Wat is leuker? Geslacht wel of niet weten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door prulletje2, 11 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik ben pas 7 weken zwanger en heb dus nog tijd genoeg. Maar ik weet nu al dat ik over nog eens 7 weken nog steeds dezelfde twijfels heb.

    Dus ik ben eigenlijk op zoek naar dames die beide meegemaakt hebben. Dus 1x weten en 1x niet weten. Of vaker uiteraard.

    Ik wist het bij mijn andere kinderen allebei. Maar nu twijfel ik zo.
    Door het wel te weten wordt het iets specifieker wie er in mijn buik zit en kunnen we ons beter een beeld vormen. Ik houd ook niet van unisex dingen, maar lekker cliché blauw en roze. Dus wat dat betreft zou het leuk zijn om te weten.
    Maar aan de andere kant hoor ik zo vaak dat het zo'n extra verrassing is om er pas bij de geboorte achter te komen.

    Dus, wat is jullie ervaring? Wat is leuker?
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.403
    3.953
    113
    noord holland
    Wij wisten het bij de eerste wel. Bij de tweede bewust gekozen om het niet te weten want dat leek ons ook erg leuk. En inderdaad, het was ook echt superleuk om het als verrassing te laten en het pas te weten te komen bij de bevalling.
     
  3. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    En vond je dat dan ook leuker? Zou je dat bij de derde weer doen?
     
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.403
    3.953
    113
    noord holland
    Bij de 3e wisten we het wel, maar dit was een draagzwangerschap en met de wensouders vooraf besproken dat we het wel wilde weten, dus dat was al anders :p. Wel een grappig detail dat ik bij de 1e en 3e een sterk gevoel had wat t was en dat ook wel een soort van wilde checken zeg maar, dat is namelijk heel gek, zo'n sterk gevoel. Bij de 2e had ik dat eigenlijk helemaal niet (we hadden vooraf overigens al bedacht t niet te willen weten), dus die drang voor een verrassing was veel groter.
    Even denken, niet dat er nog een baby komt maar stel , dan kan t zomaar zijn dat ik het niet wil weten.
    Juist als je het al een keer wel wist is het echt heel leuk om het als verrassing te laten als je daar nu over nadenkt.
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  5. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ah wat bijzonder dat je ook draagmoeder geweest bent!

    Nou ik dacht bij mijn eerste dat het een meisje werd en het werd een jongen. En bij de tweede andersom haha. En nu geen idee. Ik denk een meisje, maar als ik dat denk, denk ik juist weer 'dan zal het dus wel een jongen zijn', maar dus echt geen idee.
     
  6. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Bij de eerste niet geweten. Al had ik een sterk voorgevoel en de echoscopiste had zich versproken. :rolleyes:
    Bij de tweede zou ik het willen weten. Ik wil ook dat eens ervaren, beter voorbereiden op de komst en vanuit praktisch oogpunt. Achteraf bezien was het denk ook fijner geweest bij de eerste. De hele zwangerschap en bevalling (lees was drama!) was al een groot wonder en bijzonder en erg overweldigend.
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    1 en 2 wisten we. De 3e bewust niet. Het is echt veel leuker om het niet te weten :)
    Het fantaseren tijdens de zwangerschap maar vooral het moment van geboorte :)
     
  8. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Van iedereen die ik ken en meerdere kinderen hebben zeggen allemaal het niet weten is zoveel leuker!
    Wij verwachten de 3de en hebben het bij geen een geweten en dat is zo leuk. Ik vind het van anderen ook nooit leuk om al te weten wat ze krijgen.

    Wij houden ook niet van neutrale kleding maar ik bestel aan het einde van de zwangerschap zowel jongens als meisjes kleding en wat ik niet nodig heb gaat weer terug. Dit is al 2 keer heel goed bevallen en dat doen we nu weer zo.
     
    Kipsate en prulletje2 vinden dit leuk.
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.017
    15.556
    113
    Vrouw
    Natuurlijk heel persoonlijk maar wij wouden het bij alle 3 heel graag weten.
    Bij de jongste hebben we er eventjes over gepraat maar als ik dan een echo had was onze 1ste vraag of er al wat te zien was :D.
     
  10. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja ik ben ook zo nieuwsgierig, maar ik hoor gewoon dat het zo leuk is. En jullie weten dat natuurlijk ook niet hoe het als verrassing is dus ook niet echt te vergelijken dan.
     
  11. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Maar je moet toch ook alles wassen van tevoren? Dan kan het niet meer terug. Oh ik zou daar wel stress van krijgen als dat allemaal nog niet gebeurd was als de baby komt.
     
