Ik heb begrepen dat mijn kindje bij ongeveer 6 maanden over zal moeten stappen op Nutrilon 2. Ik begrijp dat je dan minder melk gaat geven? Nu wil ik met 6 maanden (misschien 1 of 2 weken eerder) pas beginnen met groente en fruit hapjes. Stap ik dan zo en zo toch bij 6 maanden over op Nutrilon 2? Waarschijnlijk zal ze bij de start van de groente en fruit dit niet direct goed eten. Krijgt ze dan niet te weinig binnen? Wie heeft advies?
omdat mijn dochter nog veel flessen kreeg. mocht ik juist NIET overstappen. omdat ze dan teveel van ijzer e.d binnenkreeg. dus als ze gewoon het voorgeschreven aantal flessen krijgt zou ik gewoon de overstap maken.
Als je kindje op ongeveer 4 flessen zit, kun je gerust overstappen op Nutrilon 2. Je zult zien dat Nutrilon wat meer vult en dat de flessen dus vaak wat kleiner kunnen. Die paar hapjes die je kindje in het begin eet, vullen nog niet zo erg hoor dus ga maar gewoon aan de slag. Hou de camera bij de hand!!
Wij zijn bij 5,5 maand beginnen met groente. Mijn zoontje at op dag 1 al meer dan 100 gram. Met 5m3wk zijn we de flessen gaan ombouwen, steeds 1 fles per 2-4 dagen. We stapten over van 4x 210/7 nr 1 Forte met nutriton naar 4x180/6 nr2 standaard zonder toevoeging. Vandaar het langzame overstappen. Het mag ook wel in 1 keer. Als je maar niet boven de max van 800cc komt. Met 6m1w dronk hij alleen nr2 voeding. Met 6m kreeg hij ook fruit erbij. Dat was dan 1a2 stuks. De groente is toen ook opgehoogd richting de 200 gram. Toen was het dus 4 flessen, fruit en groente. Eigenlijk moesten dat 3 flessen en fruit en groente zijn van het CB. Met 6m3wk kreeg hij 3 flessen, 1 boterham, fruit en groente..