Kan een arts helpen met doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Zonder ook maar 1 reactie te lezen moet ik eerlijk zeggen dat ik het idd wel raar vind met de info die jij geeft om met zo'n vraag naar de huisarts te gaan.
    Een kind is tot ergens in de kleuterleeftijd nog niet echt in staat om door te slapen, sterker nog heel veel volwassenen slapen ook niet door.
    En voor iedereen gaat roepen "mijn kind slaapt door" zal ik het even nader verklaren. Een kind wordt gewoon wakker alleen zal het ene kind makkelijker zelf weer in slaap komen of wordt het minder goed wakker als het andere kind.
    Daarnaast moet je niet vergeten dat op de leeftijd van jou kindje doorkomende tandjes ook slapeloze nachten op kunnen leveren.
    Sterkje met je doorwaakte nachten.

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    je hebt ook druppeltjes van VSM toch?

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Je kan je kind overigens zelf in slaap leren vallen. Er zijn genoeg manieren en technieken voor. Het gaat inderdaad om de overgang van de verschillende slaapfases snachts.

M

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb nog helemaal niks gekregen we kijken het nog aan.
    Bij een homeopaat ben ik al met hem onder behandeling maar die krijgt het ook niet onder controle.

En een rare vraag er staan wel veel apartere vragen op dit hele forum

5. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    helemaal met je eens fleur,
    er zijn veel meer vragen waar je vraag tekens bij zet en die zijn vreemder dan deze vraag

6. sim

sim Niet meer actief

elijah heeft vanaf het begin al niet doorgeslapen, ik moet er een paar keer per nacht uit. we hebben echt alles al geprobeerd, van laten huilen, tot het bedje verplaatsten maar niks helpt, maar ik zou nooit een middeltje of hoestdrankje geven om hem te laten doorslapen. ik kan me voorstellen dat je op bent. ik maak er wel grapjes over naar mijn omgeving maar ik weet ook niet meer wat een nacht doorslapen betekend en het eist zo langzamerhand ook wel zijn tol. loop soms ook echt op mijn tenen. ik kies ervoor om hem na een aantal keren gewoon maar bij ons te laten slapen. ik weet dat dit ook niet de oplossing is maar mijn man en ik hebben er beide geen problemen mee dus ik hoop dat ie er gewoon overheen groeit.

7. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    je man en jij hebben er beiden geen problemen mee?
    ja sorry maar dan ga ik denken is misschien raar gezegd hoor maar je bent man en vrouw je hebt toch ook je behoeftes?
    moet erniet aan denken dat ik een kind op mijn bed heb liggen en ondertussen....

ik ben ook geen voorstande om middeltjes te geven maar die arts weet heus wel waar hij het over heeft hoor anders geven ze het toch niet?
    ja zo denk ik dan weer

dan ligt je kind in ieder geval op zijn eigen bedje want =nu slaapt hij misschien wel door maar als dat een poosje goed gaat en hij moet weer naar zijn eigen bedje dan sit je weer met hetzelfde drama en begint het weer overnieuw?

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    dit begint ondertussen gewoon bijna een discussie-onderwerp te worden, terwijl de to alleen iets wilde weten...

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Even off-topic:

:rolleyes: :) :) :) :) ...........jahaaaaaa! Wij vrouwen kunnen af en toe best fel zijn!

Een neef van mij leest soms we een mee en hij noemt dit forum de verzamelplaats voor kippen.. :confused:

Maar goed als ik dan met hem meelees op het Saab-forum (auto), dan denk ik ook jeeeeeeeemig! Wat moet je nu met een turbo en leren bekleding....blablablabla...!

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou zelf ook niet iets geven om m´n kind te laten doorslapen... ik ga er ook nog snachts zeker 2x uit voor mn zoon en een paar keer per week ook voor mn dochter, heb wel een man maar die werkt 70u ofzo dus die laat ik zoveel mogelijk met rust, wil niet dat hij een ongeluk krijgt door vermoeidheid ofzo.

Kan me best voorstellen dat het zwaar is maar voor mij gevoel horen gebroken nachten gewoon bij het hebben van kleine kinderen zoals je ook van te voren al weet dat je luiers moet verschonen. Je hebt altijd kinderen die wel doorslapen en dat wordt tegenwoordig zo´n beetje als de norm gezien maar het is heel normaal dat kinderen snachts wakker worden en dat wordt vanzelf beter... ofwel gaan ze slapen of ze hebben straks de leeftijd dat ze snappen dat zolang het nog "nacht" is ze stilletjes moeten zijn.

