Kan een baby van ruim 2 weken oud al huilen om aandacht??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannie1981, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

    Onze dochter is nu ruim 2 weken oud. De 1e week ging perfect. Ze at goed, sliep goed en huilde nauwelijks. Sinds een week is dit veranderd. Ze is enorm veel gaan huilen. Dit gebeurd op de momenten dat we haar in bed leggen. Ze blijft dan huilen en zodra wij haar oppakken is het goed. Het gaat ons door merg en been om haar zo te zien en horen huilen. Toch hebben we het al een aantal keren ff aangekeken of ze niet van zelf ophoud. Maar wat is daarin de grens he?? we hebben het al eens en half uur geprobeerd en toen lag ze helemaal nat in der bedje van het druk maken, zo over de emmer gaat ze dan.

    Is het huilen van haar toch al een manier van aandacht vragen??

    Ze heeft ook te maken met krampjes,maar wanneer ze dat heeft zien we precies aan haar. Dan is ze helemaal niet te troosten, ook niet als we haar oppakken. Dat is het dus niet.

    Ze krijgt nu 8 voedingen van 90 cc.

    Ik merk dat ik overal aan ga twijfelen;

    krijgt ze te weinig voeding?
    krijgt ze te veel voeding?
    moeten we haar laten huilen of juist niet?
    zijn het toch krampjes die minder hevig zijn?

    kortom ik wordt er soms best hopeloos door en erg onzeker. wanneer doen we het nu goed en waarom was dit de 1e week van het kraambed zo anders??

    liefs Sannie
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Om even antwoord te geven op je eerste vraag. Nee, een baby van 2 weken kan niet bewust huilen om aandacht. Dit komt meestal pas rond de 9 maanden. Ik denk dat je kleintje gewoon graag bij je wilt zijn. Ik zou haar gewoon lekker bij je pakken en kijken of ze zo rustig wordt. Gebeurd dat niet dan kan het misschien zijn dat ze honger heeft of last heeft van krampjes.
     
  3. mroos

    mroos Niet meer actief

    Huilen om aandacht vragen kan op deze leeftijd écht nog niet. Ze heeft 9 maanden in de buik gezeten en wil het liefst bij je zijn, ze heeft moederhonger.
    Deze is te voeden door lichamelijke aandacht. Ik vond het erg prettig om in deze periode de draagdoek(www.draagdoek.nl) te gebruiken. Hij sliep er zeker 4 uur per dag in en omdat de moederhonger gevoed werd sliep hij daarnáást een stuk beter in zijn bedje.
    Laten huilen zou ik op deze leeftijd zeker nog niet aanraden. Dit kan traumatische gevolgen hebben voor zo'n jonge baby wanneer dit met regelmaat gebeurt.

    De hopeloosheid van een beginnende ouder kennen we waarschijnlijk allemaal, het is allemaal nog nieuw..
    Vertrouw op je moedergevoel en vraag desnoods of er een familielid/vriend komt voor een middagje, zodat je even bij kunt slapen!
     
  4. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Je baby huilt omdat ze bij je wil zijn. Ze heeft 9 maanden veilig in jouw buik gezeten, lekker vertrouwd en rustig. Toen kwam ze ineens met een hoop baringsgeweld in de wereld en was alles nieuw. Niks is bekend, alles eng, alleen jij bent de constante factor. En bij die constant factor wil ze graag in de buurt zijn, omdat dat het enige is wat ze kent. Ik zou haar dus lekker bij me houden (je kunt eventueel een draagdoek aanschaffen, zodat je je handen ook vrij hebt) en laat haar alsjeblieft niet moederziel alleen in haar bedje liggen huilen. Dat is nergens goed voor, behalve voor een overstuur kind. De tijd dat ze alleen in haar bedje gaat slapen komt echt nog wel.
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Heb je haar serieus een hald uur laten huilen?
     
  6. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    in de eerste kraamweek is je kindje nog heel erg aan het bijkomen van de bevalling en alle nieuwigheid om zich heen. krampjes ect dan begint idd vaak nu pas.
    vaak begint je zoektocht vanaf de 2e wk....waar doe je goed aan...het kost gewoon tijd om je baby te leren kennen, wat is welk huiltje, wanneer wel of niet laten huilen........
    Gewoon bij je houden is echt niet verkeerd, je merkt snel genoeg als daar wel een patroontje insluipt dat je het dan gaat bijsturen.
    ik wil je wel als tip geven dat als je baby veel krampjes heeft een osteopaat hierin heel goed kan helpen!
    Veel succes! Ik gein met mn vriendinnnen vaak dat de gebruiksaanwijzing helaas is achter gebleven in je baarmoeder....die moet je toch echt helaas zelf uitvinden :)

    En overigens kan je ook echt je baby wel eens een keertje een half uurtje laten huilen hoor! Voel je niet gelijk een ontaarde moeder!!
     
