Volgende maand gaan we voor het eerst echt weg met onze kersverse baby. Hij is dan 3 maandjes oud we gaan 1 of 2 dagen bij familie logeren in een bungalowpark. Nu willen we natuurlijk lekker met hem gaan zwemmen voor de 1e keer! Maar waar moeten we allemaal op letten? Zijn er nog goeie tips? hoe zit het bijv met de luier, hoelang zwem je en hoe doe je dat allemaal met het omkleden ect.. misschien zijn er nog meer tips wat betreft vakantie..?
Je kleinte heeft een zwemluier nodig. Deze kun je kopen bij de drogist. Eigen merk is net zo goed hoor. Spoel de luir na het babyzwemmen wat 30 min duurt om en dan gebruik ik hem een tweede keer. Anders word het wel een dure bedoeling. Vergeet gaan badcape of badjasje mee te nemen. Aankleedkussens zijn vaak wel aanwezig in een zwembad/ park dus kan kan gewoon als thuis. Toen ik voor het eerst ging babyzwemmen was die 30 min lang genoeg. Ze krijgen het gauw koud en vinden een zwembad nog vrij druk. Zou dan ook 's morgens gaan na het zwemmen viel mijn zoontje nl als een blok in slaap. Je kunt je kleintje gewoon op de arm houden of op een speciaal drijfmatje. Heel veel zwemplezier.
Je kleintje kan ongeveer een half uur zwemmen. Dan krijgt hij/zij het koud en is moe. Houd er rekening mee dat het een erge herrie is waar je kleintje niet aan gewend is. Ze zeggen bij ons in het zwembad dat je de kleine thuis in een wat kouder badje moet stoppen in de periode voor je gaat zwemmen. Dan kan de kleine aan het koudere water wennen. Dit hebben wij niet gedaan en het gaat goed. Wij nemen naar het zwembad altijd 1 zwemluier, 1 gewone luier, 2 hydrofielluiers, zwembroek en 1 handdoek voor haar mee. Bij ons is aan de rand van het zwembad een omkleedruimte voor de kleintjes dan hebben ze het minder koud. Smeer de huid in met bodylotion als je klaar bent met zwemmen en douchen. Kijk goed hoe je kindje het vind en is het moe dan stoppen. Heel veel plezier met het zwemmen.
Ik vind een half uur erg lang voor zo'n kleintje, toen wij de eerste keer met onze dochter in het water gingen, was het erin, bibber, niet leuk, nog even een foto en er weer uit, toen lekker op de kant in de handdoeken meegenoten!
Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij is zwemmen met je baby pas echt vertrouwd als hij/zij een aantal vaccinaties heeft gehad. En volgens mij is drie maanden nog iets te vroeg. Verder schijnt het inademen van de chloorlucht ook niet echt goed te zijn voor de ontwikkeling van de longetjes. Zoek het maar eens via google op, zo ben ik er ook achter gekomen en heb hierdoor gewacht totdat mijn dochter iets ouder was. Maar goed, ieder zijn eigen mening.
Voor onze dochter was een kwartier in het water al meer als voldoende de eerste keer, ze kreeg het toen echt koud.. wij hebbeb haar direct na het zwemmen een lekket warme fles gegeven... Ze viel toen als een blok in slaap...
Het ligt aan de temperatuur van het water hoelang je kindje het volhoudt. Je merkt vanzelf wanneer je kindje het koud krijgt. Het wordt aangeraden om te wachten met zwemmen totdat je kindje de 3 inentingen heeft gehad (volgens mij). Toen wij voor het eerst gingen zwemmen, heeft Liza het een half uurtje volgehouden. Het water was extra verwarmd. Wat ik meeneem als we gaan zwemmen is het volgende: 1 zwemluier, 1 gewone luier, badcape, hydrofiele luier, bodylotion, fles met voeding (ik gaf kv), badpak/ bikini (doe ik thuis altijd al aan), schone romper, borstel, mutsje (als ze die niet al op had). En vergeet je eigen spulletjes niet. Soms ben je zo bezig met wat je voor je kleintje mee moet nemen, dat je je eigen spulletjes vergeet Veel plezier als je voor het eerst gaat zwemmen!
