Hoi, Sinds kort krijgt ons zoontje vaste voeding. Dat gaat heel goed dus ik wil graag een fles laten vallen. Nu vraag ik me af of hij dan genoeg vocht binnenkrijgt, en hoe zit het met zuigbehoefte (mijn zoontje pakt geen speen, wel zijn duimpje)? Ons schema is als volgt: 7.30 nestlé pyjamapapje (met lepeltje gegeven) 10.00 1 stuk fruit, geprakt 12.00 halve tot hele boterham zonder beleg 15.00 fles 210/7 17.30-18.00 groente, geprakt 19.00 fles 210/7 Moet ik hem tussendoor nog water of diksap geven o.i.d. ? Alvast bedankt, groetjes Adriana
Hallo! Bovenstaand schema ziet er goed uit, als je die aanhoudt, zeker geen fles laten vallen, dat heeft hij nog nodig. Qua vocht zit hij dan ook nog prima, 0.5 liter is minimaal en dat krijgt hij zo binnen. Water en/of diksap is niet nodig. Succes! groeten Femke
Sorry, het was een beetje raar geformuleerd, ik bedoel dat dit ons NIEUWE schema is. we hadden dus al een fles laten vallen ik was bang dat dit niet kon maar het kan dus wel. Bedankt voor de snelle reactie. Ik vraag me alleen nog af, heeft hij nog zuigbehoefte? Hij eet nl. zijn fruit niet zo goed als voorheen, steekt steeds zijn duim in zn mondje tijdens het eten, ik krijg er amper wat in! Liefst geef ik zijn papje 's ochtends niet in een fles want ik vind dat hij moet leren pap uit een bordje te eten. Wat denk jij?
Hoi, Je kunt wel proberen of je kindje zuigbehoefte heeft. Je kunt ook de helft van het papje met de fles geven en de andere helft met een lepeltje. Groetjes Eveline