  7. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    Gewoon lekker bij je nemen, het is niet bewust aandacht vragen, maar ze hebben wel aandacht nodig en bij papa en mama voelt vertrouwd, huilen is de enige manier dat ze iets kunnen uiten, ik zou dus zeker niet laten huilen. Het zelf in slaap vallen in eigen bedje komt vanzelf goed, geef het even de tijd, ondertussen lekker knuffelen en genieten van je kleine hummeltje dat nog lekker bij je wil liggen, voor je het weet willen ze alleen nog maar bewegen, spelen etc. de tijd gaat zo snel!!

    Waarom de eerste week zo anders?, ik denk omdat de meeste kindje dan nog veel moe zijn en aan het bijkomen van de bevalling, volgens mij zijn de meeste baby's de eerste week heel rustig.
     
  8. Maia

    Maia Niet meer actief

    ik zou je in elk geval nu zeker nog niet aanraden om je kindje een half uur alleen te laten huilen. Daar is ze nog veels te klein voor!

    En nee, huilen om aandacht e.d. kunnen ze nog niet, je kleintje heeft denk ik gewoon mamahonger en wil gewoon bij je zijn. De wereld waar het in terechtgekomen is, is zo groot en jij bent haar veilige haven. Dus ik zou zeggen, neem haar lekker bij je en wees er voorlopig gewoon voor haar wanneer ze om haar roept, de eerste weken/maanden zijn zwaar wat dat betreft maar dat word wel beter.
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    inderdaad, lekker bij je houden.
    Arm schaap is net op de grote boze buitenwereld en heeft je hard nodig!!!!
     
  10. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Inderdaad gewoon mamahonger :)
    Mijn beide dochters hadden/hebben dit ook en het is heel normaal hoor
    En ook het niet weten wat je moet doen is normaal dus maak je niet al te druk en knuffel haar vanaf nu gewoon als ze dat nodig heeft :)

    Oh en huilen om aandacht kan naar mijn mening al wel veel eerder dan met 9 maanden hoor
    Vanaf wanneer weet ik niet precies maar met 5 a 6 maanden kan dat zeker ook al!
     
  11. mama van sem

    mama van sem Actief lid

    10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande. lekker bij je houden!
    En af en toe weer eens proberen of ze ook alleen wil slapen.
    Deze "mama honger" kan nog een hele tijd duren hoor! Wanhoop niet het wordt echt minder!
    Hier duurde het twee maanden voordat hij alleen kon slapen.
    Succes!!
     
  12. me24

    me24 Actief lid

    9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Ruikt ze zuur uit haar mond? Of geeft ze veel terug? Anders zou het misschien Reflux kunnen zijn. Dan komt het eten terug, vaak zodra ze liggen en brandt het in de slokdarm. Ik weet niet of je een hele snelle of hele lange bevalling gehad hebt, maar daar kan het ook mee te maken hebben. Dan hebben ze nl. flinke druk op de schedel gehad en daar kunnen ze best last van hebben als ze gaan liggen.

    Of ze genoeg krijgt qua voeding is natuurlijk een beetje afhankelijk van haar gewicht en hoe lang ze het op 1 voeding doet.
    Ik kan je zeker adviseren om naar een osteopaat te gaan, als dit zo blijft. Echt super wat zij allemaal kunnen voelen en wij merkte direct na de behandeling verschil. Sterkte ermee, ik weet uit ervaring hoe "ellendig" het is als ze blijven huilen en je weet niet wat er is.
     
  13. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113

    even reageren hoor. ts schrijft dat het meestal over is als ze opgepakt wordt. klentje heeft mama gewoon nog nodig . Om nou meteen over reflux te beginnen en een osteopaat.
    Baby's huilen nu eenmaal . Ze kunnen niets anders behalve poepen en slapen dan, en als kersverse mama wil je het vooral goed doen en ze niet verwennen.
    Volg je gevoel vooral, waarom moet zo'n kleintje al meteen in een bedje slapen terwijl hij/zij net op de wereld is.
    Lekker bij papa en mama is heel goed voor de hechting en een tevreden kindje wat zich geborgen voelt komt echt vanzelf wel in een goed ritme wat voor iedereen goed is.
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is misschien wat voorbarig, maar met reflux helpt oppakken vaak wel, het zou het zomaar kunnen zijn. Ik opende toen Lisa 4 weken was ongeveer zo'n topic en kreeg alleen maar reacties dat ze bij me wilde zijn, maar het bleek heftige reflux te zijn waar we vanaf 2 weken al mee aan het tobben waren, maar er waren ook wel andere signalen.