Vanaf 6 weken mag je kindje zwemmen. De eerste keer zwemmen van Mick; Zelf al zwemkleding aangetrokken. Mijzelf als eerste uitgekleed terwijl hij wachtte in de MC. Daarna hem omgekleed (zwemluier + zwembroekje) en in een badcape gewikkeld. Eerst samen in het babybadje gezeten; voetjes laten wennen.. Na 5 min. begon de les en zijn we langzaam het water in gelopen. Hij bibberde een minuut of 3, daarna niet meer. Zorg dat je je kindje goed nat houdt. Dus op de delen die boven het water uitsteken (stukje schouder etc. af en toe wat water sprenkelen.) Na 25 minuten vond hij het meer dan genoeg en liet dit ook merken. (hangen bij mama, huilen..) We zijn het water uit gegaan, afgespoeld onder de douche en heb hem de warme hydrofiel luier om gedaan (Tip; Leg je handdoek op een verwarming bij het zwembad, voel wel even of hij niet te warm is wanneer je deze toedekt!) Daarna eerst hem omgekleed, in de MC gezet. Daarna mijzelf omgekleed. Nu zijn we inmiddels een hele tijd verder en houdt meneer het gerust een uur vol in het zwembad, dan even eruit, en weer een half uurtje.. En dan is het batterijtje echt leeg.. Hopelijk heb je hier iets aan. Veel plezier!!
wij zijn toen senna net 2 maanden was voor het eerst wezen zwemmen. dit was prima volgens het cb. ze had toen net der eerste vaccinaties gehad. ze houd het een halfuur vol daarna kleden we der weer lekker aan. wij gebruiken een zwemluier en zwembroekje. ook ga ik sinds een week met haar babyzwemmen. dit vind ze geweldig.
Op sommige parken wordt er een les gegeven ook in baby zwemmen. Alle tips staan er verder al. Wel.handig om zelf je spullen al aan te hebben. Veel plezier!
na een half uurtje is het echt wel klaar met zo`n kleintje hoor, dan krijgen ze het koud. een zwemluier is wel erg prettig, die van het kruidvat zijn vanaf 6 kilo die van de dekamarkt vanaf 7 kilo. Ik doe er dan een gewone zwembroek overheen omdat ons mannetje een klein kontje heeft en die zwemluier anders van zijn kont zakt. Verder is zo`n ring met een netje onderin erg handig om je baby in te zetten. dan kun je lekker overduwen met je man. verder iets om mee te spelen, een balletje/ bijtring o.i.d. Neem ook veel handdoeken en hydrofiel luiers mee. en bedenk dat je eerst je baby afdroogt voor je jezelf af gaat drogen dus ik sla tijdens het afdrogen altijd een grote handdoek om mezelf heen. veel plezier!
Wat leuk dat je gaat zwemmen! Wij nemen altijd mee: -zwemluier/zwembroek 2x Prenatal - Babykleding - Zwemkleding - Prenatal -hydrofiele luier (afdrogen) -flanellen luier (als droge doek om op aan te kleden) -omslagdoek (misschien 2x, om in te wikkelen na het zwemmen en douchen) -kleding -fles -voeding -luiers -luierdoekjes De eerste keer zal een half uur zwemmen genoeg zijn. Het water is vaak te koud om te lang in te blijven en het is erg vermoeiend. Neem je kindje lekker dicht tegen je aan en laat voelen en merken dat het leuk en lekker is. Afdrogen en aankleden doe ik mijn zoontje altijd eerst. Ik maak alleen een beetje mijn haar droog anders drup ik hem weer nat. In het begin is het wat onhandig en uitproberen, maar als je met zijn tweeën bent en het steeds vaker doet, wordt je er vanzelf handig in. Je kunt je kindje wat op de rug laten liggen en onder het hoofd en rug ondersteunen. Hetzelfde kun je ook doen op de buik, met het hoofd naar jouw toe. Veel plezier!
Tegen mij zeiden ze: hij hoeft geen zwemluier om want hij is nog klein. Dus ik zou dat eerst navragen voor dat je de hele bubs gaat kopen Neem een flesje drinken/melk mee voor je kindje. Vinden ze erg lekker na het zwemmen. Hier pas sinds 2 weken aan het babyzwemmen. De 1e keer hield hij het de hele les vol. Vond het warme douchen erg lekker en heeft zowat de hele dag geslapen 2e keer was hij moe na 20 min. Dus eruit gegaan en lekker gaan douchen.
Wauw wat een fijne reacties! leuke foto ook Ik denk dat ik wel even voor een zwemluier ga kijken want ik heb zelf het idee, wat nou als ie gaat poepen? haha handdoek op de verwarming is ook een goeie.. ik ga binnenkort toch nog naar het cb dus ik zal het voor de zekerheid navragen, ook omdat hij een hartoperatie gehad heeft misschien toch even extra opletten. Maar ik denk wel dat het gaat lukken, bedankt voor de tips! oja en ik heb al zo'n zwemband voor m gekocht.. heb er echt zin in
Je kan trouwens goed aan de handjes en voetjes zien of hij het koud heeft die worden dan wat blauwig. En lekker warme melk naar het zwemmen inderdaad Wij namen altijd de maxicosi mee het zwembad in en zette die dan bij de omkleedplek voor de kleintjes neer. We deden ons meisje altijd pas haar jasje aan als wij omgekleed waren en bijna naar buiten gingen want anders is het misschien wel een beetje te warm.