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Nou wij hebben die hoestdrank dus wel, en het werkt super!

En even om wat onduidelijkheid de wereld uit te helpen: HET IS NIET VERSLAVEND (dit heb ik 2 keer gevraagd en opgezocht). Het is puur een hulpmiddeltje om uit het ritme van wakker-worden te komen.

Je geeft het een paar dagen en als dat werkt geeft je een paar dagen wat minder en daarna stop je gewoon... dus DROGEREN vind ik lichtelijk overdreven.

Voor ons is het heerlijk, maar vooral voor mijn dochtertje, die heeft eindelijk geen slaaptekort meer en is een stuk vrolijker!

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Is ze nu overdag minder slaperig en makkelijker in alles en het verwerken van de dagelijkse dingen op een dag?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ach mensen, toe nou even zeg, vind het helemaal geen raar topic en je kunt echt behoorlijk gestoord worden van elke nacht slaaptekort hoor. Ze stelt gewoon een vraag, om nou meteen over drogeren te gaan beginnen! Hallo zeg.

Zoals ik het begrijp is het ook niet de bedoeling dat er straks elke avond hoestdrank wordt gegeven, maar is het alleen even om de spiraal te doorbreken en daarna weer af te bouwen. Als een kindje een week of 2 zo'n hoestdrankje krijgt is het echt niet direct verslaafd.

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    :rolleyes: :) :) :) :) ...........jahaaaaaa! Wij vrouwen kunnen af en toe best fel zijn!

ja , ik weet dat wij vrouwen fel kunnen zijn, maar als beginnend moeder kun je ook behoorlijk onzeker zijn en als je dan termen als "drogeren" naar je hoofd geslingerd krijgt, zou ik daar ook van schrikken.

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe

16. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

17. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    :) Heel toevalling, maar..... Zit dit topic te lezen en zie eronder bij de gesponserde koppelingen:

Baby Doorslapen?
    Dormeasan van A.Vogel helpt! Geen bijwerkingen, 100% natuurlijk
    www.avogel.nl

Misschien een idee?

En over dat "drogeren" vindt ik wel sterk overtrokken hoor. Die dokter zal toch ook niet gek zijn?

18. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ja absoluut...!

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier zijn weer mensen die het beter weten als de dokter hoor. Ongelooflijk zeg.

Makkelijk zeggen dat je er zelf nooit aan zal beginnen terwijl je zelf wrs minder vaak je bed uit moet dan TS. Die daarbij een moeizame zwangerschap heeft en er vaak alleen voor staat.

Fleur, wacht gewoon af en anders ga jij toch gewoon hoestdrank geven in goed overleg met je huisarts waar je volgens mij meer vertrouwen in mag/moet hebben dan in de alleswetende dames hier.

Iig heel veel succes met je zoontje en met je zwangerschap.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Sorry hoor maar een hoestdrankje geven om je kindje wat beter te laten slapen en dit vergelijken met drogeren :rolleyes:
    Dan kunnen we nog wel meer dingen bedenken :(

En daarbij er wordt duidelijk gezegd
    Het is dus niet zo dat ze meteen het hoestdrankje heeft gekregen, er wordt duidelijk door de arts aangegeven dat ze het nog even gewoon moet proberen en als dan blijkt dat de kleine dan nog niet "doorslaapt" dan pas gaan ze het hoestdrankje proberen.

Die hoestdrankjes kun je trouwens in Amerika gewoon in de winkel kopen voor je kindje terwijl je er hier een recept voor moet hebben.

Wij hebben dit hoestdrankje ook zonder problemen gekregen van onze huisarts om Kylian het makkelijker te maken tijdens de vlucht naar amerika (was toch zo'n 11 uur vliegen) en het heeft hem super geholpen.
    Tijdens de vlucht heeft hij er lekker van kunnen doezelen en binnen 2 nachten was hij door zijn jetlag heen.
    Op de terugweg heeft hij ook heerlijk geslapen alleen de eerste nacht thuis heeft hij toen 4 uur liggen krijzen. Toen hadden we hem ook niets gegeven omdat we door het tijdsverschil anders over de max dosis heen zouden gaan.

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina