Ik ga het nog een paar maanden proberen en hopelijk hoef ik niet om het drankje. Ik heb al wat gehad van de homeopaat en dat heeft niet geholpen en andere plannen van aanpak ook niet het is echt een ritme denk ik. Ik ga niet zelf lopen expirimenteren dat durf ik niet echt. Nog een paar maanden volhouden en hopen dat dan alles voorbij is.
................. Je bent je humor nog niet verloren door de slapeloze nachten en zwangerschap! Ik hoop echt voor je dat je eerdaags weer lekker kunt slapen meid!
Hoi ! Mag ik vragen hoe dat hoestdrankje heet? Ikzelf heb een dochter van 16 maanden die minimaal 2 tot 5 x per nacht komt, 6 nachten per week, ook osteopaat, homeopaat, radiesthesist en de hele mikmak geprobeerd en ik word zo langzamerhand knettergek ! Dit is vanaf dag 1 zo en ik wil zo graag haar en de rest van het gezin helpen om weer een normaal ritme te krijgen. Dus als iemand de naam van de hoestdrank weet, zou ik het kunnen navragen bij mijn eigen huisarts wat haar mening erover is ! Alvast bedankt !
@Conny: ik denk dat Promethazine wordt bedoeld. Ik zou zeggen lees ok eens even het stukje van Jingels op pagina 2 van dit topic.
Ik weet niet hoe de hoestdrank heet misschien wel wat er eerder is aangegeven door sommige dames. Hopelijk kom je ook weer snel aan je nachtrust toe want je word er inderdaat zo gestoord van.
Hier slapen de kinderen al sinds ze 2 maanden zijn gewoon bij ons in bed. Wij hebben een familiebed. Als ouders hebben wij als eerste behoefte SLAAP, en dat lukt op deze manier prima. Voor die andere behoeften heb je toch helemaal geen bed nodig? Persoonlijk zet ik wel mijn vraagtekens bij een arts die Promethazine voorschrijft om te slapen. Of dat nou is om de nacht door de komen of om in een vliegtuig te zitten. Persoonlijk vind ik het geen ethisch advies, meer een paardenmiddel.
En wanneer was jij dan van plan jouw kinderen alleen te laten slapen dirksmama? Ik bedoel vind het wel een beetje raar dat je kinderen altijd bij jullie slapen..ik vind dat niet normaal.. Wat ik wel normaal vind is dat als iemand naar de dokter gaat omdat haar kindje niet doorslaapt en er iets word voorgeschreven! Prima toch en een dokter weet heus wat die doet anders zou die het niet doen. Gaat dan over kindjes die naar een anderhalf jaar nog niet doorslapen..moeder hebben ook behoefte aan hun nachtrust.
Nou ik bedoel hoelang wou je het volhouden om je kind in bed te houden dan ? Wanneer gaat het naar zijn/haar eigen bedje? Je kunt toch niet voor altijd je kinderen in je bed laten slapen.. mijn mening is dat dat niet normaal is.. een kind moet ook zonder mama of papa kunnen slapen. Als het nou samen op 1 kamer slapen is het nog anders want dan ligt het kind immers wel in een eigen bedje maar dat is niet het geval geloof ik..vandaar dat ik dat gewoon raar vind.
Wij zouden het voor lief nemen als Daan bij ons in bed zou slapen. Maar dat ziet hij als een heerlijk gezellig onderonsje en heeft nog niet 1 nacht bij ons kunnen slapen want hij blijft gewoon wakker. Ook hebben we geprobeert om bij ons op de kamer te laten slapen maar ook dat doet hij niet en ziet het als een gezellig logeer parijtje. We hebben al een magneetmat onder zijn bedje gelegd voor de verkeerde straling ook dat helpt niet. Vanaf 4 uur 's middags geen uitjes meer, tv kijken of radio ook dat helpt niet. Een zeer strak schema volgens de bekende R's ook dat is het hier niet. We zijn al van kamer verandert om te proberen en dat was helemaal geen succes. En natuurlijk de homeopaat hihi maar die snapte er al helemaal geen snars van dat hij niet sliep op zijn advies en korrels enz. Dus als je mij kan vertellen wat we nog kunnen doen kom maar op. Dirksmamatje@ slapen je kinderen als ze uit logern gaan wel in een gewoon bed? Mijn neefjes zijn 5 en 3 en als ze hier slapen betekend dat dus bij ons in bed moet en dat vind ik nou weer niet gezond.
