in dat gebakje.

Ik vind trouwens eeuwige eerlijkheid tussen de kinderen wat eten etc betreft niet zo fijn. Het maakt mensen (in mijn ervaring) zo nietsgunnend ofzo. Bij ons thuis werd daar niet moeilijk om gedaan, een koekje meer of minder, een cadeautje meer of minder. Wij zijn daardoor heel vrijgevig opgegroeid. Zeker wat eten, speelgoed etc betreft. We kregen niet allemaal apart een schaaltje chips maar gewoon een schaal in het midden en iedereen eet er van. Net zo met koekjes. Of speelgoed, altijd eerlijk spelen en delen. Bij mijn man thuis was het omgekeerd, alles moest super eerlijk, iedereen mocht alleen hetzelfde eten, speelgoed was van 1 persoon (3 gameboys, skippybals, steps etc in huis). Ze zijn alle drie volwassen nu maar ze gunnen elkaar echt heel weinig, het is altijd maar afwegen. Maar dit is in mijn ervaring, kan net zo goed zo zijn dat andere het juist andersom zien.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, serieus, nu weet ik niet hoe het bij de meesten vroeger ging, aangezien de meesten hier een stuk jonger zijn dan ik (ben 39) Wij kregen echt maar 1x pw een schaaltje chips. Alleen op zaterdagavond. En verder dus niet. Wel na schooltijd een luxe koek, en op woensdag een rolletje snoep, waar we dus de hele week mee moesten doen. Tussendoor kregen wij echt niets te snoepen en dat was toen vrij normaal en echt niet zoals dat nu gaat met meerdere snoepjes/koekjes per dag en meerdere keren in de week wat chips. Dat gebeurde echt niet. Dus ging het bij ons echt heel eerlijk. Mocht mijn moeder dus tussendoor eens iets extra's geven zoals 5 dropjes, legde zij die ook neer op die plank voor degenen die niet thuis waren. Dit klinkt voor nu heel raar, maar was toen vrij normaal. Je kreeg ook bij een vriendinnetje niet iets tussen de middag te snoepen, alleen wat drinken en hooguit een plak ontbijtkoek, ALS je geluk had :p

17. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL

Hahahahaha dus dat:p
    Wat een topic zeg lach me rot om sommige opmerkingen..

Wat een gebakje wel niet teweeg kan brengen:$

18. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Uhh.. Mooi weer vandaag he?! :D

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, lekker in de zon zitten , met een gebakje erbij......:D

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik door dit topic wel zin in een moorkop heb gekregen hahahaha, maar ja, de jongste ligt in bed, dus kan niet weg :p

20. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    hahaha dit doe ik ook maar doen we dat niet allemaal weleens ..?

Deel Deze Pagina