Hoe vaak en hoe lang slapen jullie kindjes van rond de 8 maanden op een dag? Mijn dochter gaat 's morgens rond een uur of 9 naar bed, tot 10 uur/11 uur. Dan rond 1 uur/half 2 tot 3 uur ongeveer. Dan rond 5 uur tot 6 uur ongeveer. En dan vanaf 20 uur naar bed tot de volgende dag. Ik wil eigenlijk dat ze langszaam mee gaat eten met ons (rond half 6/6 uur) maar nu eet ze nog om half 5. Of komt dat vanzelf en moet ik dit niet 'dwingen'. Hetzelfde voor de slaaptijden, ik heb 'liever' andere slaaptijden, maar ik denk dat het niet gaat werken als ik haar min of meer dwing. Zal ik maar gewoon zo doorgaan en zal ze dit uiteindelijk zelf veranderen?
Ik denk dat je je kleintje niet in een ander slaapritme moet "dwingen" als zij er nog niet aantoe is. Het is toch kijken naar je kindje en als zij moe is en behoefte heeft aan die 3 slaapjes dan zit er niet veel anders op. Louise heeft al maanden het volgende schema (tijden zijn ongeveer hoor): 8 uur flesje 10 uur fruithap en dan naar bed 12 uur pap 2 uur naar bed 4 uur flesje 6 uur warme hap 7/7.30 uur naar bed voor de nacht. Je zou het eens zo kunnen proberen. Misschien lukt het wel. Dan is ze wakker als jullie gaan eten en kan ze ook gezellig mee-eten.
Mijn zoontje slaapt meestal 's ochtends 2 uur en 's middags 1,5 uur. En dan na de fles van 19.00 gaan we tandjes poetsen en dan gaat hij lekker slapen. Mijn zoontje eet ook eerder als ons, om 17.00. Wij eten meestal een half uur tot 3 kwartier later. Ik geef hem ook altijd een potje, dus vind het wel handig dat hij wat eerder eet...kunnen wij daarna rustig eten. Maar wat is er mis met haar slaaptijden dan? Ik zou haar gewoon zelf aan laten geven wanneer ze wil slapen en idd niks forceren. Je kunt haar moeilijk proberen te laten slapen terwijl ze helemaal niet moe is toch!?
Ik zou het gezelliger vinden als ze mee eet met ons. Maar dat komt misschien ook wel vanzelf als ze minder slaap nodig heeft. Ze wordt nu vaak om half 7/7 uur wakker en dan kan ze ook niet opblijven tot 10 uur, dat houdt ze niet vol. Ik laat het maar zo denk ik. Het zal vanzelf wel minder worden neem ik aan