Ze blijven gewoon bij hun ouders in bed tot ze zelf niet meer willen. En heus, er is geen enkele puber (of jonger) die nog bij pa en ma in bed wil hoor. De oudste heeft een eigen kamer, en die kreeg hij gewoon toen hij er zelf om vroeg. Als je het nog niet helemaal ziet zitten, kijk dan eens bij deze link: http://www.natuurlijkouderschap.org/faqmckenna.html
Nou ik zou het echt niet doen.. Giovanna slaapt lekker in haar eigen bedje. Dat is beter voor haar en beter voor ons. Ik neem haar alleen in bed als ze erg huilerig/ziekjes is. Als jullie je er zo lekker bij voelen moet je het natuurlijk vooral doen maar ik blijf het raar vinden. Sorry kan er niks anders van maken.
Goh, wat veel onderling begrip wordt er weer getoond in dit topic. Heerlijk als je alles zo zeker weet in het leven als sommigen reacties hier doen vermoeden. In ieder geval Fleur: heel veel sterkte en veel goede nachtrust gewenst! Hier af en toe ook een drama. Jarissa slaapt gelukkig bijna altijd wel goed in ons bed. Maar omdat wij elkaar hier kunnen afwisselen is het goed vol te houden. Dat is voor jou een heel stuk zwaarder!
Vroeger (en dan bedoel ik echt heel erg vroeger, toen mensen nog niet gek gemaakt werden door de samenleving om hun heen) was het doodnormaal dat je kinderen bij je sliepen. Waar moesten ze anders slapen, in de grot verderop? Zie je mama beer haar baby beer in een apart grot te slapen leggen? Zie je mama tijger haar welpjes tien meter verder onderdekken en zeggen dat ze mama niet mogen storen...? Het is gewoon de natuur dat kindjes dicht bij mama slapen. Het zorgt er zelfs voor dat mama hoort wanneer iets misgaat in de ademhaling van de kleine, en de babies slapen vaak beter, omdat ze moeders hartslag en ademhaling horen. Dus... als jij dat niet wilt, is dat okay. Maar anderen voor gek verklaren omdat jij het gek vind... dat vind ik dan weer raar. Maar goed, de bedoeling van moeder natuur wordt wel vaker niet gevolgd, helaas. Wat betreft het hoestdrankje, ik zou het zelf niet doen. Maar.... ik sta dan ook niet in Fleurs schoenen! Mijn dochter ging pas doorslapen toen ze 14 maanden was, en soms wordt ze nog wel eens wakker. Maar goed, ik was ook zwanger toen ze 14 maanden was, en ik weet ook dat het vreselijk is als je al erg moe bent, en je hebt dan ook overdag een veel korter lontje. Ik hoop voor je dat ze snel uit zichzelf gaat slapen... Misschien ten overvloede, maar heb je al eens een uitgebreid bedritueel geprobeerd? Badderen, pyjama aan, even kletsen over wat er die dag allemaal is gebeurd (helpen verwerken) en dan in bed nog even een verhaaltje of een liedje zingen. Altijd hetzelfde, dan weet ze ook dat het bedtijd is, en ze moet slapen? Of het boek van elisabeth pantley (no cry sleep solution). daar hoor ik veel goeds over.
Meiden ik verklaar jullie niet voor gek ofzo hoor ik vind het ZELF alleen nog al raar en daar kan ik niks anders van maken. Dus ik veroordeel niemand omdat die zen/haar kind bij zich neemt. Vraag me wel af waar ik jullie voor gek verklaard heb, ik heb geloof ik alleen maar het woordje raar te spraken gelegd.
we lijken wel al die bemoeizuchten moeders en schoonmoeders hihi. Waar is dat wonderbaarlijke boek te koop? En wij houden ons al aan een heel strak ritueel we beginnen zijn bedritueel al rond 1600 zeg maar van geen prikels van buitenaf enzo. vaste tijd eten vasten tijd in bad enz