    Maar goed, hier een kindje van 15 maanden dat best vaak huilt om aandacht en volgens mij doen kindjes van 2 weken dat ook, die willen graag de warmte, liefde en aandacht van papa en mama, dat is normaal. Lisa is een heel stuk ouder, maar als zij midden in de nacht aandacht wil, krijgt ze dat ook, dat heeft ze gewoon nodig.
     
  15. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Mijn ervaring met krampjes is heel duidelijk, twee kids gehad met veel last hiervan....maar een baby krampjes laten hebben als dit heel erg makkelijk door een osteopaat is te verhelpen! Kortom waarom pijn leiden als het niet nodig is. Vandaar dat ik de tip gaf van de osteopaat. En natuurlijk moet je dit als moeder zelf inschatten of dit nu al wel of niet noodzakelijk is, want idd baby is pas 2 wkn oud. Maar ik heb gemerkt dat ik na de geboorte van mn eerste veels te weinig van zulke mogelijkheden af wist en daardoor hebben we extra lang met haar omgetobt, terwijl dit voorkomen had kunnen worden. Ik ben dus na de geboorte van mn 2e al vrij snel naar een osteopaat gegaan, er was nog niet ernstigs maar ze liet meer huil gedrag zien dan voorheen en was wat onrustiger geworden. Osteopaat heeft haar heel goed geholpen en ze was daarna weer veel meer de relaxte baby als voorheen. Kortom voor haar veel fijner!!
     
  16. me24

    me24 Actief lid

    9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Ik meld het omdat ik zelf ook al vanaf 2 weken loop te tobben met onze baby. En je moeder gevoel laat echt wel weten of er iets is. Zo blijkt dat ons ukkie koemelkallergie heeft en dat haar schedel geblokkeerd zit, waardoor ze pijn heeft als we haar op haar rug leggen. In dit weet ik allemaal dankzij de osteopaat!!!

    Dus sorry, maar zo gek is het niet dat je met een kind van 2 weken verder gaat als je gevoel zegt dat er iets anders aan de hand is.
    Je probeert mee te denken met degene die het toppic opent, omdat (in ieder geval ik) weet hoe moedeloos je wordt als zo een kleintje heel veel huilt. En je hebt huilen om liefde en huilen...
     
  17. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Precies, een medische oorzaak uitsluiten is helemaal niet verkeerd. En blijkt dit niet te zijn, dan inderdaad gewoon lekker even knuffelen en tot rust laten komen, ze is nog zo klein.
    En af en toe even laten huilen is helemaal niet erg.

    *brr, ik krijg jeuk van dat woord ''mamahonger'' * maar goed, das offtopic
     
  18. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Suzannes, ik vind dat er wel degelijk wat mis is met laten huilen. Je hebt het over een baby van 2 weken!
    Je neemt een baby toch bij je als het huilt? Ik snap ook niet zo goed waarom je kriebels krijgt van het woord 'mamahonger'. Niet gek toch na 9 maanden zwangerschap?

    Als troosten niet helpt en je kindje blijft huilen, dan zou ik ook aan andere dingen gaan denken.
    Maar zolang het lekker bij je wil zijn, gewoon doen!
    Slapen in een eigen bedje komt echt wel!
     
  19. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik snap niet dat er überhaupt vrouwen zijn die denken dat , een baby van 2 weken, die je 9 maanden bij je gedragen hebt, kan huilen om aandacht... Gelukkig weten ze wat aandacht is, en kunnen ze al heel goed klok kijken.
    Echt ongelooflijk.
     
  20. Suzannes

    Suzannes Fanatiek lid

    20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ red88, met even laten huilen, bedoel ik op die leeftijd hooguit een paar minuutjes, had onze dochter ook vaak even nodig om te ontladen. Was het daarna weer goed ( juist als er haar vastpakten, raakte ze meer geprikkelt). Maar uiteraard niet over de rooie en met slechts 2 weken oud, ook dus niet lang ( met 2 weken was hier 5 minuutjes echt de max en sowieso niet over de rooie)


    En over mamahonger: uiteraard snap ik dan zo'n kleintje graag bij mama wil zijn na 9 maanden in de buik, maar ik vind het woord ''mamahonger'' zo'n vreselijk, jeukend geitewollensokkenwoord!
     

Deel Deze Pagina