Hier kwam ze de eerste weken 500-600 gram per week aan. Met 6 weken woog ze 6 kg. Inmiddels tussen 8,5 en 9 kg denk ik. 't Gaat nu al wat minder hard. De oudste groeide de eerste 7 maanden snel en daarna nog amper. Met haar 1e verjaardag zat ze wat onder de lijn en vanaf 2/2,5 zit ze rond het gemiddelde.
Mijn mening is dat een baby niet TE dik kan worden. En zeker niet van borstvoeding. Noem je kind een Hollands Welvaren, een Budha of Michelinpoppetje, maar we moeten eens af van die angst voor te dikke baby's. Borstvoeding is lichtverteerbaar en zolang je op verzoek voedt, ben je gewoon goed bezig.
te dik is wanneer een kind zich door gewicht niet goed kan ontwikkelen en dat komt voor maar is werkelijk zeldzaam (helaas ken ik één geval)
Waarschijnlijk is er dan sprake van een lichamelijke/medische aandoening en komt dat niet door de borstvoeding (op verzoek).
Haha te dik op borstvoeding??? Nee joh, zolang je kindje met 56 cm geen 30 kilo weegt is je kindje niet te dik. Gewoon lekker veel en op verzoek voeden en Genieten!!
Nope.... het kind eet gewoon teveel...is inmiddels 2,5 en is volledig onderzocht. Het kind wilde wel lopen maar kon het niet doordat hij zijn benen niet van elkaar afkreeg... zo dik was hij met 22 maanden. Hij is vanaf 2 maanden heel zwaar geworden en kreeg 10-15 voedingen per dag en zijn moeder heeft dat volgehouden na de start van bijvoeding met 6 maanden. Het kind heeft een te hoog gewicht door over eten en dat was al met 3 maanden.... het is zeldzaam maar het komt voor. Hij is inmiddels op 'dieet' en het gaat beter en begint nu zich wat beter te ontwikkelen op motorisch gebied. Hij blijkt het ook prima te accepteren dat hij minder te eten krijgt... er is dus ook (heel waarschijnlijk) geen medische reden dat hij blijft eten... hij eet wat hij aangeboden krijgt en zijn moeder bood echt teveel aan.... zij dacht dat op verzoek betekende... altijd voor alles. Dat gaat bij hem dus niet goed zielig... kind was echt niet te tillen... wel een schatje!