Mijn zoontje Stijn heeft als het aan hem ligt zijn flesje van 150 ml binnen 10 minuten op. Hierna natuurlijk nog hevige zuigbehoefte. We stoppen al 2x tussentijds om hem te laten boeren maar dan wordt hij erg boos. We hebbn de kleinste speen en hebben nutriton geprobeerd maar daar kreeg hij erge krampjes van. Hoe zorg ik ervoor dat hij langer over zijn flesje doet?
Welke speen heb je? Mijn ervaring is dat de speen van de dr. Brown het kleinste gaatje heeft (kleiner dan de S-speen van Difrax). Je kan hem tussentijds ook even op de fopspeen laten zuigen. Dus een minuutje drinken en dan een minuutje zuigen of iets dergelijks. Of hem wat rechtop houden, zodat de fles horizontaler ligt. Dan moet hij wat beter zijn best doen om de melk binnen te krijgen.
Heel herkenbaar. Dit hebben wij ook lang gehad. Ook erg boos worden bij een pauze. Een fopspeen tussendoor hielp dan wel eens. Maar welke fles gebruik je? Soms kan een andere fles wonderen doen. En van DR Brown hebben ze ook op internet preemie (prematuur) spenen te koop. Misschien doen die nog wel langzamer.
Mijn zoontje had dit ook, hij dronk zijn flesje soms in 7 minuten leeg en daarna heel onrustig en vaak krampjes. Nu doe ik 1 schepje johannes broodpitmeel door de voeding (verdikt) en nu doet hij er vaak 15 minuten over en is lekker rustig na de voeding.
nutriton in doen. hebben we ook bij die van ons gedaan. maar hij krijgt krampjes omdat hij te snel drinkt. dan moet je er toch meer nutriton in doen en anders gebruik je er infacol naast. dit helpt tegen krampen. gebruiken wij nu sinds 3 weken bij onze kleine en dat werkt uitstekend. je merkt dat het met de dag minder word de krampen.
Als je kind last van krampjes heeft kun je ook Nutrilon Omneo geven, Dit maakt de voeding ook dikker en dan doen ze gelijk langer over de fles.
Omneo hebben we al geprobeer maar zitten nu op de pepti en die is erg dun. We gebruiken nu de dr brown fle omdat de avent er uit spuit of je noet de dop zo vast draaien dat je die bijna niet los krijgt. Dit is ook bij de dr brown fles maar iet minder. Vind het eng om nutriton te geven omdat de krampjes toen echt erger werden. Stijn s nu bijna 8 weken. Morgen gaan we ook nog naar een osteopaat ivm de krampjes en zijn slaapgedrag.
wij hadden de 1,2,3 speen maar ze hadden de fles ongeveer in 5a7 minuten op we mochten geen pauze nemen want dan waren de heren erg boos!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus snel fles leeg daarna boeren en speen (ze hadden vrijwel nooit last van krampjes) als dit wel het gerval was zou ik de voeding wat dikker maken aan zuigkracht kun je niks doen als je de kleinste speen al hebt
Hier een ventje aan de neocate (nog dunner dan de pepti) die geen nutriton kan verdragen. Ik heb echt meerdere flessen geprobeerd en allerlei spenen. (heeft mij klauwen vol geld geklost) Hier werkt de difrax toch het beste met de m speen want dit ventje is juist niet gulzig. Als ik de s speen geef stopt hij na een half uur drinken en staat er nog een halve fles (100cc minimaal). De echte tip is er niet. Het verschilt zooo erg per kindje! Ik zou gewoon gaan proberen.