  12. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Ik heb voor een jongen en een meisje een eerste setje gewoon gewassen. De rest wordt gelijk gewassen als de baby er uit is. Maar dat is niet heel veel hoor ik heb geen 20 pakjes maat 50 of 56
    Wij hebben daar geen stress van hoor zijn belangrijke dingen dan een paar kleertjes haha
     
  13. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    wat een leuke vraag @prulletje2 !! Ik ga even meelezen

    Wij zijn in twijfel voor nr.4, het lijkt mij ergens ook heel speciaal om er pas tijdens de bevalling achter te komen.
    Al is het voor de praktische kant wel handig om te weten, vooral omdat we niet groot wonen en we eigenlijk wel van te voren een kamer indeling willen maken. Al hebben wij altijd de eerste paar maanden een wieg op onze kamer gezet.
     
  14. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha nou ik redde het niet met 1 setje hoor. Die van mij hadden beide na een uur de kleertjes al vol gespuugd en moesten toen hun maat 56 pakje al aan wat we naar het ziekenhuis mee hadden. Bij mij is het ook 2x in het ziekenhuis geëindigd. Als je lekker thuis bent is het ook anders natuurlijk.
     
  15. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hier ook geen spugende kinderen gehad dus met 1 pakje redden wij het sowieso wel een dagje. Maar goed 2 pakjes mee kan ook he:p
     
  16. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja bij ons komt de baby ook eerst bij ons op de kamer. Mijn andere kids zijn 3 en 4 (bijna 4 en 5 als de baby er is). Wij moeten eigenlijk ook nog verbouwen als we ze allemaal een eigen kamer willen geven. Maar dat gaan we voor de geboorte sowieso niet meer doen, omdat we nu de begane grond aan het verbouwen zijn. We kunnen gewoon niet alles in 1x. Maar ik ga de baby toch niet bij een van hen op de kamer leggen. Ik heb al een jongen en een meisje. 2 jongens of 2 meiden op een kamer zou dan het meest ideaal zijn. Maar met dat leeftijdsverschil echt nog niet. Dus voorlopig maar gewoon lekker bij ons.
     
  17. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij de eerste wisten we het niet, bij de tweede wel, omdat ik dat ook graag wilde ervaren, maar ik vond niet weten veel leuker, dus deze keer weten we het weer niet :D
    En er is nu zoveel leukere uniseks kleding te krijgen dan 9 jaar geleden! Toen was het wit of grijs, maar nu heb ik een kast vol hoor! Okergeel, mint, petrol, grijstinten, mosgroen, roestroed.
    Enige frustratie is nu de namen, kost veel moeite dit keer en die moet je dus ook dubbelop bedenken en dan geven we ook nog 3 namen :roflmao:
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  18. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Haha dan maak je het jezelf wel moeilijk ja.

    Hm ik vind eerlijk gezegd grijs, petrol en mint toch echt leuker bij een jongen. Geel of wit vind ik wel voor een meisje of beide.
    Ik had bij de andere kids voordat ik het geslacht wist ook wel wat unisex gekocht, gewoon omdat ik iets tastbaars wilde al. Maar toen ze er waren vond ik dat toch niet echt leuk meer.
    Mijn schoonzusje had ook wat van noppies gekregen in dat grauwe mint kleurtje. Het werd een meisje maar het leek net een jongetje in dat pakje. Zeker als ze dan ook nog weinig tot geen haar hebben.
    Maar smaken verschillen uiteraard.

    Maar goed de kleertjes zijn natuurlijk niet het belangrijkste.
     
  19. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Idd. Want ik vind Petrol en mint echt geweldig bij een meisje, hou sowieso niet van zoetsappig roze. Moet zeggen dat ik maar een enkel setje in die kleuren heb, heb vooral veel okergeel! Maar nu was mijn zoon ook wel gelijk een jongen en mijn dochter was echt duidelijk een meisje, in haar gezicht plus ze had zoveel haar en al best lang (tot in haar nek) dat ze gelijk speldjes of staartjes kon, voor het geval mensen zich toch zouden vergissen :p
     
  20. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja ik heb ook nog eens roodharige kindjes. Grote kans dat deze dat weer wordt. Dan staan ook niet alle kleuren mooi.
    Ik vind mint super leuk met roze accenten.
    Ik ben ook echt niet van het tuttige roze met ruches en bloemetjes enzo. Wel van het sportievere/stoerdere. En van het eenvoudige zoals noppies. Maar als het een meisje is moet er toch echt wel iets van roze bij hier haha.
     
    kwebbelsnoes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina