Sinds een week is het met onze meid brullen geblazen als ze ook maar bij iemand anders op schoot zit of verschoond wordt. Eigenlijk hoeft er alleen maar gekeken te worden naar d'r en ze schreeuwt t uit. Ook bij mijn ouders, waardoor ik me weer ongemakkelijk voel. Zolang ze bij mij is, is het goed en lacht ze breeduit naar diegene waardoor ze moest huilen... Is dit normaal en kan ze nu al eenkennig zijn?
Dat kan heel goed hoor, Jayden had ook een fase in die leeftijd dat hij alleen maar getroost kon worden door mij. Het gaat weer over
Oh ja...ze hadden het hier allebei zo vroeg, en het duurde best een tijdje..tja bij de eerste maakte ik me zo druk want het kwam volgens mijn moeder door mij.. En nu pak ik haar lekker bij me...
ik lees even mee, ons meisje van 3 maanden doet dit ook, en vooral bij mn vader, terwijl de man zo'n schat is, en superverliefd op haar! daardoor voel ik me zo ongemakkelijk en een beetje verdrietig, is er iets aan te doen? en hoe lang duurt t zo'n beetje? ze had t dit weekend trouwens ook bij een vriendin van me, ook brullen geblazen.
Heel herkenbaar. Ons meisje had dat ook rond die tijd. Mijn schoonvader heeft een baard en dat vond ze helemáál eng, en mensen hoefden haar maar aan te kijken of hallo te zeggen en ze begon te huilen. En nu is ze afgelopen week een jaar geworden en hebben we net weer in de fase eenkennigheid en verlatingsangst gezeten. Deze fase/dit sprongetje duurt bij ons elke keer 1,5 week. Ik begrijp dat je je (naar je ouders toe) ongemakkelijk voelt (had ik ook), maar voor je kindje is deze periode pas echt ongemakkelijk. Gewoon lekker je kindje bij je houden. Mensen begrijpen het heus wel. Succes!!!
Ik weet niet of het kan, maar mijn dochter was het. Al wel eerder dan 4 maanden ook. Zodra ik de kamer uitliep zette ze het op een huilen, en hield pas op als ik terug kwam, of zij in slaap gevallen was (en dan was papa bij haar). Héél vervelend, omdat ik m'n oudste ook nog wel eens naar bed wilde brengen. Gelukkig ging het op het kdv wel goed, al vond ze het helemaal niks als haar vaste eigen leidster een keer werd vervangen door een ander.
Tsja zo gek is dat! Op het kdv heeft ze nu 2 keer moeten wennen, maar daar heeft ze er (naar mijn weten en ze hebben er ook niks over gezegd) geen last van. Vrijdag gaat ze voor t eerst, dus ik ben benieuwd! Hoop niet dat ik haar zo moet achterlaten ... Ze had het vandaag dus ook weer naar een vriendin toe. En zodra ik haar op pak en vast houdt, dan lacht ze weer volop. Zo gek en zo'n ongemakkelijk gevoel! Ik ga nu maar vooraf waarschuwen haha!
hier ook vanaf een maand of 4. en nu nog steeds. steyn heeft het heel erg,zelfs bij zijn eigen vader,en grote broer. nu gaat het gelukkig bij papa en grote broer steeds beter. en vreemd vind hij leuk van een afstand,maar komen ze te dichtbij,of zeggen ze opeens wat tegen hem,dan kan hij heel erg gaan huilen,en ook echt heel zielig. ook bij opa en oma heeft hij het heel erg. alleen zijn tante kan hem dan wel weer vastpakken,en is er niks aan de hand.
ons meisje is ook al eenkennig vanaf 3 maanden jong. en nu nog steeds.. ze wil niet bij anderen op schoot als mijn man of ik in de buurt zijn (zodra we uit zicht zijn, wil ze best bij oma op schoot maar als we er bij zijn, gaat ze gillen) ik probeer het af en toe wel hoor, haar even bij iemand anders op schoot te zetten maar dan trekt ze met haar onderlipje en gaat ze brullen! en als ik haar dan weer overneem, is het weer lachen en gek doen... ook naar degene waar ze eerst om moest brullen! ik waarschuw mensen van tevoren als ze haar van me overnemen, ik zeg direct; het is niet persoonlijk, ze doet het naar iedereen! eerst kijken ze je nog wat aan (zo van; waar heb je het over?") en dan gaat ze brullen! gaat vast vanzelf weer over...
ja hoor hier precies hetzelfde, onze dochter vind het van een afstandje allemaal prima maar als ze dichtbij komen dan komt er een pruillipje, bij iemand op schoot is het meteen huilen geblazen. ze heeft het bij opa en oma en vreemde.
Staat mij iets van bij dat Simon dit ook heel even heel kort heeft gehad. En niet bij iedereen. Heel willekeurig leek het.
Same here! Onze oudste begon met 3 maanden en het duurde zeker tot 4,5 maand. Gelukkig was ik nog thuis tot hij 4 maanden was, dus kon ik hem ook veel bij me houden. Gelukkig had hij het niet bij papa, wel bij opa's en oma's en eigenlijk iedereen. Het is vervelend, maar het schijnt wel een teken te zijn van goede hechting.
nou, ik kom net bij oma vandaan, en zou mn broer even helpen met zn boekhouding in t kantoor achter, ze heeft de hele tijd bij oma lopen brullen, soms 5 minuten niet, dan weer wel toen we weg gingen ook; oma zegt: dagdag! pruillip en brullen, pffff ik wordt er zo verdrietig van, en zo te merken mn ouders ook, ze zijn zo gek op haar. is er echt niks wat je kunt doen??? bij dr tante heeft ze t niet....
nee je doet er niks aan hoort erbij hoor...dat begrijpen je ouders ook hoop ik.. Gewoon aan toegeven hoor..
Hier hielp het trouwens soms wel iets als we hem heel rustig lieten wennen. Het eerste half uur alleen op onze arm en mensen nog niet teveel aandacht laten geven. Dus niet meteen, zoals de meeste opa's en oma's doen, ze er bovenop laten zitten. En dingen als verjaardagen enzo lieten we gewoon even zitten, dat was echt niet te doen.
tja, begrip hebben ze denk ik wel, maar je krijgt toch eens een vervelende opmerking (of ik vat t te gevoelig op...) van: wacht maar, als ze geld kan tellen, vind ze ons wel leuk enzo (opa en oma hebben de eerste centjes op de spaarrekening gezet). en mn moeder reageerd iets anders dan normaal, maar dat komt van de beroerte die ze 5 jaar geleden had. ik hoop dat deze fase snel over is in ieder geval, zie er gewoon tegenop om ergens anders heen te gaan
Haha, ik ken die zogenaamde grapjes met dubbele betekenis! Niks van aantrekken, gewoon negeren. Of, zoals het bij mij meestal goed werkt bij dit soort situaties: elke keer heel serieus het hele verhaal vertellen (eenkennig, goed teken, hechting, veilig voelen, het is voor mij ook niet fijn, bla bla bla). Dan houden ze snel op of omdat ze het snappen, of omdat ze je lange verhaal zat zijn .
haha! goed idee nou ja, we zien wel even hoe lang t duurt, als ik terug kijk, zijn deze 3 maanden ook omgevlogen. hopelijk wordt ze snel een leuk sociaal babytje dat best even zonder mama of papa kan.